Όλο και περισσότερα προϊόντα βλέπω για την καμπάνια RED. Τι είναι η RED? Μια καμπάνια κατά την οποία ο καταναλωτής αγοράζει κάποια προϊόντα με την ένδειξη (RED) και είναι σε κόκκινο (συνήθως) χρώμα. Στην τιμή αυτών των προϊόντων που ο καταναλωτής καλείται να πληρώσει, κάποιο ποσό, μικρό, θα πάει σε χώρες του τρίτου κόσμου, σε φιλανθρωπίες και σε άλλες τέτοιες αγαθοεργίες. Καλό ή κακό? Εντάξει, από τη μία καλό γιατί ας πούμε με κάποια στενομυαλιά ότι κάπως βοηθάμε σαν γουρούνια καταναλωτές του δυτικού πολιτισμού. Κακό? Γιατί, προσωπικά, είμαι κατά της φιλανθρωπίας από την άποψη ότι με αυτήν δεν βοηθάς αλλά κάνεις κάποιον εξαρτημένο. Καλύτερα τα λεφτά κάθε φιλανθρωπίας να μαζεύονταν και να δημιουργούταν ένα εργοστάσιο που θα παρήγαγε προϊόντα και στο οποίο για παράδειγμα θα δούλευαν μόνο αυτόχθονες από διάφορα χωριά φτωχά της κεντρικής Αφρικής, ή ακόμα καλύτερα να γινόταν ένα δίκτυο υδροδότησης σε μια πόλη με πρόβλημα λειψυδρίας, παρά στο πάρτα τα λεφτά σε ρουχάκια και φαγάκια που είναι κάτι το προσωρινό και ουσιαστικά δεν λύνει αλλά παρατείνει το πρόβλημα. Δεύτερον είναι κοροϊδία, πάλι προσωπική μου άποψη, εταιρείες όπως η Apple, Converse, κτλ. να ζητάνε από τον καταναλωτή να αγοράσει κάποια προϊόντα τα οποία θα βοηθήσουνε και να πληρώσει ο καταναλωτής το βάρος της βοήθειας αντί γι΄ αυτές τις εταιρείες, και που συνήθως τα συγκεκριμένα έχουνε και τιμή πιο ακριβή από τα άλλα….
Άντε όλοι μαζί (να ψωνισουμε και) να διαγράψουμε το χρέος του Τρίτου κόσμου…
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder