14 Kasım 2012 Çarşamba

Analytics Verileri: Sayfa Gösterimi - Ziyaret - Ziyaretçi

Acemiler için Google Analytics rehberi başlıklı yazımda Analytics kullanımı ile ilgili bazı dersler ve örnekler vereceğimi söylemiştim.Yavaş yavaş bunlara başlamanın zamanı geldi sanırım.

İlk olarak çok karıştırılan bazı önemli terimlerden ve bunlar arasındaki ilişkiden bahsedeceğim.

 

Sayfa Gösterimi

Sitenizdeki sayfaların kaç kez görüntülendiğini belirten metriktir.Bir kişi sitenize girdikten sonra bulunduğu sayfayı yeniler veya o sayfadan sitenizdeki başka bir sayfaya geçiş yaparsa, sayfa gösterimi olarak sayılır.

 

Ziyaret

Sitenizi giren kişilerin açtığı oturum sayılarıdır.Bir kişi sitenize girdikten sonra ziyaret olarak algılanır ve o kişinin yarım saat için siteye tüm girişleri o ziyaretin bir parçası olarak kabul edilir.Aynı kişinin birden fazla ziyaret gerçekleştirmesi için yarım saat boyunca o sitede hiç bir hareketininolmaması gerekir.

Ziyaretçi

Sitenizi ayrı kimlikle giren benzersiz kullanıcıların sayısını gösteren metriktir. Aynı gün içinde aynı kullanıcının başlattığı tüm oturumlar tek bir ziyaret olarak toplanır, ancak iki veya daha fazla sayıda farklı ziyareti gösterebilir. 

Sayfa Gösterimi – Ziyaret – Ziyaretçi Arasındaki İlişki

Bu  metrik arasındaki ilişkiyi daha kolay anlamanız için şöyle bir grafik oluşturdum.


ziyaret-ziyaretci
Bir kişinin aynı gün içinde sitenize 2 kez girdiğini farzedelim.İlk girişinde 3 yazınızı, ikinci girişinde ise 2 yazınızı okumuş diyelim.Bu durumda veriler şu şekilde olacaktır:

- Ziyaretçi  sayısı  : 1
- Ziyaret sayısı     : 2
- Sayfa gösterimi : 5

Gogle Analytics verilerinde her zaman geçerli olan kural şudur:

 

Sayfa Gösterimi > Ziyaret Sayısı > Ziyaretçi Sayısı

 

Google Analytics ile ilgili bilgiler ve ufak dersler vermeye devam edeceğim. Bana yardımcı olmak isterseniz Google Analytics’in hangi özellikleri konusunda anlatım istediğinizi yazabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder