27 Kasım 2013 Çarşamba

Sosyal Ağlarda Yaptığımız 10 Hata

Sosyal ağlar blog yazarları için trafik elde etmek, okuyucularla etkileşim kurmak ve yeni fırsatlar yaratmak için gerçekten eşsiz platformlar. Peki sayısız fayda sağlayabileceğimiz sosyal ağlara yeteri kadar özen gösteriyor musunuz? Ne kadar etkili kullanıyorsunuz? Ben bu konuda özeleştirimi yaptım ve ne kadar çok eksiğim olduğunu gördüm. Benim ve çevremdeki blog yazarlarının sosyal ağlarda yağtıkları hataları bu yazıda paylaşmak istiyorum. Belki bu yazı sayesinde hem ben, hem de benim gbi sosyal ağ hesaplarına gerekli özeni göstermeyen blog yazarları harekete geçeriz.

Sosyal Ağlarda Yaptığımız 10 Hata

Hata #1 Profil Tasarımını Özelleştirmemek

Facebook, Twitter başta olmak üzere çoğu sosyal medya platformu profli sayfanızı özelleştirmek için size farklı seçenekler sunar. Bu özelliklerden faydalanarak blogunuza özgü bir profil sayfa tasarımı yapmamak, sizi sıradanlaştıracak ve markalaşmanızı önleyecek önemli hataladan biridir.

Hata #2 Güncellemelere Ayak Uydurmamak

Sosyal medya platformu kendilerini çok sık güncelleyen platformlar. Sürekli yeni özellik ekliyorlar. Bunları takip etmeyerek hesaplarınızı ve profil sayfalarınızı güncellememek benim de yaptığım önemli bir hata.

Hata #3 Sadece Kendi Reklamını Yapmak

Bazı blogların sosyal medya hesaplarında sadece kendi yazılarının linkini paylaşmak gibi bir hata yaptığını sık görüyorum. Sosyal medya hesabınızı takip edenlere biraz daha değer vermeli onların işine yarayacak farklı sitelerden linkler ve bilgiler paylaşmalısınız.

Hata #4 Aşırı Paylaşım Yapmak

Günün belli saatlerinde online olma fırsatı bulan bazı bloggerlar tüm paylaşımları o saatte arka arkaya yapınca ekran bir anda sadece o kişinin iletileriyle doluyor. Oldukça sinir bozucu bir durum değil mi? Sırf bu yüzden takibi kestiğim çok hesap var. Sosyal medya iletilerini planlayabileceğiniz ücretsiz araçlar varken bu hatayı yapmamak gerek.

Hata #5 Pasif Kalmak

Bir üstte bahsettiğim hatanınn tam tersini yapmak da başka bir hata diyebiliriz :) Uzun süre güncellenmemiş bir sosyal medya profilinin takipçi sayısı hızla düşecektir. Blogunuzun sosyal medya profili ne bir spam çiftliği gibi gözüksün, ne de bir hayalet kasaba gibi.

Hata #6 Çarpraz Paylaşım Yapmamak

Bir sosyal medya pletformunda yaptığınız paylaşımın duyurunu diğer platformlarındaki hesaplarınızda da yaprak hem o paylaşımın etkisini arttırabilir, hem de diğer sosyal medya hesaplarınızdaki takpiçi sayınızı arttırabilirsiniz. Örneğin benim Pinterest sayfa takipçim çok az ve orada yaptığım paylaşımlardan kimsenin haberi olmuyor. Bu yüzden “Pinterest’te şunu paylaştım” şeklinde iletileri diğer hesaplarımda gönderebiliriim.

Hata #7 Niteliğe Değil Niceliğe Odaklanmak

Sosyal medyada takipçi satın alma ve #takipedenitakipederim gibi saçma trendler var. Halbuki blogunuzun konusuyla alakasız 10.000 takipçiniz olacağına, blogunuzun konusuyla ilglinen 1000 takipçiniz olması çok daha iyidir.

Hata #8 Yeni Platormlara Önyargılı Olmak

Yeni bir sosyal piyasaya çıktığında önyargılı olup blogunuz için hesap açmamak ileride pişman olmanıza yol açabilir. Platform gelişip büyüdüğünde blogunuza ait kulancı adının alındığını görebilir ve hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.

Hata #9 Takipçilerle Etkileşime Geçmemek

Sosyal medyayı sadece bir reklam aracı olara kullanmak çok yanlış olur. Bu mecralar okuyucularınızla iletişim kurduğunuz, fikir alışveriş yaptığınız, etkileşime geçtiğiniz önemli mecralardır. Okuyucularla etkileşim kurarak hem online itibarınızı hem de takipçilerin sadakatini artttırabilirsiniz.  

Hata #10 Negatif Yorumları Silmek

Her düşünceye ve fikre açık olmalıyız. Eleştiri ve farklı görüş içeren yorumları silmek yerine makul bir şekilde cevap vermek veya tamamen görmezden gelmek daha iyi iolur sanırım. Takipçileriniz ne kadar olgun ve objektif olduğunuzu anlamalı.


Size Bir sorum Var

Blog Hocam için açmış olduğum Facebook, Twitter, Google+ ve Pinterest hesapları var. Yukarıda yazmış olduğum hataların bir kısmını yapsam da elimden geldiğince takipçilere değerli bir şeyler sunmaya çalışıyorum. Bu hesaplardan hangilerini takip ediyorsunuz bilmiyorum ama görmüş olduğunuz eksikler ve hatalar neler? Ya da görmek istedikleriniz?

21 Kasım 2013 Perşembe

Bunu Blogumda Paylaşabilirim. Hürriyet Benim.

hurriyet benimHürriyet; gündeme dair cesur bir projeyle karşımızda. TBWA\ISTANBUL'un hazırladığı proje kısa zamanda oldukça ses getirdi. Din, dil, ırk, cinsiyet ayırt etmeden bireysel özgürlükleri konu alan projenin amacı Türkiye'nin dört bir yanından insanların hürriyetlerini dile getirmeleri ve seslerini duyurmaları...

Bu proje katılımcıların kendi hürriyetlerini anlatmaları için tasarlandı, katılımcılar videolarını oluştururken ilham versin diye de bir film hazırlandı.  
 
Hürriyet, herkesi kendi hürriyet cümlelerini yazmaya ve hürriyet şarkılarını yaratmaya davet etti. Kullanıcılar içinde kendi fotoğraflarının da olduğu hürriyet filmleri yaratabiliyor ve bu filmleri sosyal medyada dilediğince paylaşabiliyor. Ayrıca seçtikleri mesaj ve fotoğraflarından oluşan bannerı hurriyet.com.tr sayfalarında yayınlanıyor. Kısaca proje tamamıyle interaktif bir proje olarak kurgulandı. www.hurriyetbenim.com üzerinden ilham verici videoyu seyredebilir, kendi video ve bannerınızı yaratabilirsiniz.



"Hürriyet Benim" filmi, daha TV’ye çıkmadan viral olarak sosyal medyada gösterildi ve çok kısa sürede yayılarak; sosyal medyada konuşulmaya ve paylaşılmaya başlandı. Kullanıcıların katkılarıyla yapılan klipleri Twitter'dan #hürriyetbenim hashtag'iyle takip edebilirsiniz.

Ben de kendi videomu oluşturdum ve benim için hürriyetin ne demek olduğunu anlattım. İzlemek için;

http://hurriyetbenim.hurriyet.com.tr/video.aspx?k=S4QFUTKMHYJ

Bir boomads advertorial içeriğidir.

18 Kasım 2013 Pazartesi

Google’ın Başarısından Feyz Alabilmek

Dünyanın hemen her ülkesinde en çok ziyaret edilen site olan Google, bir arama motorundan çok daha fazlası. 1998 yılında Stanford Üniversitesi’nde tanışan Larry Page ve Sergey Brin kurduğu şirket, 15 yıl gibi kısa sayılabilecek gibi bir sürede olağanüstü işler başararak dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline geldi.

Geçen 15 yıllık süreci inceleyip Google’ın davranışlarını ve hamlelerini analiz ettiğimizde, başarısını destekleyen bazı sırlara ulaşmamız çok zor değil. Google’ın bu sırları elbette blogumuzu bir dünya şirketi yapmayacak ama daha iyi  bir blog olma yolunda önemli adımlar atmamızı sağlayacaktır diye düşünüyorum. Google’ın da bloglarımızın da internet kullanıcısına hitap ettiğini unutmayalım. 

Google’ın Başarısından Feyz Alabilmek

Kullanıcı Odaklı Olmak 

Google’ın en temel ilkesi her zaman kullanıcıya en iyi hizmeti vermek oldu. Gerek arama motorunda, gerek Gmail, Chrome, Blogger gibi diğer ürünlerinde önceleği hep kullanıcının memnuniyeti olmuştur. Bildiğiniz gibi Gogle ana sayfasının en büyük özelliği basit ve hızlı olması. Google aramalarında yer alan reklamlar bile aranan kelimeyle ilgilidir. Bizler de Google’ın bu ilkesinden feyz alarak kullanıcı dostu bloglar oluşturmaya özen göstermeli, ziyaretçiyi rahatsız edecek içerik ve öğeleri blogumuzda kullanmamalıyız. Blogumuzun tasarımını yenilerken, reklam alırken, içerik oluştururken, kısacası blog yazarlığının her aşamasında kullanıcıların penceresinden bakabilmeliyiz.


Belli Bir Alanda Uzmanlaşmak

Hepimiz  biliyoruz ki arama dendiğinde akla Google gelir. Ne zaman bir araştırma yapacak olsak ya da bir sorunun cevabını öğrenmek istesek onu arayacaımız yer Google’dır. Çünkü Google geliştirdiği teknolojiler, algoritmalar ve çalışmalar sonucunda arama konusunda uzmanlaşmıştır. Biz de blog yazarken tek bir konuya odaklanırsanız daha kolay başarıya ulaşabilir ve okuyucu kitlesi oluşturabiliriz. Uzmanlaştığımız konuda yeni ve yaratıcı fikirler geliştirerek bunları okuyucuya sunmak, bunlar sayesinde o konuda otorite sahibi bir blog oluşturmak Google’ın başarısından çıkaracağımız önemli derslerden biri.


Daha İyi Olmaya Çalışmak

Yukarıda da bahsettiğim gibi Google kullanıcılarını en iyi hizmeti vermek için sürekli güncellemeler yapıyor, algoritmalar geliştiriyor, farklı teknoloiler deniyor. Mevcutla yetinmeyip her zaman bir adım daha iyisini yapmaya çalışıyorlar. Peki ya biz blog yazarları? Daha iyi bir blog olabilmek için ne kadar çaba sarf ediyoruz? Hem okuyucuya daha iyi bir blog deneymi yaşatmak, hem de blog yazmaktan aldığımız keyfi arttırmak için blogumuza ne gibi iyileştirmeler ve yenilikler yapabileceğimiz üzerinde daha fazla durmalıyız.


Para Kazanırken Başka Şeyleri Kaybetmemek

Google’ın AdWords ürünü sayesinde yüzbinlerce reklam veren Google arama sonuçları sayfalarına ve AdSense kayıtlı yayıncıların web sitelerinde reklam gösterebiliyor. Google’ın temel geliri de bu reklamlar. Fakat Google reklam yayınlayarak para kazanırken bile kullanıcıyı rahatsız etmemeyi birinci ilke olarak benimsemiş. Google reklamları sadece o reklamla ilgili aramalarda veya web sayfalarında gözükür. Bu sayede hem reklam veren hedef kullanıcıya ulaşmış olur, hem de kullanıcı ilgisini çeken reklam sayesinde istediği ürün veya hizmete ulaşablir. Biz de blogumuza reklam alırken okuyucunun tepksini öngörmeliyiz ve reklamları ona göre seçmeliyiz. Biraz daha fazla kazanmak uğruna okuyucu kaybetmek bence ahmaklık olur.

Daha pek çok başarılı şirket ve girişimden kendimize dersler çıkarabiliriz. Başkalarının başarılarından feyz almak önemlidir ve güzeldir ama yaptığımız hatalardan da ders almayı unutmamalıyız öyle değil mi?

 

Şimdi isterseniz Google’ın gittiği yoldan gitmek adına kendimize bir kontrol listesi oluşturalım.


Sade ve hızlı yüklenen bir tema kullan.
Bloguna arama kutusu, arşiv sayfası ve iletişim formu ekle
Okuyucu yorumlarını ve tavsiyelerini önemse
Okuyucunun ilgisini çekecek konularda yaz
Yazılarını medya öğeleriyle zenginleştir
Reklam alırken seçici davran
Reklam yapmak uğruna itibarını zedeleme

Sizce Google’ın bu müthiş başarısından ne gibi çıkarımlar yapabiliriz?

14 Kasım 2013 Perşembe

Tek Taş Pırlanta Çekilişi Sonuçlandı

Sare Pırlanta sponsorluğunda gerçekleştirdiğim ve 3 kişiye tek taş pırlanta yüzük vereceğimiz çekiliş yapıldı. Şuana kadar bir problem çıkmadı ve çekiliş takviminde belirlediğimiz günde şaşma olmadan kazananları açıklayabiliyorum.

 

Kazananlara geçmeden önce katılımda bulunan arkadaşlara teşekkür edtmek istiyorum.  Bana reklam kampanyası teklifiyle gelen firmalardan ödeme alarak klasik reklam çalışması yapmak yerine çekilişle okuyucularıma ödül vermelerini istiyorum. Siz bu etkinliklere ilgi gösterdikçe verilecek ödüllerin sayısı da çeşidi de artacaktır. Buna emin olabilirsiniz.

 

Sare Pırlanta Çekiliş Sonuçları

 

Gelelim tek taş pırlanta yüzükleri kazananlara. Resimde de gördüğünüz gibi çekiliş sonucunda ismi ilk 3 sırada çıkan Abdullah Top, Zeynep Efe ve Nesrin Koç şanslı katılımcılar oldular. 

 

Eğer tek başına bu resim bir şey ifade etmez derseniz (ki haklısınız) çekilişin yapıldığı anı her zaman olduğu gibi videoya kaydettim. Aşağıdaki videoda çekiliş anını izleyebilirsiniz.

 

 

Kazananlar belki kendileri kullanacak, belki birilerine hediyecekler orasını bilemem ama kullanacak kişilerin iyi günlerde kullanmasını dilerim. Son olarak bu güzel etkinliğin hiçbir promblem çıkmadan gerçekleşmesini sağlayan Seli Hanım’a ve elbette Sare Pırlanta’ya çok teşekkür ederim.

13 Kasım 2013 Çarşamba

AdSense Reklamlarını Blogger’da Yazı İçine Ekleme

Blogunuza eklediğiniz AdSense reklamlarına tıklanma sayısını arttırmanın en iyi yollarından biri reklamı yazı içinde göstermektir. Blog renklerine uygun olacak şekilde tasarlanmış metin reklamları ve banner reklamları blog yazısının içerisine gömüldüğünde tıklanma ihtimali çok daha fazla olacaktır. Bu da daha fazla kazanç demektir.

Yaklaşık 1 senedir takip ettiğim blogger arkadaşım +evde yazar  Adsense reklamlarını Blogger’da yazı içine eklemekle ilgili yardım isteyince bu bilginin başka AdSense yayıncısı olan blog yazarlarının da işine yarayacağını düşünerek blogda paylaşmaya karar verdim.


AdSense Reklam Kodlarını Convert Etme

Blogunuzun sidebar yani kenar çubuğuna eklediğiniz AdSense kodlarını yazı içerisine eklemeden önce convert etmeniz gerekir. Bunun için pek ücretsiz online araç mevcut. Google’da “adsense code converter” diye bir arama yaparsanız onlarca araç bulabilirsiniz.
Bunlardan birini açarak kutuya adsense reklam kodlarınızı yapıştırdıktan sonra “convert” butonuna bastığınızda kodlarda ki bazı karakterlerin değiştiğini göreceksiniz. Convert edilmiş reklam kodu artık blog yazısına eklemeye hazır hale gelmiştir.

Adsense reklam kodlarını convert etme
Sıra reklam kodlarını yazının içerisine gömmeye geldi.

1. AdSense Reklamını Yazının Solunda Gösterme

Bunun için yazının HTML sekmesini açarak reklamın gözükmesini istediğiniz yere aşağıdaki kodu ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="float:left;margin-right: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


2. AdSense Reklamını Yazının Sağında Gösterme
Bunun için yazının HTML sekmesini açarak reklamın gözükmesini istediğiniz yere aşağıdaki kodu ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="float:right;margin-left: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


3. AdSense Reklamını Yazı Başlığının Altında Gösterme
Bunun için Şablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip ederek Ctrl + F tuş kombinasyonunun yardımıyla <div class='post-header'> kodunu bulun ve bunun hemen altına aşağıdaki kodları ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="text-align:center;margin-bottom: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


4. AdSense Reklamını Yazının Sonuna Ekleme

Bunun için Şablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip edereke Ctrl + F tuş kombinasyonunun yardımıyla <div class='post-footer'> kodunu bulun ve bunun hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="text-align:center;margin-top: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 

İlgili kodlar eklendiğinde reklam yerleşiminin nasıl olacağını şu grafikte göstermeye çalıştım:

adsense reklam kodlarını yazının içerisine gömme

Son olarak kodlarda renkli gösterdiğim yerlerim anlamlarını işlevlerini paylaşmak istiyorum. İsteğinize göre onları da değiştirebilirsiniz.

- Kırmızı renkle gösterdiğim değer reklam yazı arasındaki boşluğu belirler. Dilerseniz 5px yerine başka bir değer girebilirsiniz.

- Mavi renkle gösterdiğim kodlar reklamların ana sayfada değil sadece yazı başlığına tıklayıp yazının içerisine girince gözükmesini sağlar. Eğer ana sayfada yazıların tamamını gösteriyorsanız mavi renkle yazdığım kodları silebilirsiniz.

Herkese bol kazançlar!