9 Haziran 2012 Cumartesi

Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!

Google’ın dünyada en çok tercih edilen arama motoru olmasında sağlıklı işleyen algoritması ve site indeksleme modüllerinin başarısı yatmaktadır. Bu nedenle, yazılarının google sıralamasında daha iyi yerlere gelmesini isteyen blogcular için en doğru yol; son zamanlarda sıkça artan, backlink kazandırma iddiası ve/veya blogunuzun tanıtımı için koşullar sunan sitelere başvurmadan önce, özgün içerik oluşturmaktan geçer. Tam burada, üst sıraları hedefleyen yazarlar için yüksek google pagerank değeri ve düşük alexa sıralaması en önemli noktalardır.

 

vGoogle’da Üst Sıraları Hedefleyin!

 

SEO, yani; “arama motoru optimizasyonu” için bugün kurumsal kimliği önplanda olan siteler başta olmak üzere, kar amacı güden bir çok blogcununda çeşitli hizmet kanallarıylada başvurduğu bir çalışma. Google’da hakettiğiniz yerde olmadığınızı düşünüyorsanız, sizin içinde “blogunuzun ayarlarıyla oynamanın vakti” geldi demektir. Her blogcu, dikkat edeceği birkaç küçük nokta ile kendi SEO çalışmasını yapabilir.

 

İşte Blogcular için bazı basit ipuçları;

 

1-) Google, Blogger görsellerini önemser;

 

Bir google hizmeti olan Blogger, görseller açısından Google’ın en kısa sürede indekslediği blog hizmetidir. Bu nedenle sitedeki postların mümkün olduğu kadar görsel içermesi önemlidir fakat dikkat edilmesi gereken bazı şeyler var;

 

* Görselleriniz özgün olsun.

 

Postunuza eklediğiniz görsellerin, muhtemel benzer içeriğe sahip görsellerden öne çıkması için görsellerinizi “farklı” ve “özgün” hale getirmelisiniz, bunuda; aldığınız görseli farklı kaydederek yani boyutunu/niteliğini değiştirerek sağlayabilirsiniz. Mümkünse kullancağınız görsel, benzer alanda sizinle yarışacak konularda kullanılmış olanlardan daha dikkat çekici olmalı.

 

* Görselinizi yeniden adlandırın.

 

Google’ın en ilginç hizmetlerinden biri olan, “görsel sürükleyerek arama yapma” imkanından da anlıyoruz ki; google, anahtar kelimeler için ilgili konularda eklenen görselin adınıda değerlendiriyor. Örneğin üstte kullandığım görselin adı, sıkça rastladığımız şekilde ”..4j3p98.png” gibi anlamsız değil, konu başlığıyla alakalıdır. Resmi farklı kaydederek görebilirsiniz.

 

* Görsel sayısı, içeriğin barındırdığı karakterle orantılı olmalı.

 

Konu ile ilgili olarak, gönderilere eklenen görseller aramalar için Google tarafından indekslenirken, içerikle ilişkilendirilir. Eğer içerik; “kısır”, “kısa” veya yeterince görselle ilgili kelime içermiyorsa; yalnızca başlığınızın görselinizle ilgili olması, iyi bir sıralama için yetersizdir.

 

2-) Uzmanlık yazıları yazın;

 

Menfaatçi ziyaretçi ve meraklı ziyaretçi arasındaki ayrımın başladığı nokta, her zaman; “uzmanlık yazıları” olarak nitelediğim faydalı içeriklerdir. Google’ın pagerank değeri açısından en fazla önem verdiği nokta, özgün ve faydalı içerik.

 

Uzmanlık yazısını örnekle açıklayım;

 

Şu an okuduğunuz bu yazının başlığı; “Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!”. İçeriğimizde ise; “blog”, “görsel”, “site”, “pagerank”, “google” ve “seo” gibi konumuzla tam olarak ilgili kelimelere sıkça yer veriliyor. Bu demek oluyor ki; yazımız, üst sıra hedefi veya benzer konularda Google’a başvuran bloggerlara tam olarak istediğini sunabilecek yetide faydalı bir yazı.

 

Bir başka açıdan sıralamaya etkisini ele alırsak; uzmanlık yazıları ziyaretçisine faydalıdır, buda demek olur ki, ziyaretçi ulaştığı sitede daha fazla zaman geçirecektir. Siteye ulaşan ziyaretçinin, sayfada geçirdiği sürenin uzunluğuda Google sıralama algoritmasının temel taşı olan pagerankı doğrudan etkiler.

 

Günlük gibi nitelendirilebilecek tarzda yazıların olduğu blogların, alexa sıralaması ve pagerank puanı açısından başarısızlığını, yukarıda anlattığım; “uzmanlık yazısı” bağlamında değerlendirdiğimizde konu daha iyi anlaşılacaktır.

 

Bu tip yazılarda, Popüler öğelere fırsat buldukça yer verin.

 

3-) Back link kazanmaya çalışın, fakat dikkatli olun!

 

Sayfa dışı seo uygulamarının başında “back link” kavramı gelir. Pagerankı yüksek sitelerden alacağınız tıklanmalar, özellikle ilgili site ile benzer içeriğe sahipseniz Google sıralamanızı olumlu yönde etkiler. Pagerank değeri 1 olan siteden 100 kez link almak yerine; pagerank’ı 5 olan benzer içerikli siteden bir kez link kazanmak; sizinde pagerank puanınızı arttıracaktır. Fakat bu varsayım, kazanacağınız back linkin ait olduğu sitenin; özgün içereğe sahip olması, legal, kaliteli ve dönüşlü ziyaretçisinin yoğun olmasınada bağlıdır.

 

Yazının başında da değindiğim gibi; bugün, blogcuların back link kazanmak adına atacağı adımları, bilgisiz olmalarından faydalanarak kötüye kullanan çok sayıda site mevcut. Google tıpkı içerik indekslerken yaptığı gibi, bu siteleride belirli aralıklarla kara listesine ekliyor. Bunlardan biriside sizin blogunuz ya da siteniz olabilir. Dikkat!

 

Blogunuzu seviyosanız; hırs ile asla bu yola başvurmayın. Kaliteli içeriğiniz ile zamanı geldikçe güvenilir siteler tarafından referans verileceğinden kuşkunuz olmasın.

 

4-) Sitenizi güncel tutun;

 

Deneysel olarakta kolayca farkedebileceğiniz bir gerçek olan site güncellemenin Google sıralamasına etkisini, blogunuzu terketmişseniz kolayca farketmişsinizdir aslında. Yine aynı şekilde; düzenli olarak sitenizi güncellediğiniz sürece, site içeriğiniz sizi hakettiğiniz alexa sıralamanıza doğru yaklaştıracaktır.

 

Unutmayın; Google, güncel bloglara içerilen benzer konularda öncelik tanır.

 

5-) Meta Taglar kullanın;

 

Sitenizin kodlarında, “head” bölümüne yerleştireceğiniz bazı kodlar ile, arama motorunun sitenizi denetimini düzenleyebileceğiniz gibi, Google arayüzünde sitenize istediğiniz açıklamalarla yer vererek ziyaretçinin dikkatini çekebilirsiniz.

 

Son olarak; yazılarınızda bold, italic karakterlere ve tırnak işaretlerine gerek gördükçe yer verin.

 

Yazar Hakkında: Bu yazı Mustafa BAŞER tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.Yazarın diğer yazılarını kişisel blogu olan Cafe Mystic’te okuyabilirsiniz.

8 Haziran 2012 Cuma

60 Gün Hazırlık, 36 Saat Çekim, 3 Dakika Zevk



Ruffles’tan Türkiye’de ilk defa yapılan, birçok aletin otomatik bir şekilde birbini tetikleyerek takip ettiği ilginç bir iş... Öğrencilerin not alacakları bir derse dönüşen bu proje için, Plato Film Okulu ile anlaşılmış, 25 öğrenci ve 5 öğretmen ile çalışılmış. Projenin en ilginç yanı ise, bu ekibin videodaki düzeneği kurmak için tam 2 ay boyunca çalışmış olması...

Ayrıca Ruffles, bu videoya kutular gizleyerek Facebook üzerinden oynanabilen bir oyun yaratmış ve videoyu interaktif bir hale getirmiş. Bu enteresan mekanizma üzerinden oynanan oyunu, Ruffles’ın Facebook sayfasında bulabilirsiniz:

https://www.facebook.com/rufflesturkiye/app_298027463617532

Düzeneği oluşturan binlerce parçadan gözüme çarpanlar şunlar:

2  adet 74 model Mini Cooper (bayandan)
2 kum torbası (vurmak için)
3 barbekü (hepsi kül olmuş)
2.3 km ip
1.5 kilo barut
15 kilo boya
42 metre hortum (ışıklı, janjanlı)
80 futbol topu
280 kitap (kalın)
300 kutu pepsi
426 adet kanca
630 balon
342 misket (12’si balyoz)
800 adet tahta (tahta)
1600 paket Ruffles MAX
28 konfeti ve kızkaçıran
7 çamaşır makinesi tamburu
812 çivi, vida, civata
3750 parça lego
57 adet jilet
327 adet okey taşı
2.5 kilo biber
2 deniz botu (şişme)
3 adet satır (kasap stili)
122 oyuncak araba
150 mandal
4 litre tiner (uçan cinsinden)
1 fırın (davul fırın)

Bir bumads advertorial içeriğidir.

6 Haziran 2012 Çarşamba

Acemiler İçin Google Analytics Rehberi

Gerek yorumlar aracılığıyla gerekse iletşim formundan Google Analytics hakkında çok soru aldım.Google Analytics nedir, ne işe yarar, nasıl kullanılır, analytics kodu nereye eklenir gibi sıkça sorulan sorulara cevaben bir yazı hazırlayacağımın sözünü vermiştim.Şimdi Googgle Analytics’i daha yakından tanıma zamanı.

 

Google Analytics Nedir?

 

Aslında Google’ın reklam servisi olan AdWords kullanıcıları düşünülerek oluşturulmuş bu araç, AdWords hesabınız olmasa da kullanabileceğiniz, blogunuzun ziyaretçilerinin davranışlarını analiz etmenize yarayan ücretsiz bir (Aylık 5 milyon sayfa gösterimine kadar ) Google servisidir.

 

Analytics için bir sayaç veya istatistik aracı tanımlaması çok hafif kalır.Zira klasik istatistik ve sayaç servislerinin verileri genel istatistiklerden ibaretken, Analytics’te ziyaretçinizin nereden geldiği, blogunuzda ne kadar vakit geçirdiği, hangi şehirden, hangi tarayıcıyla, hangi işletim sistemiyle bağlandığı, blogunuzdaki reklamlara tıklayıp tıklamadığı, sattığınız bir ürünü alıp almadığı ya da üye olmasını istediğiniz bir bültene üye olup olmadığı gibi çok daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz.

 

Google Analytics Kurulumu

 

1.Adım: http://www.google.com/analytics/tr-TR/ adresine giderek Şimdi Kaydolun linkine tıklayın.Açılan sayfada Google hesabınızla giriş yaptıktan sonra formu resimdeki gibi yeni hesap oluşturun.

 

Google Analytics Kurulumu

 

2.Adım: İlk adımı başarılı bir şekilde geçtiyseniz açılan sayfada blogunuzdan izlemeye yarayan bşr Analytics izleme kodu verilecek.Bu kodu şablonunuzun </head> kodundan önce ekleyin ve Analytics kurulum sayfasına geri dönerek Kaydet butonuna basın.Eğer doğru bir şekilde eklediyeniz kısa bir süre sonra blogunuz izlenmeye başlayacaktır.Verileri pamnelde görmeniz ise 24 saat sürebilir.

 

Google Analytics Kurulumu

 

Gösterge Tabloları

 

Gösterge tabloları yani dashboardlar en sık kullanacağınız bölümlerdir.Buraya Analytics hesabınızı her ziyaret ettiğinizde en çok görmek istediğiniz veriler nelerse onları koymalısınız.Bunu +Widget Ekle yazan yerden yapabilirsiniz.

 

Google Analytics Gösterge Tabloları

 

Önce mevcut widgetların sağ üst tarafında bulunan düzenleme ikonların tıklayın ve açılan pencerenin sağ alt tarafında bulunan Widget’ı sil yazısına tıklayarak buraa görmek istemediğiniz widgetları kaldırın.

 

Şimdi en çok görmek istediğiniz ve en önemli verilere karar vererek +Widget ekle yazan yerden o widgetları gösterge tablonuza ekleyin.

 

Öneri: Ben kendi gösterge tabloma eklediğim ve çok önemsediğim şu wigetları size de öneririm.Tekil Ziyaretçi Sayısı, Ortalama Ziyaret Süresi, Hemen Çıkma Oranı, Ziyaret Sayısı, Sayfa Gösterimeri.

 

Gerçek Zamanlı

 

Google Analytics’in yeni özelliklerinden biri olan gerçek zamanlı takip seçeneği henüz beta olmasına rağmen çok faydalı ve eğlenceli bir özellik.Bu bölümde blogunuzda o an kaç kişi bulunduğunu, blogunuza hangi kaynaktan ve hangi anahtar kelimeden ulaştığını, hangi şehiren bağlandığını, hangi yazınızı okuduğunu anlık olarak takip edebilirsiniz.

 

Google Analytics Gerçek Zamanlı

 

Kitle Raporları

 

Yukarıda bahsettiğim gösterge tablolarını ve gerçek zamanlı istatistikleri her gün kontrol edip önem verdiğiniz verileri inceleyebilirsiniz ancak sandart raporlama bölümü çok detaylı her türlü veriyi bulabileceğiniz bir bölüm olduğu için bunları incelemek saatlerinizi alabilir.Bu yüzden standart raporları uzun periyodlarda incelemenizi öneririm.

 

Google Analytics Kitle Raporları

 

Standart raporlarda ilk veri kitle yani ziyaretçi verileridir.Buraya girdiğinizde son 1 aylık bilgiye ulaşabilirsiniz.Tabi isterseniz bu aralığı değiştirmeniz mümkün.Kitle ekrannda sizi son 1 aylık özet karşılar.Sol taraftaki menüyü kullanarak çok daha detaylı bilgilere erişebilirsiniz.Bunlar:

  • Demografi: Ziyaretçilerinizin hangi dli kulllandığını ve hangi ülkeden veya şehirden bağlandıklarını gösterir.
  • Davranış: Yeni ziyaretçilerinizle geri gelen ziyaretçilerinizin oranını, blogunuzda kalma sürelerin gösterir.
  • Teknoloji: Ziyaretçilerinizin hangi tarayıcıyı, hangi işletim sistemini, ekran çözünürlüğünün kaç olduğunu gösterir.
  • Mobil: Blogunuzu mobil cihazlar kullanarak bağlanlara ait bilgileri gösterir.

Trafik Kaynakları

 

Çok vakit geçireceğiniz bölümlerden biri de trafik kaynaklarınn olduğu bir bölümdür.Blogunuza hangi sitelerden tıklanarak ulaşılmış? Google’da hangi kelime arandığında izib blogunuz çıkmış ve insalar o sonuca tıklayarak hangi yazınıza ulaşmış? Tüm bu bilgileri trafik kaynakları bölmüne bulablirsiniz.,

 

Google Analytics Trafik Kaynakları

 

Bu bölümü açtığınızda da karşınıza son 1 ayda blogunuza gelen ziyaretçilerin kaçının arama motorlarından, kaçının yönlendirme ile geldiğini gösteren bir özet çıkacaktır.Detaylar için yine soldaki menüyüü kullanabilirsiniz.Buradan:

  • Kaynaklar: Blogunuza hangi kaynaktan kaç kez girildiği, o kaynaktan sblogunuza girenlerin blogda ne kadar vakit geçirdiği, Google’da hangi kelime aranarak blogunuza ulaşıldığı gibi bilgileri gösterir.
  • Sosyal: Blogunuzun sosyal medya platformlarındaki performansını gösterir.

 

İçerik

 

İçerik bölümünü açtığınızda sizi son 1 aydaki gün gün sayfa gösteriminizi görebileceğiniz bir grafik karşılar.Hemen altında ise içeriğinizle ilgili önemli metriklre ait bir özet göreceksiniz.Detaylı bilgilere ulaşmak içinse sol taraftaki menüyü kullanabilirsiniz.

 

Google Analytics İçerik

 

Soldaki içerik menüsünden şu detaylara ulaşabilirsiniz:

  • Site İçeriği: Ziyaretçileriniz hangi sayfalarınıza giriş yaptığını, orada ne kadar zaman geçirdiğini, blogunuzu hangi sayfadan terk ettiğini, her sayfaya ait hemen çıkma oranını görebilirsiniz.
  • Site Hızı: Hangi sayfanın ne kadar sürede yüklendiğini, blogunuzun hangi tarayıcıda ne kadar sürde yüklendiğini ve blogunuzun ortalama açılış hızını görebilirsiniz.

Eğer siz debenim gibi kişisel ve hobi olarak blog yazıyorsanız bu kadar bilgi balşangıç için yeterli.Üstelik Google Analytics kullandıkça yeni özlliklerini kendiniz keşfedebileceğiniz ve deneyiminizi arttırabileceğiniz bir araçtır.E-ticaret ve dijital reklamlarla uğraşanlar için bu bilgiler okyanusta bir damladır ancak bizim blogu ve ziyaretçileri hakkında bilgi toplamak isteyen blogcular için yeterlidir.Önümüzdeki günlerde Google Analytics ile ilgili bazı ipuçları ve püf noktalarını paylaşmaya devam edeceğim.

 

Bu arada yazıda kullandığım resimleri size anlatmak için oluşturduğum ve test bloguma ait yeni hesaptan aldığım için bütün değerler 0 gözüküyor.Resimleri kullanmamdaki amaç hangi metriğin nerde olduğunu göstermekti.

4 Haziran 2012 Pazartesi

Facebook Sayfalar İçin 2 Yeni Özellik

Geçtiğimiz günlerde Facebook, hayran sayfalarının yönetimini kolaylaştırmaya yönelik çok önemli 2 güncelleme yaptı.Facebook sayfası olan blogculara bu yeni özelliklerden bahsetmek istiyorum.

 

Yönetici Görevleri

 

İlk değişiklik özellikle hayran sayısı fazla olan ve bir hayli aktif hayran sayfalarının yönetimini çok kolaylaştracak olan 5 farklı yönetici tipi.Şimdi gelin yönetici türlerini tanıyalım.

 

1. Yönetici: Facebook hayran sayfasının en yetkili kişisidir.Her türlü yetkiye sahiptir.Yapabilecekleri:

  • Yönetici ekleyip silebilir.
  • Yönetici görevlerini değiştirebilir.
  • Sayfa bilgisini ve uygulamaları düzenleyebilir.
  • Yeni durum güncellemesi, fotoğraf,  video gönderebilir.
  • Yorumları cevaplayıp, silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

2. İçerik Yetkilisi: Sayfanızı güncel tutmaya yardımcı olacak ve hayranlarla etkileşimi arttıracak yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • Sayfa bilgisini ve uygulamaları düzenleyebilir.
  • Durum güncellemesi, fotoğraf ve video gönderebilir.
  • Yorumları cevaplayıp, silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

3. Moderatör: Ana görevi sayfadaki düzeni ve temizliği sağlamak olan yöneticidir.Yapabilecekleri:

  • Yorumları cevaplayıp silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

4. Reklam Veren: Sayfanızın reklamlarla ilgili görevlerini üstelenecek yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

5. İstatistik Analisti: Sayfanızın istatistiklerini inceleyerek yeni stratejiler geliştirmeye yardımcı olabilecek yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • İstatistikleri görebilir.

 

Yönetici Görevleri Nasıl Atanır?

 

Facebook Yönetici Görevleri

 

Öncelikle Facebook hayran sayfanızın üst tarafındaki Sayfayı Düzenle yazısına tıklayın.Açılan sayfada sol taraftaki menüde Yönetici Görevleri yazan yere tıklayın.Burada görevlendirmek istediğinizin kişinin isinin altındaki açılır menüden görevini belirleyin ve kaydedin.

 

Yazı Zamanlama

 

Facebook’un eklediği diğer bir özellik olan yazı zamanlama özelliği ise sayfanızdan daha fazla verim almanıza çok yardımcı olacak.Bu özellik sayesinde göndermek istediğiniz durum güncellemesi, fotoğraf veya videoyu arka arkaa göndermek yerine hayralrıızın en aktif olduğu gün ve saatlere programlayarak gönderebiliyorsunuz.Aşağıda yazı zamanlamanın nasıl yapıldığını gösteren bir video hazırladım.

 

 

 

Facebook’ta Blog Hocam

Blog Hocam Facebook sayfasını beğenerek yeni yazıları takip edebileceğiniz gibi blog dünyası, SEO ve sosyal medyaya dair pratik bilgileri ve güncel haberleri de alabilirsiniz.

http://www.facebook.com/bloghocam

1 Haziran 2012 Cuma

Blogunuzun Ziyaretçi Trafiğine Zarar Verecek 7 Hata

Blog sahiplerinin amacı bloglarının ziyaretçi trafiğini arttırmak. Trafiği arttırırsak
daha fazla kişi yazdığımız yazıları okuyabiliyor. Fakat çoğu zaman yazılarımızı
yazarken çok da dikkat etmiyoruz. O yüzden yazılarımızı yazdıktan sonra bir kez
daha gözden geçirmemiz gerekiyor. Birçoğumuzun belki de farkında olmadan
yaptığımız hataları aşağıda anlattım.

 

Blog Trafiği

 

1. Blogunuza düzenli olarak içerik girmemek.


Her gün düzenli olarak blogunuza yazı girmezseniz, istediğiniz gibi bir trafik elde
etmeniz zor. Birkaç günde bir yazı yazmak, ziyaretçilerinizin sitenize olan ilgisini
azaltacaktır.

 

2. Blogunuza çok fazla içerik girmek.


Eğer haber sitesi filan değilseniz gün içerisinde birden fazla yazı girmek size
yarardan çok zarar getirebilir. Zaten hiç kimse sizden bunu beklemiyor. Birden fazla
yazı yazmak, ziyaretçilerinizi sıkabilir. Yazdığınız yazıların okunma oranını da
azaltabilir. En ideali günde bir yazı yazmak.

 

3. Blogunuzda çok uzun yazılar yazmak.


Yazdığınız yazıların 500-700 karakter olması bence en ideali. Fakat bazı durumlarda
ister istemez daha fazla olabilir. Eğer yazınız çok uzunsa, en iyi yol yazınızı iki parça
halinde yayımlamak.

 

4. Yazdığınız manşetler ilgi çekici değil.


Yazınızın içeriğini kısa ve etkileyici bir cümleyle anlatmak aslında çok kolay
gibi görünse de bir o kadar zor. Bu noktada ne kadar yaratıcı olduğunuz devreye
giriyor. Kendinizi, yazıyı okuyacak olan kişilerin yerine koyun. Nasıl bir manşet sizi
okumaya teşvik eder, bunu düşünün.

 

5. Yazınızın ilk parağrafı etkileyici değil.


Yazdığınız yazının manşeti ne kadar etkileyici olursa olsun. Eğer ilk parağraf,
yazınızı okuyan kişileri etkilemezse, yazının devamını okumadan sayfayı
kapatacaklardır.

 

6. Yazılarınıza yapılan yorumları onaylamamak veya cevap vermemek.


Yapılan yorumları görmezden gelip onlara yanıt vermezseniz, sizin hakkınızda çok
da iyi düşünmezler. Şöyle düşünün. Gerçek hayatta biri size bir soru soruyor ve siz
yanıt vermeyince karşı tarafın, sizinle ilgili ne düşüneceğini az çok tahmin edersiniz.
Buradaki olay da aynı. Elinizden geldiğince yorumları yanıtsız bırakmayın. Ayrıca
yapılan yorumlar olumsuz bile olsa, içerisinde hakaret ve benzeri bir şey yoksa
onaylayın. Olumsuz bir yorum bile yazmış olsalar, onları ve onların düşüncelerini de
önemsediğinizi göstermiş olursunuz.

 

7. Yazılarınızda kendinizden bahsetmek.


Yazılarınızda kendinizden çok fazla bahsetmeyin. Muhtemelen yazınızı okumaya
gelen kişiler çoğunlukla Google'dan arama yaparak gelen kişilerdir. Onlar sadece
kendilerini düşünürler. Sizin ne yaptığınızla çok fazla ilgilenmezler. Kendinizi
ziyaretçilerinizin yerine koyun ve yazılarınızı ona göre yazın.

 

Yazar Hakkında: Bu yazı Polat Büyükarslan tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.