4 Haziran 2012 Pazartesi

Facebook Sayfalar İçin 2 Yeni Özellik

Geçtiğimiz günlerde Facebook, hayran sayfalarının yönetimini kolaylaştırmaya yönelik çok önemli 2 güncelleme yaptı.Facebook sayfası olan blogculara bu yeni özelliklerden bahsetmek istiyorum.

 

Yönetici Görevleri

 

İlk değişiklik özellikle hayran sayısı fazla olan ve bir hayli aktif hayran sayfalarının yönetimini çok kolaylaştracak olan 5 farklı yönetici tipi.Şimdi gelin yönetici türlerini tanıyalım.

 

1. Yönetici: Facebook hayran sayfasının en yetkili kişisidir.Her türlü yetkiye sahiptir.Yapabilecekleri:

  • Yönetici ekleyip silebilir.
  • Yönetici görevlerini değiştirebilir.
  • Sayfa bilgisini ve uygulamaları düzenleyebilir.
  • Yeni durum güncellemesi, fotoğraf,  video gönderebilir.
  • Yorumları cevaplayıp, silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

2. İçerik Yetkilisi: Sayfanızı güncel tutmaya yardımcı olacak ve hayranlarla etkileşimi arttıracak yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • Sayfa bilgisini ve uygulamaları düzenleyebilir.
  • Durum güncellemesi, fotoğraf ve video gönderebilir.
  • Yorumları cevaplayıp, silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

3. Moderatör: Ana görevi sayfadaki düzeni ve temizliği sağlamak olan yöneticidir.Yapabilecekleri:

  • Yorumları cevaplayıp silebilir.
  • Sayfa adına mesaj gönderebilir.
  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

4. Reklam Veren: Sayfanızın reklamlarla ilgili görevlerini üstelenecek yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • Reklamlar oluşturabilir.
  • İstatistikleri görebilir.

5. İstatistik Analisti: Sayfanızın istatistiklerini inceleyerek yeni stratejiler geliştirmeye yardımcı olabilecek yöneticilerdir.Yapabilecekleri:

  • İstatistikleri görebilir.

 

Yönetici Görevleri Nasıl Atanır?

 

Facebook Yönetici Görevleri

 

Öncelikle Facebook hayran sayfanızın üst tarafındaki Sayfayı Düzenle yazısına tıklayın.Açılan sayfada sol taraftaki menüde Yönetici Görevleri yazan yere tıklayın.Burada görevlendirmek istediğinizin kişinin isinin altındaki açılır menüden görevini belirleyin ve kaydedin.

 

Yazı Zamanlama

 

Facebook’un eklediği diğer bir özellik olan yazı zamanlama özelliği ise sayfanızdan daha fazla verim almanıza çok yardımcı olacak.Bu özellik sayesinde göndermek istediğiniz durum güncellemesi, fotoğraf veya videoyu arka arkaa göndermek yerine hayralrıızın en aktif olduğu gün ve saatlere programlayarak gönderebiliyorsunuz.Aşağıda yazı zamanlamanın nasıl yapıldığını gösteren bir video hazırladım.

 

 

 

Facebook’ta Blog Hocam

Blog Hocam Facebook sayfasını beğenerek yeni yazıları takip edebileceğiniz gibi blog dünyası, SEO ve sosyal medyaya dair pratik bilgileri ve güncel haberleri de alabilirsiniz.

http://www.facebook.com/bloghocam

1 Haziran 2012 Cuma

Blogunuzun Ziyaretçi Trafiğine Zarar Verecek 7 Hata

Blog sahiplerinin amacı bloglarının ziyaretçi trafiğini arttırmak. Trafiği arttırırsak
daha fazla kişi yazdığımız yazıları okuyabiliyor. Fakat çoğu zaman yazılarımızı
yazarken çok da dikkat etmiyoruz. O yüzden yazılarımızı yazdıktan sonra bir kez
daha gözden geçirmemiz gerekiyor. Birçoğumuzun belki de farkında olmadan
yaptığımız hataları aşağıda anlattım.

 

Blog Trafiği

 

1. Blogunuza düzenli olarak içerik girmemek.


Her gün düzenli olarak blogunuza yazı girmezseniz, istediğiniz gibi bir trafik elde
etmeniz zor. Birkaç günde bir yazı yazmak, ziyaretçilerinizin sitenize olan ilgisini
azaltacaktır.

 

2. Blogunuza çok fazla içerik girmek.


Eğer haber sitesi filan değilseniz gün içerisinde birden fazla yazı girmek size
yarardan çok zarar getirebilir. Zaten hiç kimse sizden bunu beklemiyor. Birden fazla
yazı yazmak, ziyaretçilerinizi sıkabilir. Yazdığınız yazıların okunma oranını da
azaltabilir. En ideali günde bir yazı yazmak.

 

3. Blogunuzda çok uzun yazılar yazmak.


Yazdığınız yazıların 500-700 karakter olması bence en ideali. Fakat bazı durumlarda
ister istemez daha fazla olabilir. Eğer yazınız çok uzunsa, en iyi yol yazınızı iki parça
halinde yayımlamak.

 

4. Yazdığınız manşetler ilgi çekici değil.


Yazınızın içeriğini kısa ve etkileyici bir cümleyle anlatmak aslında çok kolay
gibi görünse de bir o kadar zor. Bu noktada ne kadar yaratıcı olduğunuz devreye
giriyor. Kendinizi, yazıyı okuyacak olan kişilerin yerine koyun. Nasıl bir manşet sizi
okumaya teşvik eder, bunu düşünün.

 

5. Yazınızın ilk parağrafı etkileyici değil.


Yazdığınız yazının manşeti ne kadar etkileyici olursa olsun. Eğer ilk parağraf,
yazınızı okuyan kişileri etkilemezse, yazının devamını okumadan sayfayı
kapatacaklardır.

 

6. Yazılarınıza yapılan yorumları onaylamamak veya cevap vermemek.


Yapılan yorumları görmezden gelip onlara yanıt vermezseniz, sizin hakkınızda çok
da iyi düşünmezler. Şöyle düşünün. Gerçek hayatta biri size bir soru soruyor ve siz
yanıt vermeyince karşı tarafın, sizinle ilgili ne düşüneceğini az çok tahmin edersiniz.
Buradaki olay da aynı. Elinizden geldiğince yorumları yanıtsız bırakmayın. Ayrıca
yapılan yorumlar olumsuz bile olsa, içerisinde hakaret ve benzeri bir şey yoksa
onaylayın. Olumsuz bir yorum bile yazmış olsalar, onları ve onların düşüncelerini de
önemsediğinizi göstermiş olursunuz.

 

7. Yazılarınızda kendinizden bahsetmek.


Yazılarınızda kendinizden çok fazla bahsetmeyin. Muhtemelen yazınızı okumaya
gelen kişiler çoğunlukla Google'dan arama yaparak gelen kişilerdir. Onlar sadece
kendilerini düşünürler. Sizin ne yaptığınızla çok fazla ilgilenmezler. Kendinizi
ziyaretçilerinizin yerine koyun ve yazılarınızı ona göre yazın.

 

Yazar Hakkında: Bu yazı Polat Büyükarslan tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.

30 Mayıs 2012 Çarşamba

Blog Hocam’a Misafir Olmanın Faydaları

Misafir Blogculuk ( Konuk Yazarlık ) kavramı ile ilgili çok yazı yazdım ve yazmaya da devam ediyorum.Hatta daha çok blogcuya ulaşması için  belli başlı bilgileri Pdf formatında hazırladığım E-kitap’ta topladım.Tek amacım dünyadaki blogcular arasında çok yaygın olan bu olguyu ulaşabildiğim tüm blogculara yaymak.

 

Aslında bu konuyla ilgli yazdığım ilk yazılarıma neredeyse hiç reaksiyon almamıştım.İnsanlar benden misafir olmamı istiyorlar ancak kendileri başka bloglara misafir olmaktan kaçınıyorlardı.Zamanla insanların kafasına yatmaya başlamış olsa gerek ki bloguma yayınladığım misafir yazıların sayısı 9’a çıktı.

 

Blog Hocam’a Misafir Olmanın Faydaları

 

Türk blogcular arasında yaygın olan düşünce şu: “Kendi blogum duruken, yazımı neden başka bir blogda yayınlayayım?”.  Şimdi bu soruya ve “Blog Hocam’a neden misafir olayım?”  diye soranlara cevaben bir örnek vermek istiyorum.

 

Örnek olarak bloguma Yeni Blogcular Tarafından Yapılmaması Gereken 10 Şey ve Alexa Değerini Düşürmede Blog Yorumlamanın Etkisi başlıklı 2 adet makaleyle misafir olan Ehl-i Blog’u vereceğim.

 

Bildiğiniz gibi misafir yazı yazdığınızda yazının bir köşesine kendnizi tanıtabileceğiniz 1-2 cümle ve blogunuzun linkini yazarsınız.Ehl-i Blog’da blogum için yazdığı yazıların altına yazıyı kendisinin yazdığını belirtem bir cümle yazarak kendi bloguna link verdi.Peki bu işe yaradı mı?

 

Ehl-i Blog Analytics Raporu

 

Görmüş olduğunuz resim Ehl-i Blog’un Analytics raporlarına ait.Kendisinden rica ettim, o da sağolsun kırmayıp ekran görüntüsünü aldı ve bana gönderdi.Resimde de gördüğünüz gibi Ehl-i Blog bana yazdığı 2 adet yazı sayesinde Blog Hocam okuyucuları tarafından 678 kez ziyaret edilmiş.Sanırım bu resim Blog Hocam’a misafir olanların ziyaretçi trafiğindeki artışın ispatıdır.

 

Blog Hocam’a misafir olmanın faydaları sadece trafik sağlamakla bitmiyor.Ehl-i Blog’un yazdığı yazılardan birine 12, birine de 29 yorum yapılmış.Bu sayede okuyucularla etkileşime geçip sosyal çevresini genişletmesine de yardımcı olmuştur yazdığı yazılar.

 

Ehl-i Blog, Blog Hocam’a yazdığı yazılar sayesinde PageRank’i 4 ve Alexa değeri 140.000 civarında olan bir blogdan çok değerli bir dofollow backlink kazanmıştır. [ Değerleri Kontrol Et ]

 

Blog Hocam’a misafir olmanın faydalarını kanıtlarıyla gördünüz.Önümüzdeki günlerde dğer misafir yazarların da nasıl fayda sağladıklarını gösteren ekran görüntülerini paylaşacağım.

 

Blog Hocam, kurallara uygun yazılan her yazıya açıktır.Siz de Ehl-i  Blog ve diğer misafir yazarlar gibi Blog Hocam’a misafr olmak ve blogunuza değer katmak istiyorsanız dkikkat edilmesi gerekenleri okuyun, yazınızı yazın ve bloghocam@gmail.com adresine gönderin.

28 Mayıs 2012 Pazartesi

Yazı Başlığının Yanına Yorum Balonu Ekleme

Bugüne kadar 2 yazı yazarak bloguma misafir olan Fırat Yalçın temasını düzenlerken zaman zaman benden küçük yardımlar rica etmişti.Bunlardan biri de yazı başlığının yanında, o yazıya ait yorum sayısını bir yorum balonu içerisnde göstermekti.Bu detayın diğer arkadaların da işine yarayabileceğini düşündüm ve blogda yazmaya karar verdim.

 

Yazı Başlığının Yanında Yorum Balonu Ekleme

 

Öncelikle yorum balonunun görünümünü ve pozisyonunu belirttiğimiz stil kodları ekleyelim.Bunun için şablonunuzda ]]></b:skin> kodunu bulun ve hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin:

 

.yorumbalonu {
    float: right;
    width: 48px;
    height: 48px;
    background: url(http://icons.iconarchive.com/icons/semlabs/web-blog/48/comment-empty-icon.png) no-repeat;
    font-size: 16px;
    float: right;
    margin-top: -15px;
    margin-right: 2px;
    text-align: center;
    position: float;
    text-align: center;
    padding-top:13px;
}

 

İlkinci olarak şablonunuzdan <b:if cond='data:post.link'> kodunu bulun ve bunu aşağıdaki kodlarla değiştirin.

 

<b:if cond='data:post.allowComments'>
<a class='yorumbalonu' expr:href='data:post.addCommentUrl' expr:onclick='data:post.addCommentOnclick'><data:post.numComments/></a>
</b:if>
<b:if cond='data:post.link'>

 

Şablonu kaydetmeden önce önizleme yapın ve çalışıp çalışmadığını kontrol edin.Eğer yazı başlığının yanında yorum balonu gözüküyorsa şablonu kaydedebilirsiniz.Her hangi bir sorunla karşılaşırsanız yorum bölümünden iletebilirsiniz.Kolay gelsin.

25 Mayıs 2012 Cuma

Renkli, Resimli Ve Kayan Yorumlar Yazma

Bildiğiniz gibi Blogger, yorum formuna dişli yorum özelliğini getirerek güzel bir güncelleme yapmıştı.Ben de daha şık  bir yorum bölümüne sahip olmanız için bu dişli yorumlara stil vermekle ilgili bir yazı yazmıştım.Bu yazımda ise sizlere Blogger yorumlarınıza fark getirecek bir scripti tanıtcağım.

 

Blogunuza ekleyeceğiniz bu Java Script ile yorumlarınızı farklı renklerde yazabilecek, yorum olarak istediğiniz bir resmi gönderebilecek ve marquee dediğimiz kayan yazı şeklinde yorumlar yazabileceksiniz.

 

Öncelikle Java Script kodunu blogunuza eklemeniz gerekiyor.Bunun için şablonunuzdan </body> kodunu bulun ve hemen üstüne aşağıdaki kodu ekleyin.

 

<script src='http://hosting.gmodules.com/ig/gadgets/file/105066904960012479556/nccode.js' type='text/javascript'/>

 

Şimdi gelelim bu scripti nasıl kullanacağınıza.Öncelikle nasıl renkli yorumlar yazacağınızı göstermek istiyorum.Yorumunuzu [co="blue"]Yorumunuz[/co] şeklinde yazarsanız mavi rekte gözükecektir.Blue yazan yeri ingilizce renk isimleri olan red, green, yellow… vs olarak değiştirirseniz yorumunuzun rengi değişecekttir.İşte bir örnek:

 

Blogger Renkli Yorum Yazma

 

Şimdi de yorum olarak bir resim göndermeyi deneyelim.Bunun için kullanmanız gereken tag ise [im]Resim URL’si[/im] şeklinde olacak.Örnek olarak bir yorumda misafir blogculuk kitabımın kapak resmini göndereceğim.İşte sonuç:

 

Blogger Yorum Olarak Resim Gönderme

 

Scriptin son marifeti olan kayan yorum yazma olayı içinse kullanmanız gereken tag [ma]Yorumunuz[/ma] şeklinde.Bunun nasıl çalıştığını gösterecek animasyonlu gif şeklinde bir örnek hazırlayamadığım için kendiniz deneyip görebilirsiniz.

 

Blogger Kayan Yorum

 

Yorum formuna getireceğiniz bu özelliği çok farklı amaçlarla kullanabilirsiniz.Örneğin yorumunuzda özellikle belirtmekistediğiniz ve dikkat çekmesini istediğiniz bir kısmı farklı bir renkte yazabilirsiniz.Ya da yorumda resimli bir ançıklama yapmak istediğinizde resmin adresini vermek yerine resmin kendisini yorum olarak gönderebilirsiniz.