13 Aralık 2005 Salı

Ο Αντι-Χριστόδουλος ξαναχτύπησε!

Σε κήρυγμά του μέσα σε εκκλησία ο γνωστός κύριος Χ. χρησιμοποίησε μια πρωτόγονη αντισημιτική έκφραση μέσα στο συνηθισμένο (εκ-)φοβικό παραλήρημά του για τους εχθρούς που τάχα μας(τον...) απειλούν κτλ, κτλ...
Ανέφερε συγκεκριμένα τη φράση Πάμε κατά Ισραήλ, δηλαδή, πάμε κατά διαβόλου, εξισώνοντας το κράτος του Ισραήλ με το Διάβολο. Δείτε και
εδώ.

Ένα παλαιότερο, μικρό αλλά χαρακτηριστικό δείγμα του βίου και της πολιτείας του κυρίου Χ. θα βρείτε εδώ.

9 Aralık 2005 Cuma

Κι όμως κατά βάθος, κάπου υπάρχει λάθος...

Διαβάζοντας πρόχειρα τα αποτελέσματα της έρευνας e-metrics, για το Ελληνικό Διαδίκτυο και τους χρήστες του, το μάτι μου έπεσε πάνω σε μια αντίφαση / σφάλμα, στη σελίδα 5:
Σύμφωνα με τον πίνακα, το 5% των ερωτηθέντων ήταν ηλικίας 8-14 ετών.
Από την άλλη, στον ίδιο πίνακα, μόνο το 3,5% (0,9+2,6) εμφανίζεται να είναι απόφοιτοι Δημοτικού ή Γυμνασίου ενώ οι υπόλοιποι έχουν ανώτερο εκπαιδευτικό επίπεδο. Άρα εμφανίζεται έμμεσα να υπάρχει ένα ποσοστό 1,5% (5 - 3,5 = 1,5) που είναι ηλικίας 8-14 ετών αλλά έχουν τελειώσει Λύκειο ή και παραπάνω. Πως είναι δυνατόν να συμβαίνει αυτό; Κι αν υπάρχουν τόσο τρανταχτά λάθη (ή έστω αντιφάσεις) στην έρευνα τι να συμπεράνει κανείς για την αξιοπιστία της;

Η έρευνα είναι εδώ (σε μορφή pdf).

11 Kasım 2005 Cuma

Ντροπή για το Μουσείο Μπενάκη

(UPDATE στο τέλος της ανάρτησης)

Ε, όχι και πλασιέ στα μουσεία! Έλεος!
Βρέθηκα σήμερα στο Μουσείο Μπενάκη (Πειραιώς 138) για την Έκθεση της Συλλογής της Alpha Bank με πίνακες ελλήνων ζωγράφων του περασμένου αιώνα (ενδιαφέρουσα και περιεκτική, χωρίς να με ενθουσιάσει κάτι).
Εν συνεχεία, ανέβηκα στο 2ο όροφο όπου υπήρχε μια έκθεση του Ζωγράφου / Σχεδιαστή / Αρχιτέκτονα Βαρλάμη (δεν τον είχα ξανακούσει). Με το που μπαίνω βλέπω ένα τύπο, με "αέρα" και "άνεση", να κάνει ένα σαχλό σχόλιο για κάποιο πίνακα δείχνοντάς τον στους τριγύρω. Σκέφτομαι ότι θα είναι ο επιμελητής της έκθεσης που την έχει ψωνίσει! Μετά από λίγο, ένας δεύτερος τύπος, κουστουμαρισμένος, πλησιάζει κάποιους άλλους και τους ρωτάει αν είναι αρχιτέκτονες. Φοράει ένα καρτελάκι που γράφει κάτι (δεν είναι ο ζωγράφος!). Προσπαθεί να μας πιάσει κουβέντα για ένα πίνακα αλλά αδιαφορούμε. Εν τω μεταξύ, ξαναπέφτουμε πάνω στον αρχικό τύπο της εισόδου ο οποίος έχει πιάσει κανονική κουβέντα με μια γκόμενα και της εξηγεί τι σπουδαίος άνθρωπος είναι ο Βαρλάμης και πόσο τον έχει επηρεάσει η σχέση / συνεργασία τους. Ζουν λέει όλοι μαζί (η "ομάδα" του) στο "εργαστήριο" που έχει στη Βέροια. Η τύπισα προσπαθεί να μάθει διάφορα για τον ίδιο και για το Βαρλάμη αλλά αυτός συνεχίζει με σεμνότυφο ύφος ("δεν έχει σημασία τι έχω κάνει εγώ"..."είναι ένας άνθρωπος που ακτινοβολεί, όποιος τον γνωρίσει μαγεύεται απο την προσωπικότητά του"...κτλ.). Αρχίζω να σκέφτομαι ότι πρόκειται για κάποιου είδους γκέυ καλλιτεχνικό κοινόβιο. Είναι φανερό ότι ο τύπος δονείται και μόνο που ακούει το όνομά του Βαρλάμη!
Μετά από λίγο, ο δεύτερος τύπος, που κινείται κι αυτός πάνω-κάτω στην αίθουσα, μας ξαναπλευρίζει και μας πιάνει την κουβέντα. Ρωτάει κι εμάς αν είμαστε αρχιτέκτονες και προσπαθεί να μας επιστήσει την προσοχή σε κάποια κείμενα του Β. που είναι αναρτημένα στους τοίχους. Σκέφτομαι μέσα μου ότι πρόκειται για υπερφίαλες, δίχως ουσία ανοησίες. Μας ζητάει να δώσουμε τα στοιχεία μας στο βιβλίο επισκεπτών για να μας ενημερώνουν για τις εκδηλώσεις τους. Έχω "προετοιμαστεί" (γιατί το έχει ζητήσει ήδη και από άλλες) και πάω και γράφω ψεύτικα στοιχεία. Μας λέει ότι "όλοι" ανήκουν στην "ομάδα" του Β. και συνεργάζονται μαζί του χρόνια. Μας λέει όμως και ότι ο Β. ζει στην Αυστρία και απλά έρχεται στην Ελλάδα κατά καιρούς... Βγαίνουμε και καταλαβαίνω ότι κάτι αλλόκοτο υπάρχει στην όλη υπόθεση αλλά δεν μπορώ να ξεκαθαρίσω τι. Σαν να πρόκειται για κάποιου είδους σέκτα που θέλει να τραβήξει "καλλιτέχνες" και άλλους στο ...κοινόβιο για να τους αποσπάσει την περιουσία(;)...

Και μετά το πράγμα, σιγά-σιγά αρχίζει και ξεδιαλύνει. Οι τύποι είναι σιχαμεροί, άθλιοι πλασιέ! Η κίνηση πάνω-κάτω στην αίθουσα θυμίζει την αντίστοιχη κίνηση των κορακιών των κέντρων αδυνατίσματος πάνω-κάτω στα πεζοδρόμια της Πατησίων. Η αίσθηση ασφυξίας / ψυχολογικής πίεσης που δημιουργούν είναι από τις σκληρές τακτικές πώλησης / ψυχολογικού επηρεασμού για να σε κάνουν να πιάσεις κουβέντα μαζί τους και μετά, αν μπορέσουν, να σε τουμπάρουν! Η ερώτηση "είστε αρχιτέκτονες;" είναι για να διαπιστώσουν αν έχεις λεφτά (γι'αυτό και δε ρωτούν αν είσαι ζωγράφος, καλλιτέχνης ή κάτι αντίστοιχα ταπεινό...). Τα προσωπικά στοιχεία που μαζεύουν είναι για να μπορέσουν να κάνουν και δεύτερη κρούση κ.ο.κ.
Δεν ξέρω αν το Μουσείο Μπενάκη, ή και ο ίδιος ο ζωγράφος, είναι ενήμεροι αυτής της κατάστασης. Μου φαίνεται αδιανόητο, ειδικά για τους υπεύθυνους του Μουσείου, να μη γνωρίζουν τι γίνεται μέσα στις ίδιες τους τις αίθουσες. Ο ζωγράφος πιθανώς να ανέθεσε σε ένα γραφείο την διαχείριση / προώθηση της εκδήλωσης και να μη γνωρίζει λεπτομέρειες, αλλά αυτοί;

UPDATE: Άργησα να το βάλω αυτό το update αλλά έστω και αργά είναι υποχρέωσή μου. Άνθρωπος που έχει έρθει σε επαφή με το Μουσείο Μπενάκη (δεν ξέρω αν θα ήθελε να δημοσιευτεί το όνομά του) μου είπε ότι αποκλείεται να γνώριζαν οι ίδιοι για τους πλασιέ.

UPDATE 2: Αρχίζω να συμπαθώ ακόμη περισσότερο το Μουσείο, μετά από πρόσφατη δήλωση του Προέδρου του, κ. Άγγελου Δεληβοριά, ο οποίος σε συνέντευξη που έδωσε στη Μαρία Θέρμου για το Βήμα είπε το εξής λιτό και ουσιώδες: «Η Ελλάδα είναι η χώρα των μη βιβλιοθηκών, έτσι ορίζεται επιγραμματικά. Μέχρις ότου λοιπόν γίνει μια χώρα που θα τιμάει τις βιβλιοθήκες, το Μουσείο Μπενάκη είναι υποχρεωμένο να προστατέψει την ιδέα της βιβλιοθήκης αλλά και την ιδέα της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής, της φωτογραφίας, των αρχείων...».

13 Ekim 2005 Perşembe

Αντιεπιστημονικά στερεότυπα

Όσοι από εμάς θεωρούσαμε τη χρήση εθνικών στερεότυπων ως ηλιθιότητα μπορούμε να αισθανόμαστε δικαιωμένοι. Επιστημονική μελέτη που δημοσιεύεται στο περιοδικό Science αποδεικνύει ότι τα εθνικά στερεότυπα είναι εσφαλμένα.
Από παλαιότερα έχει αποδειχθεί ότι η άποψη που έχει μια εθνοτική ομάδα για μία άλλη (π.χ. οι Έλληνες για τους Γερμανούς) αντανακλά την άποψη που έχει η ίδια η εθνοτική ομάδα-"στόχος" για τον εαυτό της (οι Γερμανοί για τους Γερμανούς). Η νέα έρευνα αποδεικνύει ότι τα στερεότυπα που έχουν τα μέλη μιας εθνοτικής ομάδας για τον ίδιο τους τον εαυτό είναι εσφαλμένα. Άρα, με βάση και τα παραπάνω συνεπάγεται ότι εσφαλμένη θα είναι και η εικόνα που έχουν τα μέλη άλλων ομάδων για αυτή.
Σχετικό άρθρο εδώ.

28 Ağustos 2005 Pazar

Απατεωνιές... Balkaniques #2

Βρείτε τις διαφορές ανάμεσα στις 2 εικόνες.



Η 1η φωτογραφία είναι από το καρτελάκι που είχε βάλει ο ελληνέμπορας να κρέμεται απ'τη μπλούζα.



Η 2η φωτογραφία είναι από την ετικέττα που είχε η ίδια η μπλούζα.

Και το ερώτημα που ανακύπτει είναι:
Τεμπέλληνας ή κωλοέλληνας; Ιδού η απορία!