3 Şubat 2014 Pazartesi

Alexa Kullanım Kılavuzu

1996’da, dünyadaki tüm web sitelerinin istatistiklerini tutmak amacıyla kurulan Alexa, bugün internet dünyasında sitelerin popülaritesini belirlemede en güvenilir kaynaklardan biridir.

Chrome, Explorer, Firefoz gibi internet tarayıcılarına yüklenen toolbar sayesinde kullanıcıların internette ziyaret ettikleri sitelerin datasını tutan Alexa, bu datalara göre sitelere bazı değerler verir. Bir sitenin Alexa sayfasını ziyaret ettiğinide şu bilgileri görebilirsiniz:

1. Türkiye Ve Dünya Sıralaması

How popular is ……” başlığının altında, o sitenin Alexa verilerine göre Türkiye’nin ve Dünya’nın kaçıncı popüler sitesini olduğunu görebilirsiniz.

alexa sıralaması


Örneğin Blog Hocam’ın Alexa sayfasını ziyaret ettiğinizde Türkiye’nin 894. Dünya’nın 49.375. popüler sitesi olduğu yazar.

2. Etkileşim

How engaged are visitors to ……?” başlığının altında ise ziyaretçilerin siteye olan bağlılığı ile igili veriler gözükmektedir.

alexa etkileşim


Alexa verilerine göre Blog Hocam’ı ziyaret edenlerin siteden hemen çıkma oranı %58.1. Kullnaıcılar Blog Hocam’ı ziyaret ettiğinde ortalama 2.17 sayfa görüntülüyor. Kullanıcıların Blog Hocam’da kalma süresi ise ortalama 1.6 dakika.

3. Demografi

Who visits ……?” başlığının aktında ziyretçilerin kitlesel ve coğrafik demografik blgilerini görebiliyorsunuz.

alexa demografi


Blog Hocam’ın ziyaretçi profilinde arasında erkeklerin biraz daha ağır bastığını görebilirsiniz. Ayrıca ziyaretçilerin %87.9’u Türkiye’den bağlanırken, %6.2’sinin Kırgızistan’dan, %2.5’inin ise ABD’den bağlandığını görebilirsiniz.

4. Trafik Kaynakları

Where do ……'s visitors come from?” başlığının altında ise ziyaretçilerin o siteye hangi kaynaklardan ulaştığını görebiliyorsunuz.

Alexa trafik kaynakları


Alexa’ya göre Blog Hocam’ın trafiğinin %23.9’u arama motorlarından geliyor. İnsanlar arama motoruna en çok “blog hocam”, “bloghocam”, “kişisel blog”, “blogger arama kutusu”, “hocam” yazarak Blog Hocam’a ulaşıyor. Alexa’ya göre Google dışında Blog Hocam’a en çok trafik gönderen siteler ise Blogger, Facebook ve Hürriyet.

5. Backlinkler

What sites link to ……?”  başlığının altnda o sitnin kaç adet backlinki olduğunu ve backlinkin yer aldığı sayfaları görebiliyorsunuz.

alexa backlinkler


Alexa Blog Hocam’a 495 farklı siteden link geldiğini algılamış ve bunlardan bazılarını göstermiş. Pinterest, Blogger, Hürriyet, Milliyet gibi sitelerden Blog Hocam’a bağlantı olduğunu görebilirsiniz.

6. Benzer Siteler

”What sites are related to ……?” başlığının altında ise o siteyle benzer konsepte sahip siteler görünmektedir.

Alexa benzer siteler


Benzer siteler Blog Hocam’da ve çoğu sitede gözükmüyor. Kriteri nedir bilmiyorum. Ama öneri olarak DMOZ’de bulunduğu kategoriyi gösteriyor. Buradan benzer sitelere ulaşabilirsiniz.

7. Subdomainler

Where do visitors go on ……?” başlığının altında ise sitede en çok ziyaret edlen alt domainler gözükmektedir.

alexa-subdomain
Blog Hocam’ın kendisi zaten bir subdamin olduğu için bu bölümde başka bir veri gözükmaz. Ama sitenin adresi bloghocam.com olsaydı ve bu sitenin forum.bloghocam.com gibi bir alt domaini olsaydı bu bölümde görebilirdiniz.

8. Site Hızı

How fast does …… load?” başlığının altında sitenin ne kadar hızlı yüklendiğini ve diğer sitelerle kıyaslamasını görebilirsiniz.

alexa site hızı
Örneğin Alexa’ya göre Blog Hocam 3.9 saniyede yükleniyormuş ve internetteki sitelerin %87’sinden daha yavaşmış.

9. Site Bilgileri

Where can I find more info about ……?” başlığının altında sitenin açıklaması, eskiden nasıl göründüğü ve site sahibinin iletişim bilgileri yer almaktadır.

Allexa Site Bilgileri
Site açıklaması ve iletişim bilgilerini siz oluşturuyorsunuz fakat site geçmişi, web.archive.org tarafından kendiliğinden kaydedilir. Örneğin 7 Ekim 2011’de Blog Hocam şu şekilde görünüyordu.


Alexa Verileri Ne Kadar Doğru?

Alexa bu verileri Alexa toolbarı yüklü olduğu tarayıcılardan topladığı için kesin doğruyuz diyemeyiz elbette. Google Analytics’den bounce rate, demografi, trafik kaynakları gibi verileri incelediğinizde bazı farklılıklar olduğunu göreceksiniz.  Bu yüzden Alexa’da ciddiye almanız gereken tek verinin 1 numarada belirttiğim sıralamalar olduğunu söleyebilirim. Kendi blogunuzla ilgili diğer verileri Google Analytics’den çok daha net elde edebilirsiniz ama hakkında hiçbirşey bilmediğiniz bir site için Alexa verileri size fikir verebilir.

Alexa’ya Kayıt Ve Site Ekleme

1. Öncelikle Alexa kayıt sayfasına giderek e-mail adresiniz ya da Facebook hesabınızla kayıt yapın.

2. Mail adresinizle kayıt yaptıysanız Alexa’dan bir mail gelecektir. Buradaki linke tıkladıktan sonra kayıt işleminiz tamamlanır. Açılan sayfada Alexa hesabınıza girnek için kullanacağınız şifreyi belirlemeniz istenecek.

3. Şifreyi belirledikten sonra artık Alexa hesabınıza gimiş olursunuz. Şimdi üst taraftaki My Account linkine tıklayarak şu yolu izleyin: Dashboard > Add It Now > Free Sign Up

4. Açılan sayfadaki kutuya blog adresinizi yazarak devam edin. Ardın sizden sitenizi onaylamanızı isteyecek. Bunun 2 yolu var. Biz 2. seçenek olan meta seçeneğini kullanacağız.

alexa-onay
Sayfada size özel üretilen bir Alexa ID’si göreceksiniz. Bunu blogunuza şu şekilde eklemeniz gerekmektedir:

- Blogger kumanda panelindenŞablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip edin ve <head> kodunun altına şu satırı ekleyin:

 

<meta name="alexaVerifyID" content="Alexa ID’niz" />

 

Kırmızı renkli yere Alexa’dan aldığınız ID’yi yazdıktan sonra şablonu kaydedin ve Alexa’ya geri dönün. Alexa ID’nizi aldığınız sayfanın altındaki Verify My ID butonuna tıklayın.

5. “Your site is successfully claimed.” yazısını gördüyseniz blgunuz artık Alexa’ya eklenmiş ve onaylanış demektir. Continue butonuna basarak site bilgilerini yazmaya geçebilirsiniz.

6. Burada bazı özellikler sadece pro üyeler içindir. Fakat yukarıda 9. adımda bahssettiğim site başlığı, site açıklaması, ülke ve iletişim gibi bilgileri buradan seçebiliyorsunuz. Bu bilgileri girdikten sonra kaydedip işlemi sonlandırbilirsiniz. 

Son olarak  şunu belirtmeliyim ki blogunuza Alexa’ya ekledikten hemen sonra istatistikler ve veriler gözükmez. Bu verilerin oplanıp işlenmesi için süreye ihtiyacınız olacak.

Alexa Widgetları

Sitesinde Alexa verilerini göstermek isteyen kişiler için farklı tür ve boyutlarda Alexa widgetları mevcut. Dilerseniz kendi widgetınızı oluşturarak blogunuza ekleyebilirsiniz.

Widget oluşturmak için Alexa Site Widgets sayfasına giderek, eklemek istediğiniz widgetın yanındaki kutuya blog adrresinizi yazın ve Build Widget butonuna basın. Devamında açılan sayfasında seçtğiniz widget türünün farklı boyutları ve yanlarında kodları çıkacak. Burada ekleyeceğiniz widgetın kodunu kopyalayarak Blogger kumanda panelinde Yerleşim > Gadget Ekle > HTML/JavaScript yolunu izleyin ve kodları yapıştırın.

İnternet Tarayıcınız İçin Alexa Toolbar

Alexa Toolbar internet tarayıcınza ücretsiz olarak ekleyebileceğiniz, siz internette dolaşırken arkaplanda çalışarak girdiğiniz sitelerle ilgili bilgileri Alexa databaseine gönderen bir eklentidir. Yani Alexa toolbar yüklü bir tarayıcıyla internet sitelerini ziyaret ettiğinizde, o sitelerin verilerinin hesaplanmasında siz de dikkate alınacaksınız.

Alexa toolbarı ücretsiz indirmek ve tarayıcınıza eklemek için Alexa Toolbar sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

 

!!! Alexa verileri hergün güncellendiği için şuanki değerlerle yazıda yer alan değerler arasında küçük farklar olabilir. Yazıyı yaklaık 1 hafta önce yazmıştım.

31 Ocak 2014 Cuma

Blogger çoklu sekmeli navigasyon menü

Blogger çoklu sekmeli navigasyon menü

●Blogger için yeni çoklu sekmeli navigasyon menü (Multi tabbed widget)

Blogger için yeni Multi Sekmeli Widget tamamen özelleştirilebilir ve düzenlenebilir. Aslında wordpress menü sekmesi olan bu eklenti, blogger için yeniden düzenlenmiştir. Tek fark, daha kolay ve hoş bir tasarım. Sekmeli Navigasyon Menüsü (Multi Tab Navigation System) özellikle sidebarı dar olanlar için şık, kullanışlı ve alternatif bir menü. Blogunuzun sidebarına ekleyeceğiniz bu eklenti ile tek bir gadgetlık alana birden fazla gadget sığdırabileceksiniz. umarım begenirsiniz. Şimdi işe koyulalım...


Blogger'a ekleme
Lütfen şu adımları izleyin
1. Blogger'a Git > Tasarım > HTML'yi Düzenle 2. Şablonunuzu yedekleyin! 3. Ctrl+F yardımı ile ]]></b:skin> kodunu bulun. 4. Bulduğunuz kodun hemen üstüne aşağıdaki kodları kopyalayıp yapıştırın.
.tabs-widget{height:33px;margin:0 0 10px;padding:0;}
.tabs-widget li{list-style-type:none;float:left;margin:0 0 0 1px;padding:0;}
.tabs-widget li a{color:#FFF;background:none repeat scroll 0 0 #282C2F;display:block;text-decoration:none;font:14px oswald,Helvetica,Sans-serif;box-shadow:4px 2px 9px #999;padding:8px 20px;}
.tabs-widget li a:hover,.tabs-widget li a.tabs-widget-current{background:#38434B;color:#FA7029;text-decoration:none;-webkit-transition:all .4s ease-in-out;-moz-transition:all .4s ease-in-out;-ms-transition:all .4s ease-in-out;-o-transition:all .4s ease-in-out;transition:all .2s ease 0;}
.tabs-widget-content{background:none;}
.tabviewsection{margin-top:10px;margin-bottom:10px;position:relative;left:0;}

5. "Ctrl+F" yardımı ile alttaki kodu bulun;
<div class='column-right-inner'>

Ya da bu (başka şablonlarda degişebilir).
<div id='sidebar-wrapper'>

ve bulduğunuz kodun altına, aşağıdaki kodu yapıştırın
<div class='tabviewsection'>
<script type='text/javascript'>
jQuery(document).ready(function($){ $(&quot;.tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id&quot;).hide(); $(&quot;ul.tabs-widget-widget-themater_tabs-1432447472-id li:first a&quot;).addClass(&quot;tabs-widget-current&quot;).show(); $(&quot;.tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id:first&quot;).show(); $(&quot;ul.tabs-widget-widget-themater_tabs-1432447472-id li a&quot;).click(function() { $(&quot;ul.tabs-widget-widget-themater_tabs-1432447472-id li a&quot;).removeClass(&quot;tabs-widget-current a&quot;); $(this).addClass(&quot;tabs-widget-current&quot;); $(&quot;.tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id&quot;).hide(); var activeTab = $(this).attr(&quot;href&quot;); $(activeTab).fadeIn(); return false; }); });
</script>
<ul class='tabs-widget tabs-widget-widget-themater_tabs-1432447472-id'>
<li><a href='#widget-themater_tabs-1432447472-id1'>Popüler Yayınlar</a></li>
<li><a href='#widget-themater_tabs-1432447472-id2'>Label</a></li>
<li><a href='#widget-themater_tabs-1432447472-id3'>Blog Arşivi</a></li>
</ul>

<div class='tabs-widget-content tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id' id='widget-themater_tabs-1432447472-id1'>
<b:section class='sidebar' id='sidebartab1' preferred='yes'>
<b:widget id='PopularPosts1' locked='false' title='' type='PopularPosts'>
</b:section></div>

<div class='tabs-widget-content tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id' id='widget-themater_tabs-1432447472-id2'>
<b:section class='sidebar' id='sidebartab2' preferred='yes'>
<b:widget id='Label1' locked='false' title='' type='Label'>
</b:section></div>

<div class='tabs-widget-content tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id' id='widget-themater_tabs-1432447472-id3'>
<b:section class='sidebar' id='sidebartab3' preferred='yes'>
 
<b:widget id='BlogArchive1' locked='false' title='' type='BlogArchive'>
</b:section></div>
</div>
<div style='height:5px;clear:both;'/>

6. Şablonunuzu kaydettikten sonra Sayfa ögelerinizi görüntüleyin sütununuzun en üst kısmında Sekmeli Navigasyon Menüsünü görebilirsiniz. Menü başlıklarına tıklayarak eklenen gadgetleri düzenleyebilirsiniz.
Sekmeli Navigation tema

Eklentinin style kodlarıyla oynayarak Renk, yükseklik "height" ve genişlik "width" bölümlerini isteğinize göre ayarlayabilirsiniz. Mavi renkle işaretledigim bölümler örnektir (Popüler Yayınlar, Label, Blog Arşivi). Siz o bölümlere istediğiniz gadget HTML kodlarını ekleyebilirsiniz. Son Yazılar , Son yorumlar , Abone kutusu gibi. Örneğin Popüler yayınlar bölümünde Twitter Takipçi kutusu olsun istiyorsunuz; önce yeni gadgetinizi oluşturuyorsunuz. Sonra HTML kodlarınızdan gadgetinizin id'sini bulup kopyalayıp tab kodları arasına yapıştırıyorsunuz.

Örnek:
<div class='tabs-widget-content tabs-widget-content-widget-themater_tabs-1432447472-id' id='widget-themater_tabs-1432447472-id1'>
<b:section class='sidebar' id='sidebartab1' preferred='yes'>
<b:widget id='HTML1' locked='false' title='' type='HTML'>
</b:section>
</div>

Yapamadığınız bir şey olursa "YORUM" kısmında belirtebilirsiniz.iyi bloglamalar...

Özgünleşme Çabaları

Günümüzde küreselleşen dünya insanları yarışma eyleminin içine itti. Artık herkes işte, okulda, evde yarışır bir konuma geldi. Baktığımız zaman herkesin bünyesine işleyen “en iyisi ben olmalıyım” görüşüşü zihinlere kazındı.

Bu aslında kapsam olarak iyi bir şey; fakat yarışmak insanları birazda adil yaşam koşullarında uzaklaştırmaya başladı. Ünlü düşünürlerden Machiavelli’in: “Amaca giden her yol mübahdır” sözü herhalde bu durumu özetleyen en belirgin sözlerden biridir. Herkes bir amacı var, bu amaç ulaşılabilir; fakat birçok rakip var. Bu yüzden de hemen adil
savaşma mekanizmalarının dışında bir mekanizma devreye giriyor.

Ülkemiz adına baktığımızda günümüzde gelişen teknolojinin evlere yerleşmesiyle insanlar artık; internet kullanımı konusunda daha da bilgili hale geldi. Artık herkes rahat bir şekilde kendi bilgi, deneyim, beceri vb. şeyleri çok rahatça kazanıyor ve bunlardan maddi, manevi kazanç elde edebiliyor. Bunu sağlayan en önemli araçta ücretsiz yer hizmeti sağlayan blogger,wordpress,tumblr gibi hizmetler.

Amaca giden her yol mübahdır” sözü günümüzde blogger dünyası için çokça kullanmak zorunda kalıyoruz. Çünkü insanlar zamanlarından, hayatlarından belli dakikaları, saatleri vererek bir içerik oluşturuyorlar. Ve bunun sonucunda yeni dostlar, yorumlara göre yeni deneyimler kazanıyorlar. Fakat bazı hadsiz arkadaşlar bu emekleri bir saniyede hiç ediyorlar.

özgün blog

Peki bu yazının problemi nedir? Başlıktan anlaşılacağı gibi özgün olmak bu yazının problemi. Bu nasıl yapılabilir?

1. Blogu Açmaya Karar Vermek

En zor aşamadır ama çok dikkatli olunması gerekir. İnsanın bir anlık heves ve devamlı istek arasındaki ayrımı iyi ayırt etmesi gerekir. “Ben yapabilir miyim? Yaparsam nasıl yaparım?” gibi sorular sormalıdır. Ayrıca; blogun türü konusu, amacını, hedefini taslak olarak belirlemeli. Tabi burada belirlemede; “Bu internette çok tutuyor, o olsun” olmamalı. Çünkü 2-3 yazı sonra devamlılık dediğimiz şey kendini kaybetmeye başlıyor. Bu konularda belki de belli süre kendi kendine denemeler yazmalıdır. (Yazabileceği konuda kararsız ise)

2. Empati Kurmak

İnsan için önemli işlerin başında gelir empati. Onları hayat anlamlandırmaya, insanları anlamaya sevk eder. Blogger içinde; Machiavelli iyi hoş bir söz söyledi de bu söz esas olan değil. Esas olan: “Sana yapılmasını istemediğini başkasına yapmayacaksın” olacak. Özgün olmak için çalmayacaksın, kopyalamayacaksın. Eğer çok etkilendin kullanmak istiyorsan izin alacaksın.

3. Kendin Olma


İnsan empati kurabilirse kendisi olabilir. Bu blogger içinde geçerli. Günümüzde blogger olarak başlayıp bunu kitap, köşe yazarlığına götüren kişiler var. Bunların temel başarısı kendi gibi kendi olmalarında yatıyor. “Şu tutar şunu da yazayım değil de ; bu gerekli bunu yazayım” diyenler başarılı oluyor. Özgün olmanın temeli kendin olmaktır.

4. Yorumları Dikkate Alma

Her blogger, açtığı bloga süreli olarak yayın girerse belli bir süre sonra bu diğer blogger ve internet kullanıcıları tarafından dikkat çeker. Ve bloga iyi kötü yorumlar gelir. Burada önemli olan bu yorumlarda okuyucu isteğini karşılamaktır. Ama, o eğer öyle dediyse öyle yazmak değil. Buradaki durum: üslupla ilgili düzenlemeye gitmek. Anlaşılırlığı ön plana çıkarmak. Yorumlar sayesinde bir çok eksiğinizi giderebilirsiniz.

Özgünleşme için en büyük temel empatidir. Günümüzde bloggerların baş düşmanı olan, kar amaçlı içerik hırsızlarının yapmadığı; bir çok özgün bloggera negatif yansımalara neden oluyor.

Burada her madde ona çıkar. Burada saydığım maddelere eklemeler yapılabilir. Bu maddeler basamaklı bir denge sistemi oluşturur. Bunun temelinde empati yatar. Eğer bir blogger empati parçasını koymayı unutursa, kurduğu dünya başlamadan sona erer. Kısacası buna çöp blogger ya da bloglar çöplüğü diyebiliriz…

Yazar Hakkında: Ruhsuz Atmaca'nın, tek ve temel amacı insanlığa bir şey katabilir miyim?, katabilirsem nasıl olmadır?, bu soruları kendine sorarken bir anda kendisini blog dünyasında bulur.Ruhsuz Atmaca blogunun kapağında yer alan ve ismini verdiği "Atmaca", insanlara benzer duygulara sahip bir canlıdır. Yırtıcılığı nedeniyle isminin önüne "Ruhsuz" takısı gelmiştir. Blogun sloganı ise: "Yazdıklarım ve Yazacaklarım Atmacanın Bakışlarında Gizli..." oluşturur.

29 Ocak 2014 Çarşamba

Blogunuzun Reklam/Sponsorluk Sayfası Var Mı?

Bloguna reklam alarak para kazanmak isteyen blog yazarlarının mutlaka profesyonelce hazırlanmış bir reklam/sponsorluk sayfasına sahip olmaları gerekir. Ciddi ve detaylı bir reklam sayfası, potansiyel reklamverenleri blogunuza reklam verme konusunda ikna edeceği gibi blogunuza daha profesyonel bir hava katacaktır.

Reklam sayfası oluşturmak şart dedim ama onun da bir usulü ve zamanı var. Blogu açar açmaz, daha 2 içerik girmeden reklam sayfası oluşturmak sizi sadece komik duruma düşürecektir. Ya da reklam isimli bir sayfa açıp içerisine “reklam vermek için bilmem ne adresinden iletişime geçin” gibi ciddiyetten ve profesyonellikten uzak bir şeyler yazmak reklam verme potansiyeli olan kişinin sayfayı hızla terk etmesine yol açacaktır.

Reklam sayfası oluşturup reklam almaya başlamak için acele etmemek gerekir. Blogunuzun, reklamverenlerin bloglardan beklentilerini yazdığım yazıda belirttiğim kriterlerin bir kısmını karşılıyor olmalası gerekir ki kayda değer ücretlerle reklam teklifleri alabilsin. Eğer blogunuzun reklam almaya hazır olduğunu düşünüyorsanız reklam/sponsorluk sayfasını oluşturmaya başlayabilirsiniz.

reklam sponsorluk

 

Bir Blogun Reklam Sayfası Neler İçermeli?

 

Reklam sayfasının içeriğine geçmeden önce küçük bir hatırlatma yapmak istiyorum. Reklam sayfanıza ziyaretçiler kolayca ulaşabliyor olmalı ve ana sayfanızda görünecek şekilde reklam sayfanıza en az bir bağlantı vermelisiniz. Gelelim reklam/sponsorluk sayfasında olması gerekenlere.

- Blogun Tanımı: Reklam verecek kişi blogunuzu tanımayabilir. Bu yüzden blogunuz hakkında kısaca bilgi verebilirsiniz. Misyonunuz, vizyonunuz, kuruluş amacınız, aldığınız ödüller, başarılarınız bu bölümde yazılabilir.

- Yazar Hakkında Bilgi: Reklam verecek kişi blogun arkasında kimin olduğunu ve kimle muhattap olacağını bilmek ister. Her ne kadar hakkımda sayfanızda kendinizden bahsetmiş olsanız da, burada kendinizi kısaca tanıtmak ve küçük bir profil fotoğrafı eklemek reklamveren üzerinde olumlu bir etki bırakacaktır.

- Okur Ve Ziyaretçi Profili: Blogunuzun ziyaretçi profili, reklam verecek firma için en önemli mevzudur. Firmaların hedef kitleleriyle sizin ziyaretçi profilinizin eşleşmesi kazançlı sposorluk anlaşmalarını beraberinde getirebilir. Bu konuda şeffaf olun ve biliyorsanız ziyaretçi profilinizin yaş aralığı, ağırlıklı cinsiyeti, eğitim düzeyi, alım gücü, meslek grubu gibi bilgilerini açıkça yazın.

- Reklam Türleri Ve Ücretleri: Reklamverenlere farklı reklam seçenekleri sunun ve bunların dönemlik ücretlerini açıkça belirtin. Ücreti gizlemek ve herkese farklı ücret söylemek uzun vadede iş ve itibar kaybı olarak size dönecektir. 

- İletişim Ve Ödeme Bilgileri: Bir reklam türüne karar veren kişi ödemeyi hangi yollarla yapacağını ve detayları görüşmek için size nasıl ulaşabileceğini bu sayfada bulmalı. Ödeme için farklı seçenekler sunmak, reklam alma şansınızı arttıracaktır. Ayrıca iletişim bilgilerinize telefon numarası eklemek, karşı tarafa güven aşılayacaktır.

 

Bu yazıyı yazarken kendi reklam sayfamı da gözden geçirmem gerktiğini fark ettim :) Son olarak reklam/sponsorluk sayfanızda görsel öğeler kullanmanızı önerip fiyat politikası belirlemeye geçmek istiyorum.

Blog Reklam Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Bloglarda reklam fiyatı belirlemenin bir denklemi, matematiği, bilimi yoktur. Başlangıç için makul bir fiyat belirledikten sonra, talebe göre kendliğinden fiyat belirlenecektir zaten. Blogunuza reklam almaya karar verdiyseniz, blogunuzla benzer konuda yayın yapan, benzer popülariteye sahip, benzer özelliklerdeki blogları ziyaret ederek onların fiyatlarını inceleyin. Kendi blogunuzla kıyaslayarak taban bir fiyat belirleyin. İlerleyen zamanlarda talep çok olursa fiyatı artırır, talep olmazsa düşürürsünüz.

Her Gelen Reklam Teklifi Kabul Edilmeli Mi?

 

Elbette gelen her reklam teklifini kabul etmemelisiniz. Özellikle oturmuş bir okur kitleniz varsa, onların memnuniyeti kazanacağınız liralardan çok daha önemlidir. Onları rahatsız edecek, blogunuzdan soğutacak reklam türlerinden ve reklamverenlerden mutlaka uzak durun. Banner reklamlarında biraz daha esnek davranabilirsiniz ama içerik bazlı reklamlarda okurun ilgisini çekecek türde reklamları tercih edin. Mümkünse reklam içeriklerini kendiniz oluşturun.

Son Sözler

Reklam görüşmeleri yaparken herşeyden önce insan olduğunuzu unutmayın. İletişime ve ilişkilere önem verin. Karşı tarafa her zaman samimi ve dürüst olun. Önceliğiniz para değil, insan kazanmak olsun. Para zaten geelcektir. Hepinize bol kazançlar!

27 Ocak 2014 Pazartesi

Blog Yazarları İçin SWOT Analizi

Blog yazarlığında başarılı olmak için kendinizi blogunuzu çok iyi tanımalısınız. Tanımaktan kastettiğim şey; blogunuzun özelliklerinin ve şahsi becerilerinizin farkında olmanız. Aynı şekilde zayıf noktalarınızı da tespit etmeniz, ileride karşılaşabileceeğiniz muhtemel sorunlarla karşı hazırlıklı olmanızı sağlar.

Peki blogunuzun güçlü ve zayıf  noktalarını nasıl tespit edebilirsiniz? Bu noktaların yarattığı fırsatları ve tehlikeleri nasıl analiz edebilirsiniz? İş dünyasında bunun için çok sık kullanılan bir teknik var; SWOT analizi. Bu makalede SWOT analizinden ve bu tekniği blogunuza nasıl uygulayabileceğinizden bahsetmek istiyorum.

Swot Analizi Nedir?

SWOT terimi Strength, Weaknesses, Opportunities ve Threats kelimelerinin baş harfleri kullanılarak oluşturulmuş bir kısaltmadır. Anlamı ise bir girişimin güçlü ve zayıf yönlerini belirleyemek, oluşabilecek yeni fırsatları ve tehditleri tespit etmektir.

SWOT analizini blog yazarlığında 2 aşamada kullanabiliriz. Yeni bir blog oluştururken projeye karar verme aşamasında ve mevcut blogunuzu gelirştirme aşmasında.

SWOT Analizi Neden Önemlidir?

SWOT analizinde olası tehditlerinizi doğru tespit edip, bunlara karşı aksiyon planınızı hazırlarsanız, bu tehditleri fırsata çevirebilirsiniz. Tıpkı başarılı firmaların krizleri fırsata dönüştürüp cirolarını artırdığı gibi :)

SWOT analizinde zayıf yönlerimizi kendimize cesurca itiraf etmek çok önemlidir. Zayıf yönlerimizi geliştirerek iç faktörlerden kaynaklanan pronblemlere de önceden önlem almış oluruz.

SWOT Analizi Nasıl Yapılır?

Öncelikle boş bir kağıt alarak aşağıdaki grafikte olduğu gibi bir tablo oluşturmalısınız. Bu tabloda güçlü ve zayıf yönler size bağlı iç etkenler, fırsatlar ve tehditler ise çevreye bağlı dış etkenlerdir. Peki bu tabloladıki bu alanlar nasıl doldurulur?

SWOT analizi
Güçlü Yönler: Blogunuzu diğer bloglardan farklı kılan özellikler neler? Blogunuzun yayın yaptığı konuda edindiğiniz tecrünbeler neler? Elinizde hani kaynaklar mevcut? İnsanların blogunuzda üstün gördüğü özellikler neler? gibi soruların cevaplarını güçlü yönleriniz olarak yazabilirsiniz.

Zayıf Yönler: Diğer bloglaraoranla kötü olduğunuz yönler neler? Blogunuzun hangi özelliklerini geliştirmeniz gerekiyor? İnsanların blogunuzda gördüğü kötü özellikler neler? Kaçınmanız gereken hatalar neler? Başarınızı olumsuz etkilediğini düşündüğünüz şeyler neler? gibi soruların cevaplarını zayıf yönleriniz olarak yazabilirsiniz.

Fırsatlar: Mevcut fırsatlarınız neler? İşinize yarayacak teknolojiler neler? Sektör gelişmeye açık bir sektör mü? Size destek olabilecek kişiler kimler? Sektörde kimsenin dolduramadığı bir ihtiyaç var mı? gibi soruların cevaplarını fırsatlalar bölümüne yazabilirsiniz.

Tehditler: Önünüzde ne tür engeller var? Rakipleriniz neler yapıyor? Değişen teknoloji konumunuzu tehdit ediyor mu? Maddi sorunlarınız var mı? Sektöre olan talepte azalma var mı? Hedef kitlenin beklentileri değişti mi? gibi soruların cevaplarını tehditler bölümüne yazabilirsiniz.

SWOT analizi tablonuzdaki gerekli alanları doldurduktan sonra sıra beyin fırtınası yapmaya ve eldekileri analiz etmeye gelir. Burada da yukarıdaki sorulara verdiğiniz cevapların doğruluğu büyük önem arz eder. Şimdi bir örnek olması açısından Blog Hocam’ın SWOT analizini yapalım.

Blog Hocam’ın SWOT Analizi


Güçlü Yönler:

- İçerik üretme konusunda yaratıcıyım ve nitelikli içerik üretebliyorum.
- Okurlarla ve diğer blog yazarlarıyla iyi bir iletişimim var.
- Dijital pazarlamaya hakimim ve çözüm üretebiliyorum.

 

Zayıf Yönler:

- Tasarım modern değil ve yavaş.
- Bloga fazla vakit ayıramıyorum.
- Yazıları çok hızlı yazmaya çalıştığımdan çok sık yazım yanlışı yapıyorum.
 

 

Fırsatlar:

- Her geçen gün blog düyasına yeni bloglar ve bloggerlar katılıyor.
- Sektörde kaliteli içeriğe ihtiyaç var.
- Google, Blogger’a yatırım ypıyor ve yeni özellikler ekliyor.

 

Tehditler:

- Hükümet her an Blogger’a erişim yasağı  koyabilir.
- Gün geçtikçe blog yazarlğı hakkında yayın yayın yapan blog sayısı artıyor.
- Popüler olduğum için sürekli bir sataşma ve kötüleme ile karşı karşıyayım.


Örnek olduğu için kısa ve yüzeysel tuttum. SWOT analizi stratejik planlama yapılan en önemli ve gerekli çalışmadır. SWOT analizi sonra elde edilen etkenler değerlendirilerek, belirlenen hedefe ulaşmak için uzun vadeli bir eylem planı hazırlanır.

Siz de örnekten yola çıkarak güçlü yönlerinizi, zayıf yönlerinizi, fırsatları ve tehditleri detaylı bir şekilde yazdıktan sona sonuçlar üzerinde beyin fırtanısı yaparak eksik yönlernizi nasıl gidereceğinize, muhtemel tehditlere karşı nasıl hazırlanableceğinizedair bir plan oluşturabilirsiniz. Buna stratejlik planlama denir ve blogunu ciddiye alan, bir proje hatta bir şirket olarak olan kişiler tarafından mutlaka yapılması gerekir.