9 Aralık 2013 Pazartesi
Türkiye'nin İlk İnteraktif Aşk Hikayesi: Seviyorsan Git Sor!
İstanbul, 28 Kasım 2013 – Samsung Electronics Türkiye, aynı anda iki farklı ilke bir arada imza atıyor. Samsung, bu yıl tanıtımını gerçekleştirdiği en yeni ürünlerine yönelik hazırladığı interaktif ürün inceleme videolarını, Türkiye’nin ilk interaktif aşk hikayesi ile birlikte youtube.com/samsungturkiye kanalında kullanıcıların beğenisine sunuyor.
Samsung Türkiye, son dönemlerde tanıtımını yaptığı ve satışa sunduğu Galaxy Note 3 ve Galaxy Gear ile birlikte, Galaxy S4, Smart TV ve NX300 fotoğraf makinesi ürünleri için, gerek bu ürünleri satın almayı amaçlayan gerekse de hali hazırda bu ürünleri kullanmakta olan müşterileri ve takipçilerinin ürünler hakkında ihtiyaç duyduğu bilgilere, bugüne kadar sunulandan çok daha farklı şekilde ulaşmalarını amaçlayarak, 4 farklı interaktif ürün inceleme videosunu Uzmanına Sor adıyla Youtube kanalında yayınladı.
Samsung, ürün inceleme videolarına ek olarak YouTube kanalında “Seviyorsan Git Sor” adıyla bir de hikaye yayınlıyor. Hikaye, Türkiye’nin ilk interaktif aşk hikayesi olarak adlandırılıyor. Video, ana karakterlerden Çağrı’nın, Melis’e ilk görüşte aşık olmasıyla başlıyor. Tüm film boyunca Çağrı, Melis’in sorusuna yanıt bulmak için çözümler bulmaya çalışıyor. İşin en ilginç tarafı ise; bu hikayeye kullanıcıların da ortak edilmesi. Kullanıcılar, filmi izlerken video içerisinden Çağrı’yı yönlendirebiliyor, diğer karakterleri hikayeye entegre edebiliyor ve gidişata yön verebiliyor. Video boyunca karşılaşılan farklı karakterlerle izleyicileri eğlenceli dakikalar bekliyor.
Samsung Uzmanına Sor projesi; Galaxy Note 3 ve Gear, Galaxy S4, NX300 fotoğraf makinesi ve Samsung Smart TV’nin en önemli ve dikkat çekici özelliklerini çok farklı deneyimlerle anlatıp ve kullanıcılara video içerisinden en merak edilen özelliklere doğrudan gitmelerini sağlayarak, dünya üzerinde bir ilk olma özelliği de taşıyor. Samsung Uzmanına Sor, Youtube üzerindeki ilk interaktif ürün inceleme projesi olarak hayata geçiyor.
Siz de dilerseniz, "Seviyorsan Git Sor" kampanyasının romantizmini interaktif olarak yaşadıktan sonra, Uzmanına Sor videolarına yönelip, ürünlerle ilgili detaylı tüm bilgilere bugüne kadar hiç yaşamadığınız bir video deneyimiyle erişebilirsiniz. Ayrıca, video içerisndeki karakterleri #seviyorsangitsor hashtag’i ile de paylaşabilirsiniz.
Proje dahilindeki tüm interaktif videolara youtube.com/samsungturkiye adresinden ulaşabilirsiniz.
Bir boomads advertorial içeriğidir.
6 Aralık 2013 Cuma
TemplateMonster Sponsorluğunda Tema Kazanma Şansı!
Bugüne kadar genellikle Blogger kullanıcılarının işine yarayan paylaşımlar yaptığım için Wordpress ve Joomla kullanıcısı okuyucularımdan haklı olarak pek çok talep geldi. Belki onların taleplerini karşılayacak içerikler üretmem şuan için söz konusu değil ama yılın son günlerinde onların da çok işine yarayacak bir etkinlik düzenlemek istedim. 3 kişiye çekilişle dilediği bir Template Monster teması vereceğim. Fakat öncelikle bu çekilişe sponsor olan Template Monster hakkında biraz bilgi vermek isterim.
TamplateMonster; profesyonel şablon ve tema sektöründe dünyaca bilinen ve uzun yıllardır hizmet veren bir firmadır, bu firmanın mağazasında 20,000 ‘in üzerinde çeşitli temalar bulunmaktadır. Joomla temalar, WordPress temalar, Web sitesi şablonları ve saymadığım bir çok hazır CMS sistemleri için fazlasıyla tema arşivine sahiptirler. Firmanın yaptığı işleri incelemek isterseniz www.templatemonster.com/tr/ adresini ziyaret ederek şablon ve temalara yakından göz atabilirsiniz.
Kulağa oldukça hoş geliyor deyilmi? Bir çok okuyucumun bu çekilişe katılacağından eminim fakat sadece 3 şanslı okuyucum bu temalara ücretsiz olarak sahip olabilecek. Çekiliş sonucunda kazanan okuyucularım TemplateMonster sitesinde bulunan herhangi bir şablon veya temayı hiçbir kısıtlama olmaksızın projelerinin gereksinimlerine göre özgürce alma hakkı kazanacak. Tabi ki, ömür boyu tema destegi, tema lisansı ve bütün avantajlardan sınırsızca yararlanabilecekler. Şimdi bu çekilişe katılabilmek için yapmanız gerekenlere bir göz atalım.
Premium Tema Çekilişline Nasıl Katılabilirim?
Aslına bakarsanız işin en kolay kısmı burası diyebiliriz. Yapmanız gereken oldukça basit; bu yazının altına yorum yapmanız yeterli olacaktır. Ancak hangi temayı neden kazanmak istediğinizi yazmanız gerekmektedir.
Örnek katılım şablonu:
İsim:Serdar Kara
E-mail: bloghocam@gmail.com
Seçim: Kendime ait bir kişisel blog sayfası kurmak istiyorum bu yüzden #36392 numaralı WordPress temanın benim için iyi bir başlangıç olabileceğine inanıyorum.
Sizlere tema seçimlerinizde ufak bir tavsiye vermek isterim. İleriye yönelik bir atılım düşünüyorsanız seçiminizi Responsive temalardan yana yapmanız akıllıca bir hareket olacaktır. Günümüz web dünyası mobil üzerinde yoğunlaşmaya başladı ve bu temalar her türlü ekran çözünürlüğünde çalışabildiği için size bir avantaj sağlayacaktır.
Temaları www.templatemonster.com/tr/ adresinden özgürce seçebilirsiniz!
Katılım Koşulları
Tüm okuyucularım sadece 1 kez çekilişe katılma hakkına sahip olacaklarıdır ve ayrıca çekilişe katılmış olduğunuz mail adreslerinizin doğru olduğundan emin olmalısınız, çünkü sizlere yollayacağımız promosyon kodlarını e-posta yolu ile ileteceğiz.
Premium tema çekilişimiz 06 – 13 Aralık tarihleri arasında geçerliliğini koruyacaktır.
Hepinize bol şanslar!
Kazananlar:
Hüseyin Ünlü
Yasemin Yiğit
Mehmet Alemdar
4 Aralık 2013 Çarşamba
Blog Yazısını Sonlandırmak Ciddi Bir İştir
Blog yazmaya yeni başladığımda, yazılarımda beni en çok zorlayan şeylerden biri yazıların sonuydu. Evet, garip ama gerçek. 500-600 kelimelik makaleler yazmak zor gelmiyordu ama yazıyı bitirirken nasıl bitireceğime karar vermek, son noktayı koymak beni bir hayli zorluyordu.
Konuyu bitir bitirmez yazıyı sonlandırmak hiç bana göre değil. Biriyle sohbet ettikten sonra vedalaşmadan orayı terk etmek gibi geliyor. Bu yüzden yazıyı sonlandırdığım cüle ya da paragrafa azami özeni gösteriyorum. Belki okuyucuya saygıdan, belki des adece bir takıntı olduğu için bunu yapıyorum, bilemiyorum ama eminim benimle aynı durumda olan blog yazarları vardır. Bu yüzden kendi kullandığım yazı sonlandırma şablonlarını ve yöntemlerini pasylaşmak istedim.
1. Konun Özetini Yazabilirsiniz
Özellikle bilgi içeren bir yazı yazdığınızda kullanabileceğiniz bir yazı sonlandırma tekniğidir. Yazıda anlatılmak istenen ana fikire vurgu yapabilir, üzerinde durulan konuları madde imleriyle özetleyebilir, kısaca bu yazıda ne anlatılmak istendiğini yazabillirsiniz.
2. Soru Sorabilirsiniz
Benim en sık kullandığım yöntem biri soru sormaktır. Özellikle nitelikli yorumlar gelmesine neden olduğu için yazıları bir veya birkaç soruyla sonlandırmayı seviyorum. Yazıya ekleyecek birşeylerinin olup olmadığını, anlatılan konuyla ilgili deneyim ve düşüncelerinin neler olduğunu sorarak yazıyı bitirmek güzel bir alternatif.
3. İlgili Linkler Verebilirsiniz
Çoğu blogda “benzer yazılar eklentisi” olduğu için blogda daha önce benzer kategoride yazılmış yazılar otomatik olarak öneriliyor. Fakat ilaveten yazıyı yazarken faydalandığınız kaynakların ve konuyla ilgili internette yazılmış başka yazıların linklerini okuyucuyla paylaşabilirsiniz. Eminim hoşlarına gidecektir.
4. Okuyuculara Ödev Veya Görev Verebilirsiniz
Birkaç kez denediğim ve çok güzel reaksiyon aldığım bir yöntem bu. Örneğin Blog Hocam’ın 5N1K’sını yazdığım okuyuculardan da kendi 5N1K’larını yazmalarını isteyerek sonlandırmıştım. Böylece hem okuyucuyla aranızdaki bağ güçlenir hem de güzel yorumlar alabilirsiniz.
5. Takip Etmelerini Veya Paylaşmalarını İsteyebilirsiniz
İddialı ve kaliteli bir yazı yazdıktan sonra yazıyı “bunun gibi yazılardan haberdar olmak için şuradan takipedebilirsiniz” şeklinde sonlandırarak hem sosyal kanallardaki takipçi sayınızı hem de abone sayınızı arttırabilirsiniz. Ayrıca yazıyı sosyal medyada paylaşmalarını da isteyebilirsiniz. İsteyenin bir yüzü… :)
Söz Sizde
İşte bu da listedeki 2 numaralı yazı sonlandırma yöntemi :) Sizlerin yazı sonlandırırken kullandığınız veya kullanabileceğimiz yöntemleri paylaşmanızı rica ediyorum. Zihnimizi açın lütfen!
2 Aralık 2013 Pazartesi
Bayan Bloggerlar Ve First Steps
Hiç ummadığınız yerlerden çok ilginç ve yeni yazı fikirleri çıkarabilirsiniz. Bu yazıda da bayan bloggerlar için yeni yazı fikirleri için ilham alabilecekleri platformlar olan alışveriş sitelerinden bahsedeceğim.
Örnek vereceğim site bebek ve doğum hediyeleriyle önplana çıkan First Steps sitesi. First Steps, bütçenize ve zevkinize en uygun sevgililer günü hediyesi, yıldönümü hediyesi, anneler günü hediyesi, babalar günü hediyesi, doğumgünü hediyesi, öğretmenler günü hediyesi, yılbaşı hediyesi, bebek doğum hediyesi, baby shower hediyesi, kişiye özel hediye, hediye sepeti alternatiflerinde güvenebileceğiniz bir online mağazadır. Peki First Steps’den ne gibi yazı fikirleri çıkarabilirsiniz? Gelin beyin fırtınası yapalım…
Yeni doğan bebeğe alınabilecek 10 hediye
First Steps’de birbirinden güzel yeni doğan bebek hediyeleri var. Bu kategoriyi ziyaret edip yeni doğan bir bebeğe alınacak 10 hediyenin listesini yaparak okuyucularınızla paylaşabilirsiniz.
Özel günlerde alınabilecek 10 hediye
First Steps’de sadece yeni doğan bebekler için değil, anneler günü, babalar günü, yılbaşı gibi özel günler için de birbirinden güzel hediyeler var. Bu özel günler yaklaştığında, o özel güne ait kategoride beğendiğiniz hediyelerden bir Top 10 listesi yapabilirsiniz.
Ürün yorumları
First Steps’de blogunuzun konusuyla iilgili pek çok ürün olabilir. İnsanlar bu ürünleri almadan önce daha önce kullanan kişilerin yorumlarını merak ederler. Özellikle de blog yazarlarının fikirlerini. Siz de bütçenize ve ihtiyacınıza göre çeşitli ürünler satın alarak bunlar hakkındaki fikirlerinizi ve deneyimlerinizi insanlarla paylaşabilirsiniz.
DIY fikirleri
First Steps’den DIY yani “kendin yap” paylaşımları yapan bloglar için harika fikirler çıkabilir. Sitede gördüğünüz ürünlerin nasıl yapıldığını araştırarak ya da kendiniz bularak bunları okuyucularınızla paylaşabillirsiniz.
Ayrıca First Steps’in ilham verici bir tasarımı da var. Sitenin tasarımından, kullanılan renklerden ve öğelerden de esinlenip blog tasarımınızda yenilikler yapabilirsiniz.
27 Kasım 2013 Çarşamba
Sosyal Ağlarda Yaptığımız 10 Hata
Sosyal ağlar blog yazarları için trafik elde etmek, okuyucularla etkileşim kurmak ve yeni fırsatlar yaratmak için gerçekten eşsiz platformlar. Peki sayısız fayda sağlayabileceğimiz sosyal ağlara yeteri kadar özen gösteriyor musunuz? Ne kadar etkili kullanıyorsunuz? Ben bu konuda özeleştirimi yaptım ve ne kadar çok eksiğim olduğunu gördüm. Benim ve çevremdeki blog yazarlarının sosyal ağlarda yağtıkları hataları bu yazıda paylaşmak istiyorum. Belki bu yazı sayesinde hem ben, hem de benim gbi sosyal ağ hesaplarına gerekli özeni göstermeyen blog yazarları harekete geçeriz.
Hata #1 Profil Tasarımını Özelleştirmemek
Facebook, Twitter başta olmak üzere çoğu sosyal medya platformu profli sayfanızı özelleştirmek için size farklı seçenekler sunar. Bu özelliklerden faydalanarak blogunuza özgü bir profil sayfa tasarımı yapmamak, sizi sıradanlaştıracak ve markalaşmanızı önleyecek önemli hataladan biridir.
Hata #2 Güncellemelere Ayak Uydurmamak
Sosyal medya platformu kendilerini çok sık güncelleyen platformlar. Sürekli yeni özellik ekliyorlar. Bunları takip etmeyerek hesaplarınızı ve profil sayfalarınızı güncellememek benim de yaptığım önemli bir hata.
Hata #3 Sadece Kendi Reklamını Yapmak
Bazı blogların sosyal medya hesaplarında sadece kendi yazılarının linkini paylaşmak gibi bir hata yaptığını sık görüyorum. Sosyal medya hesabınızı takip edenlere biraz daha değer vermeli onların işine yarayacak farklı sitelerden linkler ve bilgiler paylaşmalısınız.
Hata #4 Aşırı Paylaşım Yapmak
Günün belli saatlerinde online olma fırsatı bulan bazı bloggerlar tüm paylaşımları o saatte arka arkaya yapınca ekran bir anda sadece o kişinin iletileriyle doluyor. Oldukça sinir bozucu bir durum değil mi? Sırf bu yüzden takibi kestiğim çok hesap var. Sosyal medya iletilerini planlayabileceğiniz ücretsiz araçlar varken bu hatayı yapmamak gerek.
Hata #5 Pasif Kalmak
Bir üstte bahsettiğim hatanınn tam tersini yapmak da başka bir hata diyebiliriz :) Uzun süre güncellenmemiş bir sosyal medya profilinin takipçi sayısı hızla düşecektir. Blogunuzun sosyal medya profili ne bir spam çiftliği gibi gözüksün, ne de bir hayalet kasaba gibi.
Hata #6 Çarpraz Paylaşım Yapmamak
Bir sosyal medya pletformunda yaptığınız paylaşımın duyurunu diğer platformlarındaki hesaplarınızda da yaprak hem o paylaşımın etkisini arttırabilir, hem de diğer sosyal medya hesaplarınızdaki takpiçi sayınızı arttırabilirsiniz. Örneğin benim Pinterest sayfa takipçim çok az ve orada yaptığım paylaşımlardan kimsenin haberi olmuyor. Bu yüzden “Pinterest’te şunu paylaştım” şeklinde iletileri diğer hesaplarımda gönderebiliriim.
Hata #7 Niteliğe Değil Niceliğe Odaklanmak
Sosyal medyada takipçi satın alma ve #takipedenitakipederim gibi saçma trendler var. Halbuki blogunuzun konusuyla alakasız 10.000 takipçiniz olacağına, blogunuzun konusuyla ilglinen 1000 takipçiniz olması çok daha iyidir.
Hata #8 Yeni Platormlara Önyargılı Olmak
Yeni bir sosyal piyasaya çıktığında önyargılı olup blogunuz için hesap açmamak ileride pişman olmanıza yol açabilir. Platform gelişip büyüdüğünde blogunuza ait kulancı adının alındığını görebilir ve hayal kırıklığı yaşayabilirsiniz.
Hata #9 Takipçilerle Etkileşime Geçmemek
Sosyal medyayı sadece bir reklam aracı olara kullanmak çok yanlış olur. Bu mecralar okuyucularınızla iletişim kurduğunuz, fikir alışveriş yaptığınız, etkileşime geçtiğiniz önemli mecralardır. Okuyucularla etkileşim kurarak hem online itibarınızı hem de takipçilerin sadakatini artttırabilirsiniz.
Hata #10 Negatif Yorumları Silmek
Her düşünceye ve fikre açık olmalıyız. Eleştiri ve farklı görüş içeren yorumları silmek yerine makul bir şekilde cevap vermek veya tamamen görmezden gelmek daha iyi iolur sanırım. Takipçileriniz ne kadar olgun ve objektif olduğunuzu anlamalı.
Size Bir sorum Var
Blog Hocam için açmış olduğum Facebook, Twitter, Google+ ve Pinterest hesapları var. Yukarıda yazmış olduğum hataların bir kısmını yapsam da elimden geldiğince takipçilere değerli bir şeyler sunmaya çalışıyorum. Bu hesaplardan hangilerini takip ediyorsunuz bilmiyorum ama görmüş olduğunuz eksikler ve hatalar neler? Ya da görmek istedikleriniz?