18 Kasım 2013 Pazartesi

Google’ın Başarısından Feyz Alabilmek

Dünyanın hemen her ülkesinde en çok ziyaret edilen site olan Google, bir arama motorundan çok daha fazlası. 1998 yılında Stanford Üniversitesi’nde tanışan Larry Page ve Sergey Brin kurduğu şirket, 15 yıl gibi kısa sayılabilecek gibi bir sürede olağanüstü işler başararak dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline geldi.

Geçen 15 yıllık süreci inceleyip Google’ın davranışlarını ve hamlelerini analiz ettiğimizde, başarısını destekleyen bazı sırlara ulaşmamız çok zor değil. Google’ın bu sırları elbette blogumuzu bir dünya şirketi yapmayacak ama daha iyi  bir blog olma yolunda önemli adımlar atmamızı sağlayacaktır diye düşünüyorum. Google’ın da bloglarımızın da internet kullanıcısına hitap ettiğini unutmayalım. 

Google’ın Başarısından Feyz Alabilmek

Kullanıcı Odaklı Olmak 

Google’ın en temel ilkesi her zaman kullanıcıya en iyi hizmeti vermek oldu. Gerek arama motorunda, gerek Gmail, Chrome, Blogger gibi diğer ürünlerinde önceleği hep kullanıcının memnuniyeti olmuştur. Bildiğiniz gibi Gogle ana sayfasının en büyük özelliği basit ve hızlı olması. Google aramalarında yer alan reklamlar bile aranan kelimeyle ilgilidir. Bizler de Google’ın bu ilkesinden feyz alarak kullanıcı dostu bloglar oluşturmaya özen göstermeli, ziyaretçiyi rahatsız edecek içerik ve öğeleri blogumuzda kullanmamalıyız. Blogumuzun tasarımını yenilerken, reklam alırken, içerik oluştururken, kısacası blog yazarlığının her aşamasında kullanıcıların penceresinden bakabilmeliyiz.


Belli Bir Alanda Uzmanlaşmak

Hepimiz  biliyoruz ki arama dendiğinde akla Google gelir. Ne zaman bir araştırma yapacak olsak ya da bir sorunun cevabını öğrenmek istesek onu arayacaımız yer Google’dır. Çünkü Google geliştirdiği teknolojiler, algoritmalar ve çalışmalar sonucunda arama konusunda uzmanlaşmıştır. Biz de blog yazarken tek bir konuya odaklanırsanız daha kolay başarıya ulaşabilir ve okuyucu kitlesi oluşturabiliriz. Uzmanlaştığımız konuda yeni ve yaratıcı fikirler geliştirerek bunları okuyucuya sunmak, bunlar sayesinde o konuda otorite sahibi bir blog oluşturmak Google’ın başarısından çıkaracağımız önemli derslerden biri.


Daha İyi Olmaya Çalışmak

Yukarıda da bahsettiğim gibi Google kullanıcılarını en iyi hizmeti vermek için sürekli güncellemeler yapıyor, algoritmalar geliştiriyor, farklı teknoloiler deniyor. Mevcutla yetinmeyip her zaman bir adım daha iyisini yapmaya çalışıyorlar. Peki ya biz blog yazarları? Daha iyi bir blog olabilmek için ne kadar çaba sarf ediyoruz? Hem okuyucuya daha iyi bir blog deneymi yaşatmak, hem de blog yazmaktan aldığımız keyfi arttırmak için blogumuza ne gibi iyileştirmeler ve yenilikler yapabileceğimiz üzerinde daha fazla durmalıyız.


Para Kazanırken Başka Şeyleri Kaybetmemek

Google’ın AdWords ürünü sayesinde yüzbinlerce reklam veren Google arama sonuçları sayfalarına ve AdSense kayıtlı yayıncıların web sitelerinde reklam gösterebiliyor. Google’ın temel geliri de bu reklamlar. Fakat Google reklam yayınlayarak para kazanırken bile kullanıcıyı rahatsız etmemeyi birinci ilke olarak benimsemiş. Google reklamları sadece o reklamla ilgili aramalarda veya web sayfalarında gözükür. Bu sayede hem reklam veren hedef kullanıcıya ulaşmış olur, hem de kullanıcı ilgisini çeken reklam sayesinde istediği ürün veya hizmete ulaşablir. Biz de blogumuza reklam alırken okuyucunun tepksini öngörmeliyiz ve reklamları ona göre seçmeliyiz. Biraz daha fazla kazanmak uğruna okuyucu kaybetmek bence ahmaklık olur.

Daha pek çok başarılı şirket ve girişimden kendimize dersler çıkarabiliriz. Başkalarının başarılarından feyz almak önemlidir ve güzeldir ama yaptığımız hatalardan da ders almayı unutmamalıyız öyle değil mi?

 

Şimdi isterseniz Google’ın gittiği yoldan gitmek adına kendimize bir kontrol listesi oluşturalım.


Sade ve hızlı yüklenen bir tema kullan.
Bloguna arama kutusu, arşiv sayfası ve iletişim formu ekle
Okuyucu yorumlarını ve tavsiyelerini önemse
Okuyucunun ilgisini çekecek konularda yaz
Yazılarını medya öğeleriyle zenginleştir
Reklam alırken seçici davran
Reklam yapmak uğruna itibarını zedeleme

Sizce Google’ın bu müthiş başarısından ne gibi çıkarımlar yapabiliriz?

14 Kasım 2013 Perşembe

Tek Taş Pırlanta Çekilişi Sonuçlandı

Sare Pırlanta sponsorluğunda gerçekleştirdiğim ve 3 kişiye tek taş pırlanta yüzük vereceğimiz çekiliş yapıldı. Şuana kadar bir problem çıkmadı ve çekiliş takviminde belirlediğimiz günde şaşma olmadan kazananları açıklayabiliyorum.

 

Kazananlara geçmeden önce katılımda bulunan arkadaşlara teşekkür edtmek istiyorum.  Bana reklam kampanyası teklifiyle gelen firmalardan ödeme alarak klasik reklam çalışması yapmak yerine çekilişle okuyucularıma ödül vermelerini istiyorum. Siz bu etkinliklere ilgi gösterdikçe verilecek ödüllerin sayısı da çeşidi de artacaktır. Buna emin olabilirsiniz.

 

Sare Pırlanta Çekiliş Sonuçları

 

Gelelim tek taş pırlanta yüzükleri kazananlara. Resimde de gördüğünüz gibi çekiliş sonucunda ismi ilk 3 sırada çıkan Abdullah Top, Zeynep Efe ve Nesrin Koç şanslı katılımcılar oldular. 

 

Eğer tek başına bu resim bir şey ifade etmez derseniz (ki haklısınız) çekilişin yapıldığı anı her zaman olduğu gibi videoya kaydettim. Aşağıdaki videoda çekiliş anını izleyebilirsiniz.

 

 

Kazananlar belki kendileri kullanacak, belki birilerine hediyecekler orasını bilemem ama kullanacak kişilerin iyi günlerde kullanmasını dilerim. Son olarak bu güzel etkinliğin hiçbir promblem çıkmadan gerçekleşmesini sağlayan Seli Hanım’a ve elbette Sare Pırlanta’ya çok teşekkür ederim.

13 Kasım 2013 Çarşamba

AdSense Reklamlarını Blogger’da Yazı İçine Ekleme

Blogunuza eklediğiniz AdSense reklamlarına tıklanma sayısını arttırmanın en iyi yollarından biri reklamı yazı içinde göstermektir. Blog renklerine uygun olacak şekilde tasarlanmış metin reklamları ve banner reklamları blog yazısının içerisine gömüldüğünde tıklanma ihtimali çok daha fazla olacaktır. Bu da daha fazla kazanç demektir.

Yaklaşık 1 senedir takip ettiğim blogger arkadaşım +evde yazar  Adsense reklamlarını Blogger’da yazı içine eklemekle ilgili yardım isteyince bu bilginin başka AdSense yayıncısı olan blog yazarlarının da işine yarayacağını düşünerek blogda paylaşmaya karar verdim.


AdSense Reklam Kodlarını Convert Etme

Blogunuzun sidebar yani kenar çubuğuna eklediğiniz AdSense kodlarını yazı içerisine eklemeden önce convert etmeniz gerekir. Bunun için pek ücretsiz online araç mevcut. Google’da “adsense code converter” diye bir arama yaparsanız onlarca araç bulabilirsiniz.
Bunlardan birini açarak kutuya adsense reklam kodlarınızı yapıştırdıktan sonra “convert” butonuna bastığınızda kodlarda ki bazı karakterlerin değiştiğini göreceksiniz. Convert edilmiş reklam kodu artık blog yazısına eklemeye hazır hale gelmiştir.

Adsense reklam kodlarını convert etme
Sıra reklam kodlarını yazının içerisine gömmeye geldi.

1. AdSense Reklamını Yazının Solunda Gösterme

Bunun için yazının HTML sekmesini açarak reklamın gözükmesini istediğiniz yere aşağıdaki kodu ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="float:left;margin-right: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


2. AdSense Reklamını Yazının Sağında Gösterme
Bunun için yazının HTML sekmesini açarak reklamın gözükmesini istediğiniz yere aşağıdaki kodu ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="float:right;margin-left: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


3. AdSense Reklamını Yazı Başlığının Altında Gösterme
Bunun için Şablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip ederek Ctrl + F tuş kombinasyonunun yardımıyla <div class='post-header'> kodunu bulun ve bunun hemen altına aşağıdaki kodları ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="text-align:center;margin-bottom: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 


4. AdSense Reklamını Yazının Sonuna Ekleme

Bunun için Şablon > HTML’yi Düzenle yolunu takip edereke Ctrl + F tuş kombinasyonunun yardımıyla <div class='post-footer'> kodunu bulun ve bunun hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == "item"'> 
<div style="text-align:center;margin-top: 5px;">
Convert edilmiş adsense kodları buraya gelecek</div>
</b:if> 

İlgili kodlar eklendiğinde reklam yerleşiminin nasıl olacağını şu grafikte göstermeye çalıştım:

adsense reklam kodlarını yazının içerisine gömme

Son olarak kodlarda renkli gösterdiğim yerlerim anlamlarını işlevlerini paylaşmak istiyorum. İsteğinize göre onları da değiştirebilirsiniz.

- Kırmızı renkle gösterdiğim değer reklam yazı arasındaki boşluğu belirler. Dilerseniz 5px yerine başka bir değer girebilirsiniz.

- Mavi renkle gösterdiğim kodlar reklamların ana sayfada değil sadece yazı başlığına tıklayıp yazının içerisine girince gözükmesini sağlar. Eğer ana sayfada yazıların tamamını gösteriyorsanız mavi renkle yazdığım kodları silebilirsiniz.

Herkese bol kazançlar!

11 Kasım 2013 Pazartesi

Blog Hocam, Bumerang Ödülleri’nde Finalde!

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen fakat benim ilk kez katıldığım Bumerang Ödülleri’nde finalistler belli oldu. 6 kategoride 1500’den fazla blogun başvurduğu ve 45000’den fazla SMS oyunun kullanıldığı yarışmada Blog Hocam sizlerin oylarıyla ilk 10’a kalmayı başardı.

 

Oy veren, vermek isteyip de veremeyen, destekleyen, iyi dileklerini ileten herkse sonsuz teşekkür ediyorum. Çünkü Blog Hocam sadece okuyucuların yani sizlerin oylarıyla finale kaldı. Ne bir akrabam, ne de bir arkadaşım oy vermedi. Sadece eşim ve abimden oy vermelerini istedim, onlar da reddetti : )

bumerang-juri-ozel

SMS oylamasında finale kalan tüm blogların listesi şöyle:

 

En Tarz Blog

www.tadindaseyahat.com
www.cosmopolitanhavasi.com
www.kafkaokur.com
www.rahatyazar.com
www.oscarfavorite.com
www.oyascuisine.com
www.strkitchen.com
www.beautymaykill.blogspot.com
www.kemalbolat.com
www.dijitalcanavar.com

En Çalışkan Blog

www.diliminayariyok.com
www.andronova.net
www.saygigunenc.com
www.grafikadam.net
www.webunya.com
www.gorkemkarman.blogspot.com
www.gurmeyemektarifleri.com
www.bencetatil.com
www.bebekveben.com
www.aktuelegitim.com


En Sosyal Blog

www.momsblognote.blogspot.com
www.visnetadinda.com
www.ondagordum.com
www.tugbasatelier.com
www.aristolog.com
www.aycelcehayat.blogspot.com
www.bloghocam.blogspot.com
www.mamontenka.com
www.sorananne.com
www.pemberuj.net


En Bilge Forum

www.maxigame.org/forum
www.gtaturk.com/forum/
www.malzemebilimi.net
www.teamdoblo.com
www.mobildepo.com
www.forumrenkli.com
www.shiftpda.com
www.grandepuntotr.com
www.formulabir.net
www.trfrm.net


En İyi Yerel Site

www.29saat.com
www.canakkaletravel.com
www.53habermerkezi.net
www.afyonanahaber.com.tr
www.duzceninsesi.com.tr
www.aktuelege.com
www.bozuyukyasam.net
www.burdurweb.com
www.arhavisitesi.net
www.beynet.com


En Uzman Blog

www.sinematopya.com
www.diyabetimben.com
www.gokhansenses.com
www.sebibebi.com
www.yoldaolmak.com
www.sirtcantalilar.com
www.tekdozdijital.com
www.oitheblog.com
www.mantarinmaceralari.blogspot.com
www.kucukelmakurdu.com

 

Finale kalan tüm blogları ayrıca tebrik ederim. Artık söz jüride. Finalistler arasında ilk 3’ü jüri belirleyecek. Blog Hocam’ın yarıştığı “En Sosyal Blog”kategorisinde jüri şu isimlerden oluşuyor:

 

- Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Görevlisi İsmail Hakkı Polat
- Hürriyet Sosyal Medya Editörü Şermin Terzi

- Tribal Worldwide ve Apple UK Freelance Kreatif Direktörü Arda Erdik

- Komedyen Ceyhun Yılmaz

 

Finale kalanlar arasında Blog Hocam’ı takip eden ve bu şekilde tanıştığım bloglar olması da beni sevindirdi. Örneğin benim yarıştığım kategoride Soran Anne ve Mamonttenka uzun süredir tanıdığım ve  zaman zaman mesajlaştığım bloggerlar. Eğer ben kazanamazsam onların kazanmasını isterim elbette :)

 

Resmi duyuru: http://bumhaber.hurriyet.com.tr/2013/11/3-bumerang-odullerinde-ilk-10-heyecani/

Seo Uzmanlarının Özellikleri Neler Olmalı?

Arama motoru optimizasyonu kavramı Google’ın Türkiye’de yüksek kullanım oranlarına çıkmasıyla tanınmaya başladı. Son 2 yılda firmalar kendi bünyelerinde Seo uzmanı çalıştırmaya başladılar. Doğal olarak Seo da iş hayatında bir sektör haline geldi. Peki seo uzmanları hangi konularda bilgi sahibi olmalı?

seo-uzmani
Seo çalışmaları genel olarak site içi ve site dışı (backlink stratejisi) olmak üzere ikiye ayrılır. Sadece site dışı seo çalışmalarında yetenekli olmanız yeterli değildir. Nedeni şu : Site içi optimizasyon konusunu iyi bir şekilde yapmadığınızda site dışı çalışmalara daha fazla bütçe ve zaman ayırırsınız. Bu da genel anlamda bir kayıptır. Bazen sıralamada yol kat edememenizin nedeni iç optimizasyonu yapmamanızdır. Bu nedenle Seo uzmanı her iki konuda da bilgi sahibi olmalıdır.

Seo uzmanı iyi bir analist olmalıdır. Site trafiğini iyi bir şekilde analiz edip gerekli değişiklikleri ziyaretçi verilerine göre yapmalıdır. İnternette Seo sektörü ile ilgili olan yerli ve yabancı makaleleri takip etmeli gerekli testleri de vakit buldukça farklı sitelerde yapmalıdır. Google algoritma değişiklikleri, Google patentleri ve ziyaretçi davranışlarını sürekli analiz edip Seo stratejisine buna göre yön vermelidir.

Seo uzmanı internet pazarlaması alanında da bilgi sahibi olmalıdır. Google Adwords konusunda orta düzeyde bilgisi olmalı ve gerektiğinde Seo çalışmalarına başlarken Adwords’ü de seçebilmelidir. Her ne kadar seo çalışmasını ücretsiz arama sonuçları ile bağdaştırsak da ücretli arama sonuçları da organik çalışmalara yardımcı olur. Adwords raporlarında ziyaretçilerin tercih ettiği arama terimlerini çıkarttıktan sonra Seo çalışmalarınıza buna göre yön verebilirsiniz.

Seo bir işi internet ortamında pazarlamanın yollarından biridir. Amaç müşteri ve prestij kazanmaktır. Bu nedenle Seo uzmanı aynı zamanda iyi bir pazarlamacı olmalıdır.

Koordinasyon Seo uzmanları için önemli bir diğer kavramdır. Firma içinde çalışırken tasarım ve kod ekibi ile iyi bir koordinasyon kurmanız gerekir. Tasarımın ziyaretçilere göre kodlamanın da arama motorlarına göre yapılmasını sağlamanız gerekir. Yönetme ve organize etme yetenekleriniz iyi olmalıdır. Bir firmanın sosyal medya danışmanlığı hizmeti alması gerekiyorsa bunun hangi firma ile yapılacağını Seo uzmanı değerlendirip karar vermelidir.

Seo uzmanı kendini geliştirmeli ve yetiştirmelidir. Örnek olarak Türkiye’de ilk defa düzenlenen Seo konferansı gibi etkinliklere mutlaka katılmalı ve katılımcılarla iyi ilişkiler kurmalıdır.

Özgün içerik ekleme ve içerik üretme stratejileri hakkında yetenekli olmanız da işiniz icabı gereklidir. Bu da iyi bir blog yazarlığı deneyimi gerektirmektedir.

Genel olarak bir Seo uzmanının iyi bir analist ve planlamacı olması gerektiğini söyleyebilirim.

Seo uzmanlarının özelliklerinden bahsederken firmaların da Seo uzmanı ilanları verirken yaptıkları hatalara da buradan bakabilirsiniz. Firma olarak Seo uzmanın yapması gerekmeyen işleri de ona yaptırma hedefleriniz olmamalı. Seo uzmanın kendi alanına odaklanması ve o alanda çalışması gerekir.

Yazar hakkında: Ben Mehmet Emre Baş. 2009 yılından bu yana Seo ve Sem alanında hizmet veriyorum. Yeni çıkan algoritmalara göre kendi sitelerimde testler yaparak yeni stratejiler geliştiriyorum. 2007 yılından beri de Burayayaz.com adlı kişisel günlüğümde keyifle her alanda yazıyorum.