26 Nisan 2013 Cuma

Blogunuza Vakit Ayırmak Zor Değildir!

Facebook hesabınız ve twitter'daki kişilerinizin büyük bir çoğunluğu blog sahibi olanlardan oluşuyorsa bir çok soruya muhatap olabiliyorsunuz. Hele bir de az çok kod bilgisine ve tasarım yetisine sahipseniz artık çözüm mercii olmuşsunuz yada bu yolda ilerliyorsunuz demektir.

 

Geriye dönüp sorulan sorulara baktığım da bir sorunun diğer sorulardan çok farklı olduğunu ve bu konunun gerçekten irdelenmesi gerektiği kanaatine vardım.

 

Soru şu ; '' bloğunuza nasıl vakit ayırabiliyorsunuz?''

 

Soru gerçekten basip ama cevabı hiç de öyle basite indirgenebilecek türden değildir.Bana bu soruyu soran kişilerin sosyal medya izlerini takip ederim. Bu soruyu soran kişinin facebook , twitter gibi yerlerde ne kadar vakit  harcadığına bakarım.

 

Bir çoğu saatlerini sosyal mecralarda harcarken , bir çoğu oyun oynamakla harcıyor.

 

Ben bloğuma nasıl vakit ayırırım;


Bloğum benim için ailemin bir bireyi gibidir. Nasıl ki eşime ve oğluma vakit ayırıyorsam , bloğuma da vakit ayırmalıyım. Bir blog açıp bir süre sonra sıkılmak yada heves gibi görmek bana hiç etik gelmiyor.


Günümüzde insanların o kadar çok söyleyecek şeyi olmasına rağmen bir blogun istikrarını sağlayamıyor olması da abesle iştigaldir.

 

Bloga Vakit Ayırmak

 

1-) Her akşam en az  30 dakika bloğuma yeni makale yazmak yada yeni makaleler hazırlamak için bilgi ,belge,döküman ,materyal toplarım.

 

2-) Hafta sonu Cumartesi ve Pazar günleri sabah namazından sonra mutlaka bloğumun tasarımı ile ilgilenirim. Yeni özellikler ekleyebilir miyim , kullanımı ve tasarımı daha da iyileştirebilir miyim sorularıma cevaplar ararım.

 

3-) Hafta içi her gün sabah 07:00 ile 08:00 saatlerinde haber sitelerini dolaşarak gündemi takip eder ve bloğum da bahsedebileceğim hususları not ederim.

 

4-) İşyerinde 1 saat olan öğle yemeği molasının 15 dakikasını yemeğe , 15 dakikasını öğle namazına ve kalan 30 dakikayı da benim gibi blog tutanların bloğundaki yeni makaleleri okumakla , onların bloglarına göz gezdirmekle geçiririm.

 

5-) Daha önce sizlere burada ki yazımda bahsettiğim özelliği kullanarak vaktimin bol olduğu dönemlerde arka arkaya yazdığım makaleleri zamanlayarak , vaktimin kısıtlı olacağı dönemlerde yayınlanmasını sağlayarak bloğumu dinamik tutmaya çalışırım.

 

6-) Son olarak en çok yapılan hatayı belirtmek istiyorum. Bir çok blog sahibi vaktinin büyük bir çoğunluğunu bloğunun temasını düzenlemekle harcar ki eskiden ben ve benim gibi olan blog yazarları da öyleydi. Zaman içerisinde blogun tasarımı ile çok oynamamak gerektiğini ve oraya harcanacak eforun yeni bilgiler paylaşmak için, yeni makaleler yazmak için harcamanın daha doğru olduğunu öğrendik. Size de tavsiyemiz bu yöndedir. Bloğunuzun tasarımı ile çok oynamadan içerik üretmeye devam ediniz.

 

Yukarıdaki maddeler halinde sıraladığım şekilde bloğuma yeterince vakit ayırabilirim.Sizde kendinize göre vakitlerinizi düzenleyerek , bloğunuza yeterince vakit ayırabilirsiniz.

 

Öğrenciler sınavları için ders çalışırken çok değil günde 15 dakika dersi bırakıp bloğu ile uğraşması hem onun mola vermesine hem de bloğu ile ilgilenmesine olanak sağlayacaktır.

 

Eğer sizinde bloğunuza vakit ayırma gibi değişik yöntemleriniz var ise öğrenmeyi çok arzu ederiz.

 

Yazar Hakkında: Vural Egemen Sarıgöz Rengarenk Web Günlüğü

24 Nisan 2013 Çarşamba

Johny Asal Responsive Magazin Blogger Teması

Johny Asal Responsive Blogger teması, magazin temalara güzel örneklerden biri. Ana sayfası yan yana 3 adet galeri tarzı kayıttan oluşan temanın, aynı şekilde 3 stunlu footer alanı bulunuyor. Tasarımda dikkatimi çeken şeylerden biri header ve footerdaki arka plan deseni ile gövde bölümündeki desenin aynı ama renklerinin farklı olması. Küçük ama hoş bir detay. Headerda bulunan açılır yatay menü sayesinde kategori ve linklerinizi ana sayfada gösterebilirsiniz. Diğer özelliklerini gçrmek için demo siteyi incelemenizde fayda var.

 

Johny Asal Responsive Blogger Template

DEMO & DOWNLOAD

 

Temayı kullanmaya karar verdiyseniz blogger tema yükleme ile ilgili bilgi alabilir ya da daha önce paylaştığım diğer blogger temalarına bakabilirsiniz.

 

Yatay açılır menüyü düzenlemek için şalonun HTML kodlarında şu bölümü bulun:

 

<ul>

<li><a href='/'>Home</a></li>

<li><a href='#'>Menu 1</a></li>

<li><a class='prett' href='#'>Drop Menu</a>

<ul class='menus'>

<li><a href='#'>Drop Menu 1</a></li>

<li><a href='#'>Drop Menu 2</a></li>

<li><a href='#'>Drop Menu 3</a></li>

</ul>

</li>

<li><a href='#'>Menu 2</a></li>

<li><a class='prett' href='#'>Drop Menu 1</a>

<ul class='menus'>

<li><a href='#'>Drop Menu 1</a></li>

<li><a href='#'>Drop Menu 2</a></li>

<li><a href='#'>Drop Menu 3</a></li>

</ul>

</li>

</ul>

 

Burada # yerine açılmsını istediğiniz URL’yi yazacaksınız.

 

Galeri ve magazin tarzındaki bu temayı haber blogları, fotoğraf blogları, moda blogları, yemek blogları ve teknoloji blogları için rahatlıkla kullanabilirsiniz.

22 Nisan 2013 Pazartesi

Blog İşini Ciddiye Alanların Okuması Gereken 10 Kitap

İnsanların en büyük dostunun kitaplar oluğunu düşünenlerdenim. Geçtiğimiz günlerde yaptığım kitap çekilişine gösterilen ilgiden anladığım kadarıyla benimle aynı fikirde olan pek çok okuyucum var. Okuduğum her kitap bende mutlaka bir etki bırakmıştır. Her birinin bana çok şey kattığını düşündüğüm için öğrencilik yıllarımda beri ne kadar yoğun olsam da kitap okumaya mutlaka vakit ayırmışımdır.

 

Bir blog yazarını başarıya götüren yollardan birinin de çok okumaktan geçtiğini düşünüyorum. Blog dergi, gazete, kitap farketmez. Çok okuyan blogcuların yazılarındaki farkı hemen görebiliyorsunuz. Madem konumuz kitaplar ve bloglar sizler için küçük bir araştırma yaptım ve blog işini ciddiye alan kişilere çok faydalı olacağını düşündüğüm kitapları bir araya getirdim. Önermesi benden, okuması sizden.

 

1. İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri

 

İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri

A. Korhan Odabaşı, Koray Odabaşı

 

Kuralları kullanıcılar tarafından koyulmaya başlanan yeni web ortamında başarılı olmak için her zamankinden fazla çalışmak gerekiyor. İnternette Pazarlama ve Sosyal Medya Stratejileri kitabı, böyle bir ortamda neler yapmanız gerektiği konusunda net açıklamalar içermekte ve güncel bilgiler sunmaktadır.Kitabın ilk bölümünde, hızla değişen web ortamında başarılı olmak konusunda neler yapabileceğinizi öğrenecek, çeşitli analizler yoluyla web ortamında doğru konumlandırma ve doğru e-stratejiyi belirlemek konularında bilgi sahibi olacaksınız. Web varlığınıza trafik yaratmak konusuna odaklanan ikinci bölümde, arama motorlarında önde gelmek için web sitenizde ve web ortamında neler yapmanız gerektiği konusunda kapsamlı bilgi sahibi olacaksınız. Web ortamında diğer siteler üzerinde nasıl pazarlama yapabileceğinizi öğrenecek, görsellik, içerik ve zamanlama bakımından e-bültenleri en etkili şekilde nasıl kullanabileceğiniz konusunda bilgi sahibi olacaksınız.

 

2. Blog Çağı

 

Blog Çağı

Ceyda Aydede

 

Siz kimsiniz? Dünyanın bunu bilmesini ister misiniz? Ne Satarsınız? Daha fazla, çok daha fazla satmak istermisiniz? Tüm bunları bloglar sayesinde yapabilirsiniz. Blog yoluyla hem dünyaya bağlanabilir hem de hiç tanımadığınız insanlara ve mekânlara ulaşabilir, şirketlere ve pazarlara adınızı duyurabilirsiniz. Dünyada yaklaşık 35 milyon çalışan her gün blogları ziyaret ediyor ve 3,5 saatini bloglarla geçiriyor. Yani günde en az 40 dakikalarını blog ziyaretlerine ayırıyorlar. Şimdi iş dünyası blogçuluğun gücünü görmekte ve kontrol altında tutup yönetmeye çalışmaktadır. Gerçek liderler için sanal günlük tutmak bir zorunluluktur. Aynı şeyi siz de şirketiniz için yapmalısınız. >Pazarlamanın Blog Çağı ile blog nedir, etkin biçimde nasıl kullanılabilir, pazarlamada bloglardan nasıl faydalanılabilir gibi sorularınız cevap buluyor.

 

3. Sosyal Medya 101

 

Sosyal Medya 101

Murat Kahraman

 

Pazarlama veya iletişim alanında çalışıyorsanız sosyal medya sizin de son dönemde en çok duyduğunuz terimlerden biri olmalı. Peki, bu sosyal medya nedir? Diğer bazı online pazarlama araçları gibi gelip geçici bir moda mı? İnternette başka örneklerine şahit olduğumuz gibi patlayıp yok olmaya hazır bir balon mu? Yoksa gerçekten gözardı edenlerin büyük fırsatlar kaçıracağı sosyal medya artık günlük hayatımızın rutinlerinden biri. Her gün hepimizin hayatında bu kadar çok yer alan bir mecrayı gözardı etmek sadece önemli bir fırsatı kaçırmaktan çok daha ciddi bir hata olacaktır. Murat Kahraman ilk adımı atmanız için size bir fırsat sunuyor. Türkiye'den verilmiş sosyal medya uygulamaları örnekleriyle desteklenen kitap sosyal medyada yer almak isteyenler için kılavuz niteliğinde.

 

4. Blog Pazarlama

 

blog pazarlama

Erkan Akar

 

Satış ve pazarlamanın yeni silahı olan Blog internet dünyasının bir ürünü.E-ticaret ve pazarlama alanında yayınları olan Erkan Akar yeni kitabıyla Blogla pazarlamayı anlaşılır bir dille bizlere anlatıyor. Batıda iş dünyası ve pazarlamacıların yeni gözdesi haline gelen Bloglar pazarlama alanında adeta bir devrim yaratıyor. Web sitelerinin bir türü olan Blog internetin en dinamik yüzü. Kişisel, politik, turistik, eğitsel vb amaçlarla bloglar her alanda güçlü bir iletişim ortamı sağlıyor. Pazarlama alanında ise yeni bir silah olarak karşımıza çıkıyor.  Blogla Pazarlama, işletmelerin müşterileriyle karşılıklı konuşma formatında gerçekleştirdikleri düşük maliyetli ve etkili bir satış tekniğidir. Bu yolla ,etkili geri bildirim alınabilmekte ve müşteriyle sorunsuz iletişim kurulabilmektedir.O halde işletmeler hiç vakit kaybetmeden bir Bloğa sahip olmalıdırlar.

 

5. Çıplak Sohbetler

 

Çıplak sohbetler

Robert Scoble, Shel Israel

 

Bloglar kurumların hedef kitleleriyle iletişim davranışlarını nasıl baştan sona değiştiriyor? Son zamanlarda "blog" sözcüğü sıkça duyulur oldu."İnternet günceleri" sanal dünyayla haşır neşir olanların uğrak yerlerinden biri haline geldi. İş dünyası bu büyük değişimin dışında kalamazdı, kalmadı da... Microsoft'tan IBM'e GM'den küçük ölçekli şirketlere artık kurumlar da kendilerine blog ediniyorlar. Microsoft'a "insan yüzü" kazandırmasıyla meşhur blogçu Robert Scoble ile Shel Israel'in bir bir iddiası var: Blogsuz Şirket Kalmayacak!

 

6. İnternette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı

 

İnternette Marka Yaratmanın 11 Değişmez Kuralı

Al Ries, Laura Ries

 

Bir web siteniz olmasa da... İşlerinizi Internet üzerinden yürütmeseniz de... Sunduğunuz ürün yada hizmet asla sanal ortamda satılamayacak olsa da... Internet işinizi mutlaka etkileyecektir. Çünkü Internet yalnızca yepyeni bir iletişim aracı değil, tüm ekonomiyi içine alacak, yepyeni bir iş ortamı aynı zamanda. Bu ortamda oyunun kuralları çok farklı. Gerçek hayatta işe yarayan pek çok strateji ve taktik burada başarısızlığa yol açabilir. Gerçek dünyanın markalarını web'e taşıyarak Internet'te başarılı olabilmek mümkün değil. Internet'in özelliklerine uygun, yepyeni ve özel markalar yaratmanın kurallarını bilmeli ve acele etmelisiniz; çok acele etmeli...

 

7. Uzmanından SEO

 

uzmanindan seo

Kaan Gülten

 

SEO Uzmanından öğrenilir. Türkiye'de arama motorlarına SEO yazınca ilk sırada çıkan seohocasi.com’un geliştiricisi ve kurucusu Kaan Gülten'in kendine özgü sade ve anlaşılır üslubu ile kaleme aldığı bu kitapla beraber hiç bilinmeyen SEO teknikleri gün yüzüne çıkıyor. Bilgi paylaştıkça çoğalır. Ve bu kitapla beraber bu bilgileri resimli anlatımla kolay yoldan öğrenebilirsiniz. SEO Araçlarını, SEO’nun gelişim sürecini bu kitapla öğrenin.

 

8. Blogdan Al Haberi

 

Blogdan Al Haberi

Zeynep Atikkan, Aslı Tunç

 

Yazılı basın her anlamda küçülmeyi sürdürür ve Wikileaks olgusu gazeteciliği yeniden tanımlarken gazeteci-yazar Zeynep Atikkan ve akademisyen Aslı Tunç, bu ortak çalışmalarında siber aleme ilişkin şaşırtıcı tespitlerini hızlı ve çarpıcı bir dille aktarıyor. Blogdan Al Haberi, dijital devrimle gelen değişimi ve bu baş döndürücü sürecin dışında kalanların yaşam alanlarının ne kadar daralacağını gözler önüne seriyor. On yılını geride bakan blog âleminin izinde Atikkan ve Tunç, ABDden Mısıra, Türkiyeden Endonezyaya uzanan geniş bir yelpazeden dünyanın en ünlü blogcularıyla ve dijital medya uzmanlarıyla birbirinden ilginç söyleşiler yapıyor ve bu yeni medya ekosistemini anlamaya yönelik analizlerini dünya ölçeğinde bir yaklaşımla sunuyorlar. Konusunda bir ilk olma özelliğini taşıyan bu çalışma, gazeteciliğin nereye doğru gittiğini, dijital eylem ve sanal demokrasi kavramlarını ve blogların ekonomik boyutunu sosyal medya olgusunu gözden kaçırmadan ele alıyor. Bu kavramlara geniş bir perspektiften bakan Blogdan Al Haberi, Türkiyede sanal alemin içinde bulunduğu durumu da analiz ederken ortaya çıkan tablonun dramatik sonuçlara yol açabileceğine vurgu yapıyor. Son derece akıcı bir üslupla yazılan, her cümlesiyle düşündüren ve ufuk açan Blogdan Al Haberi, en tepesinden en alt kademesine yazılı basın mensuplarının, iletişim öğrencilerinin, siyasetçilerin ve toplum bilimcilerin asla kayıtsız kalamayacağı bir eser.

 

9. İnternet Ortamında Pazarlama

 

İnternet Ortamında Pazarlama

Ramazan Aksoy

 

Günümüzde turistlik seyahatler, perakendecilik, otomobil alım– satımı v.b ürünlerin birçok pazarlama uygulaması internet ortamında gerçekleştirilmektedir. Internet, doğası gereği, çok hızlı etkileşim olanağı sunan, zengin sunum olanaklarına sahip, mesafenin önemini aşındıran ve nispeten çok düşük maliyetli bir teknolojidir, internetin etkilediği alanların başında da pazarlama bilimi gelmektedir. İnternetin Parklı özellikleri, geleneksel pazarlama uygulamalarına alışık olan yönetici ve akademisyenlerin ezberini bozmaktadır. Birçok ürün ve hizmetin geleneksel sektör uygulamaları günümüzde tamamen internet ortamında gerçekleştirilebilmektedir. Kitap, esas itibari ile geleneksel pazarlama ile internet ortamında pazarlama uygulamalarını bir arada ele almaktadır. Bunun sebebi, bütün okuyucuların pazarlama bilimi jargonunu bilmiyor olabileceğidir. Böylece, kitabı okuyan tüketici temel bir pazarlama eseri okumamışsa bile, bu konularda özet bilgilere de ulaşabilecek ve dönüşümün nasıl yaşandığını daha iyi değerlendirecektir. Bu yönüyle kitap, hem pazarlamanın ulaştığı en son nokta olan internet ortamında pazarlama konusunda eğitim alan öğrencilerin hem de konu ile ilgili herkesin başvuracağı güncel bir kaynaktır.

 

10. Sanal Ortamda Halkla İlişkiler

 

Sanal Ortamda Halkla İlişkiler

İdil Sayımer

 

Elektronik iletişim araç ve sistemlerinin kısa sürede tüm dünyada yaygınlaşmasıyla, gerçekle görüntüyü birbirinden ayırabilmenin güçleştiği bir sanal dünya düzeni yaşamaktayız. Sanal ortam gerçek dünyadan farklı bedensiz bir ortamda yarattığı özgürlük alanı ile geniş bir kitlesel etki ve çekim oluşturmaktadır. Öte yandan bilgi ve iletişim teknolojilerince sağlanan olanaklardan en üst düzeyde yararlanan gelişmiş ülkelerin kazandığı küresel rekabet üstünlüğü, onların gelişmemiş ülkeler üzerinde yeni bir tür sömürgecilik yaratmakta oldukları kaygısını da beraberinde getirmektedir. Sayısal uçurum, gelişmekte olan ülkelerin ve toplumun belli kesimlerinin bilgiye ulaşmasında yaşanan eşitsizlikten kaynaklanmakta ve bu ülkelerin enformasyon toplumuna dönüşüm süreçlerini yavaşlatmaktadır. Sanal ortamın sunduğu özgür ve demokratik dünyada daha fazla seslerini duyurma olanağı bulan birey ve kitleler bir taraftan da çokseslilikten kaynaklanan bilgi kirlenmesi içinde kendilerine ait birçok bilgiyi açığa çıkartarak kolay erişilebilir, etkilenebilir ve gözetlenebilir duruma gelmektedir. Bu bağlamda yeni iletişim teknolojilerinin hangi küresel aktörlere hizmet ettiği sorusu akademik dünyada giderek daha fazla tartışılmaktadır.

 

Kitapların altında okuduğunuz açıklamalar tanıtım bültenlerinden alınmıştır. Kitaplarla ilgili şahsi fikir ve gözlemlerim değil. Henüz bu kitapları okumadığım için kendi düşüncelerimi yazamadım.

19 Nisan 2013 Cuma

Blog Açmadan Önceki Yol Ayrımı

İnternette gezinirken bloglara denk geliyorsun. Millet açmış bloğu, bir yandan fikirlerini yazarken bir yandan da reklam alarak para kazanıyor. “Oh ne kadar güzel” diyorsun, “bunu ben de yaparım”.  Karar veriyorsun; blogcu olacaksın. Ama dur acele etme, önce şu sorulara cevap ver. Gerisi kolay.

 

Blog Açmadan Önce

 

Gerçekten blog açmalı mısın? Açmamalı mısın?


Kendine bu soruyu sor ve içtenlikle yanıtla. Belki de bir anlık hevesle bu işe kalkışıyorsundur. Bir iki yazı ekledikten sonra bloğu kendi haline bırakacaksan boşver be. İnterneti kirletme boş yere. Onun yerine faydalı bir hobi bul kendine. Hobi hem daha eğlencelidir hem de para kazanma şansın daha fazladır.

 

Wordpress mi Blogger mı?


Geçici bir heves olmadığına kanaat getirip bloğu açmaya karar veriyorsun. Ama daha büyük bir ikilem seni bekliyor. Bloğunu hangi platformda açacaksın? Buna karar vermeden önce şunu söyle bana; ücretli bir blog mu açacaksın ücretsiz mi? Ücretli açacaksan gerekli SEO eklentilerini kurman şartıyla wordpress açmanı tavsiye edebilirim. Ücretsiz açacaksan Blogger’ın arkasında Google olduğunu ve kullanımının kolay olduğunu, wordpress’in ise bloğunu daha kişisel yapmana müsaade ettiğini hatırlatırım. Karar yine senin.

 

Yazmak ya da yazmamak. İşte bütün mesele bu.


Hala mı vazgeçiremedim seni? Baya kararlısın anlaşılan. Maalesef ülkemiz yeteri kadar özgürlükçü bir ülke değil. Bu yüzden blogcu olunca öyle kafana her eseni, ağzına her geleni yazamayacaksın. “Blog benim çöplüğüm, her horoz kendi çöplüğünde öter” diyemeyeceksin. Ayrıca yazdıklarınla, anlatımınla, bloğunla bir fark ortaya koyabilecek misin? Yoksa insanların aynı şeyleri aynı şekilde bir de senden mi okumasını bekleyeceksin?

Şunu da unutma; okur olunmadan yazar olunmaz.

 

Her şeyden bir şey mi? Bir şeyden her şey mi?


Bu kadar aşamayı geçtin ama bitmedi. Yazacaksın ama ne yazacaksın? Uzman olduğun bir konu üzerine mi yoğunlaşacaksın? Yoksa çeşitli yazım türlerinde denemeler mi yapacaksın?

Sakın ama sakın sağdan soldan bulduğum hoşuma giden her şeyi bloguma yığacağım deme. Bu ne takipçilerinin ne de arama motorlarının hoşuna gider.

 

Reklam olmalı mı? Olmamalı mı?


İşte en çok sevdiğin bölüme geldik; reklamlar ve kazanç. Bana sorarsan bloğuna kolay kolay reklam alma. Özgün ve başarılı bir blogcu olana kadar da üç-beş kuruşun peşine düşme. Başarılı olmaya odaklan. Kendine bir yol çiz ve emin adımlarla yürümeye bak. Başarılı oldukça zaten sana reklam teklifleri gelecektir.

 

Benden bu kadar. Bunları iyice düşün sonra kesin kararını ver. Hadi kolay gelsin.

 

Yazar Hakkında:

cem-bakiBlogculuğa 4 yıl önce başlayan yazar, KPSS nedeniyle ara verdiği bu uğraşına meslek sahibi olur olmaz geri döndü. Önce birkaç sitede yazarlık denemesi yapsa da bir süre sonra şimdiki bloğunu açtı. Sadece kendi yazılarından ibaret olan bloğunu merak ediyorsanız: http://cembaki.com/ Quup profili: http://quup.com/cembaki

18 Nisan 2013 Perşembe

Blogger’a Google+ Yorumlarını Ekleme

Yazılara gelen yorumları okumak ve onlara cevap vermek blog yazarlığının en keyifli taraflarından biri. Yorumlar okuyucularla iletişim kurmanın yanı sıra benim sıklıkla yaptığım gibi yeni yazı fikirleri için ilham kaynağınız da olabilir. Daha önce dişli yorum özeliğini getiren Blogger, yorum konusuna verdiği önemi belli etmişti. Son olarak şablon HTML editöründe yeniliğe giden Blogger, şimdi de Blogger’ın yorum bölümüne Google+ yorumları taşıyabileceğimizi duyurdu.

Blogger'da Google+ Yorumları

Blogger’da Google+ Yorumlarını Kullanma

 

Blogunuzda Google+ yorumlarını kullanmak istiyorsanız yapmanız gereken şey Blogger kumanda panelinize giriş yaparak soldaki menüden Google+ sekmesine tıklamak ve açılan sayfadaki Bu blogda Google+ yorumlarını kullan seçeneğini işaretlemek.

 

Blogger'da Google+ Yorumlarını Kullanma

 

Google+ yorumlarını kullanmaya başladıktan sonra yazılarınızın yorum bölümünde, direkt blog ziyaretçileriniz yaptığı yorumların yanında Google+ üzerinde yazınıza yapılan yorumlar da gözükmeye başlayacak.

Ziyaretçileriniz aynı Google+ da olduğu gibi yorumlarını ister herkese açık, isterlerse de seçtikleri çevrelere görünür şekilde yapabilecekler. Ayrıca yazıya yapılan yorumları okurken sadece çevrelerinizde olan kişilerin yaptığı yorumları da görünteleyebileceksiniz.

 

Bakalım sıradaki yenilik ne olacak?

 

 

(GÜNCELLEME) Özel Temalarda Google+ Yorumlarını Gösterme

 

Ben bu özelliği test blogumda denediğim için Blogger’ın kendi şablonları dışındaki özel şablonlarda çalışmadığını fark edememiştim. Ta ki buraya yapılan yorumlara kadar. Böyle olunca özel şablonlara Google+ yorumları eklemek için yaılması gereken ufak değişikliği paylaşmak istedim.

Şablonnuzda şu kodu bulun:

 

<b:includable id='comment-form' var='post'>

 

Kodu bulduktan sonra sol taraftan ikonuna basarak kod bölümü genişletin ve hemen yanına şu kodları ekleyin:

 

<div class='cmt_iframe_holder' expr:data-href='data:post.canonicalUrl' expr:data-viewtype='data:post.viewType'/>

 

Artık özel şablonunuzda Google+ yorumlarını kullanabilirsiniz.