11 Mart 2013 Pazartesi

İyi Bir Blogger Olmanın 10 Emri

Blogger ile blog oluşturmak ücretsiz ve çok kolay bir işlem olduğu için blog dünyasına her gün yüzlerce yeni blog eklenmekte ancak bunların çok az bir bölümü ayakta kalarak başarılı olmaktadır. Eğer uzun süre yayın hayatını sürdürecek başarılı, popüler, para kazandıran bir blog oluşturmak istiyorsanız iyi bir blogger olmalısınız. İşte iyi bir blogger olmanın 10 emri…

 

emir

 

1. İyi Bir Blogger SEO Öğrenir

 

Blogunuzun trafiğini arttırmak istiyorsanız öncelikli hedefiniz organik trafik elde etmek olmalı. Bunun için de blogunuzu arama motorlarına uygun bir şekilde optimize ederek daha iyi indekslenmesini sağlamalı ve arama motorlarında daha üst sıralarda çıkmalısınız. İyi bir blogger mutlaka SEO öğrenmeli, bunun için çaba göstermeli.

 

2. İyi Bir Blogger Okuyucunun İçerik İhtiyacını Karşılar

 

Blogların kalbi, beyni artık ne dersiniz bilemem ama en önemli parçası içeriğidir. Blogunuzu başarıya götüren temel faktördürr. Diğer faktörler bunun üzerine inşaa edilir. Bir blogger ürettiği içerik kadar iyidir.

 

3. İyi Bir Blogger Okuyucusu İçin Yazar

 

Bloggerların yaptığı en sık hatalardan biri, okuyucusu için değil arma motorları için yazmaktır. Sırf aranma hacmi yüksek olduğu için bloguyla alakasız yazılar yazarlar. Eğer iyi bir blogger olmak istiyorsanız içerik üretirken, reklam alırken, tasarım yaparken vs. her adımda kullanıcı odaklı olmalısınız.

 

4. İyi Bir Blogger Yazı Diline Dikkat Eder

 

Blogunuzu sadece kendi yaşıtlarınız ya da arkadaşlarınız okuyormuş gibi düşünürseniz hata yaparasınız. Unutmayın blogunuzu internet denen herkese açık bir mecrada yayınlıyorsunuz ve her yaştan, her meslek grubundan, her sosyal statüden insan okuyabilir. İyi bir blogger bunu göz önünde bulundurarak yazılarında kullandığı dile ve tona dikkat eder.

 

5. İyi Bir Blogger Hedef Kitlesini Bilir

 

Oluşturacağınız içeriklerin hazırlanma aşamasından promosyon aşamasına kadar her adımda hedef kitlenize uygun hareket etmek daha iyi sonuçlar almanızı sağlayacaktır. Bu yüzden hedef kitlenizi blimek ve onlara ulaşmak önemlidir.

 

6. İyi Bir Blogger Spam Yapmaz

 

Spam kelimesini okuduğunuzda muhtemelen aklınıza spam yorumlar gelecektir. Ancak benim spam yapmakla kastettiğim şey bundan ibaret değil. Sosyal medyada takipçi arttırmaktan tutun da arka arkaya gönderilen tweetlere kadar her türlü black hat davranıştan kaçınmalıdır iyi blogger olmak isteyen biri. Online itibarına leke sürdürmemelidir.

 

7. İyi Bir Blogger Sosyaldir

 

İyi bir blogger olmak istiyorsaniz sosyal medya platformlarında yer almak yetmez. Onları aktif bir şekilde kullanmalı, takipçilerle etkileşime geçmeli, blogunuza özel sosyal medya pazarlama stratejileri geliştirmelisiniz. İyi bir blogger aynı zaman iyi bir sosyal medya kullanıcısıdır.

 

8. İyi Bir Blogger Çok Okur

 

İyi bir blog yazarı aynı zamanda iyi bir blog okuyucusu olmalı. Sadece blog da değil, kitap, dergi, gazete.. her şeyi okumak yazılarınıza kesinlikle yansıyacaktır. Yazı tonunuzu geliştirmenizi, dili iyi kullanmanızı ve yeni yazı fikirleri üretmenizi sağlayacaktır. Çok okumak iyi bir bloggerın olmazsa olmazıdır.

 

9. İyi Bir Blogger Telif Haklarını İhal Etmez

 

Kullandığınız temadan, internette bulduğunuz resim ve yazılara kadar pek çok materyalin hak sahibi o materyali üreten kişi veya veya kurumlardır. İyi bir blogger bu materyalleri asla kendi üretmiş gibi lanse etmemelidir. Hak sahibini mutlaka kaynak göstermelidir.

 

10. İyi Bir Blogger Blogunu Güncel Tutar

 

Blogunu güncel tutan, sık yazı yazan bloggerlar hem trafik açısından hem de okuyucu memnuniyeti açısından çok daha başarılı olurlar. İyi bir bloggerın içerik takvimi olmalı ve düzenli olarak blogunda yeni yazılar yayınlamalıdır.

 

 

Söz Sizde

 

Kimseye iyi bir blogger olmayı öğretmek gibi bir niyetim yok. Haddim de değil zaten. Bunlar sadece kendi görüşlerim ve gözlemlerim. Katılırsınız veya katılmazsanız o sizin takdiriniz. İyi bir blogger olmakla ilgii siz de kendi düşüncelerinizi yazarsınız sevinirim.

8 Mart 2013 Cuma

Blog Yazarken Dikkat Edilecek 7 Madde

Blog yazmaya ilk adım atıldığında genelde herkes bu işin çok basit olduğunu düşünür. İlk beş yazıyı yazdıktan sonra biraz durup acaba yazılarımı okuyan var mı diye sorgulama başlar. Sonra büyük bir hataya düşüp genel bir konuda yazı yazayım daha çok insan okur denilerek asıl dikkat edilmesi gereken maddeler unutulur. İşte blog yazarken size gerekecek en önemli 7 madde:

 

blog anahtar

 

İletişim dilinin içtenliği

Blog yazıyorsunuz, gazeteye haber yapmıyorsunuz. Size ait bir blog orası. Sizin düşünceleriniz kendinize ait bir diliniz var. Yoksa yok mu? O zaman tekrar düşünmenizi öneririm. Blogunuzda kendinize ait bir yazı diliniz olursa okuyucu size daha yakın hisseder.

 

Etiketleme ve blog içi yazı ilişkilendirilmesi

Blogunuzda daha önceden yazdığınız yazılarla mutlaka ilişkilendirme yapın, bu sizin eski yazılarınızın da yeni okuyucular tarafından okunmasını sağlayacaktır. Okuyucuları yönlendirirseniz doğru adrese gideceklerdir. Ama siz okuyucu eski yazılarımı kendi bulsun derseniz daha fazla beklemeniz gerekebilir.

 

Mobil cihazlara adaptasyon

İnternet kullanıcısı mobil cihazlara yönelmeye başladı. Bu da sizin yazdığınız blogunuzun mobil cihazlarla uyumulu olması gerektiğini gösterir. Blogspot ve wordpress mobil cihazlarla uyumlu temalar mevcut. Önemli olan bu adaptasyonun doğru olup olmadığını kontrol etmeniz.

 

Sosyal medya yayınlarının yapılması

Okuyucuya kolaylık sağlamak en önemli görevlerinizden biri. Yazılarınızın beğenilmesi ve paylaşılması için okuyucuya sosyal medya butonları ile yardımcı olmalısınız. Sosyal medya butonlarının blogunuzda olması dışında yazar olarak sizin de yazılarınızı sosyal medya araçları ile paylaşmanız gereklidir. Bu size trafik olarak geri dönecektir.

 

Analiz ve izleme araçlarının kullanılması

Okuyucularınızın hangi yazınızla daha fazla ilgilendiğini, hangi arama kelimelerini kullanıp blogunuza geldiklerini analiz etmelisiniz. Bu ileride yazacağınız yazıların planlamasını doğru yapmanızı sağlayacaktır.

 

Rasyonel iş modelleri geliştirmek

Her blog kendi içinde farklı okuyucu kitlesine sahiptir. Bu yüzden uygulanacak iş modeliniz blogdan bloga değişiklik gösterecektir. Sizin için geçerli olan model başka bir blog için geçerli olmayabilir. Bu yüzden kendi blogunuza özel gerçekçi bir plan yapıp o plana tutarlı olmalısınız.

 

Ve gelelim en önemli maddeye

 

Dikey bir konuda tutarlı yazı yazın

Blog yazma konusunda süreklilik kavramını artık hepimiz biliyoruz diye düşünüyorum. İnternet her zaman yükseliş eğilimindedir. İçerik her zaman artacaktır, Bu içerik artışı içinde en dikkat etmeniz gereken bölüm özgün içerik sahibi olmaktır. Kendinize ait yazılarınızı dikey bir konuda tutarlı bir şekilde yazmaya devam ederseniz ve yukarıda saydığım maddelere dikkat ederseniz blogunuzun başarısız olması imkansız olacaktır.

 

Şimdi kendi blogunuzu düşünün, bu yukarıda saydığım 7 maddeden hangisini yapmıyor veya daha az yapıyorsunuz?

 

Yazar Hakkında: Bu yazı; Farklı ve ilginç etkinlik haberleri, röportajlar ve farklı mekanlar hakkında yazıların olduğu OMActivities blogunun sahibi Özgehan OMAĞ tarafından yazılmıştır.

6 Mart 2013 Çarşamba

Google Webmaster Tools Arama Sorguları

Ne sıklıkta kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Google Web Yöntecisi Araçları blogunuzun kullanıcı deneyimini ve arama motoru performansını arttırmaya yönelik pek çok detay veren harika bir araç.

 

Geçtiğimiz günlerde Google çalışalarından Maile Ohye, Goole Web Yöneticisi Araçlarında bulunan arama sorguları ile ilgili bir video yayınladı. Videoda bu kısmı nasıl kullanabileceğimizden kısaca bahsediyordu. Ben de videoda söylenenleri ve kendi düşüncelerimi birleştirerek Google Web Yöneticisi Araçlarındaki arama sorguları bölümü ile ilgili bir şeyler yazmak istedim.

 

Söz konusu video:

 

Arama Sorgularını Nasıl Görebilirim?

 

Arama sorguları, Google’da yapılan hangi aramalarda blogunuzun çıktığı ve kaç kez tıklandığı ile ilgili bazı bilgiler verir. Blogunuzun arama sorgularına görmek için Google Web Yöneticisi Araçlarına giderek blogunuzun ismine tıklayın ve soldaki menüden Trafik > Arama Sorguları’nı seçin.

 

Arama sorguları

 

Burada gördüğünüz sorgular sütunu blogunuzun arama sonuçlarında görünmesini sağlayan spesifik kullanıcı sorgularını gösterir. Gösterimler sütununda ise blogunuzun o arama sorgusunda kaç kez göründüğü bilgisi yer alır. Tıklamalar o arama sorgusunda blogunuzun linkine kaç kez tıklandığını gösterir.TO ise tıklama oranının kısaltmasıdır ve blogunuza tıklamayla sonuçlanan gösterimlerin yüzdesini ifade eder. Ortalama konum, söz konusu sorgu için blogunuzun arama sonuçları sayfasındaki ortalama konumunu gösterir.

 

!!! Burada gösterilen değerler yuvarlatılmış tahmini değerlerdir. Kesin sayıyı yansıtmaz.

 

Arama sorguları ekranındaki terimlerin anlamını açıkladıktan sonra bunları nasıl kullanacağımıza ve bu veriler ışığında blogumuzu nasıl optmize edeceğimize geçelim.

 

Potansiyel Ziyaretçileri Kaybetmeyin!

 

Gösterim – Tıklanma Oranı verilerini kıyaslayın. Arama sonuçlarında çokça gözükmenize rağmen az tık alıyorsanız yazıda bazı düzenlemelere gidebilirsiniz. Örneğin Google Authorship’i etkinleştirerek arama sonuçlarında profil resminizin görünmesini sağlayabilir, yazının meta açıklamasını değiştirebilir veya yazı başlığını daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz.

 

Daha Üst Sıralara Oynayın!

 

Arama sorgularında ortalama konumu düşük olan yazılarınızı tekrar elden geçirmekte fayda var. Daha üst sıralarda çıkmak demek daha çok tıklanmak demektir. Bunun için anahtar kelime yoğunluğunu ve kullanımını geliştirebilir, diğer sayfalarınızdan söz konusu yazınıza dahili link verebilir, yazıya görsel ekleyerek alt etiketi kullanabilirsiniz.

 

Blogunuza Yapılan Saldırıları Görün

 

Bildiğiniz gibi yakın zamanda Google, negatif SEO saldırılarına çözüm için link reddetme aracını kullanıma sundu. Arama sorgularında porno, kumar, viagra gibi beklemediğiniz kelimeler görürseniz blogunuza bu kelimeler üzerinden negatif SEO saldırısı yapılmış demektir. Bu durumda SEO analiz araçlarını kullanarak linklerin hangi sitelerden verildiğini tespit etmeli ve Google’dan bunları reddetmesi için istekte bulunmalısınız.

4 Mart 2013 Pazartesi

Niş Blogculuk Kavramı

İnternette kendini “genel blog” ve “güncel blog” olarak adlandıran blogların sayısı oldukça fazla. Bu güne kadar o tarz bir blog oluşturmadığım için neden “genel” ya da “güncel” blog olmayı tercih ettiklerini bilmiyorum. Belki daha çok trafik alıyordur, belki yazacak bir şeyleri yoktur…. Ancak bu şekilde blog yazarak ne kadar başarılı olabilirsiniz ya da ne kadar keyif alabilirsiniz takdir sizin.

 

Hani bir söz vardır, “Her konuda bir şeyi bileceğine bir konuda her şeyi bil” diye. İşte ben bu prensibin bloglara da uygulanmasından yanayım. Her konuda bir şeyi yazacağınıza bir konuda her şeyi yazın. İşte tam bu noktada “Niş Blogculuk” kavramı devreye giriyor.

 

Niş Blogculuk Nedir?

 

Niş kavramı pazarlamada belli bir ürün veya hizmete ihtiyaç duyan mikro ölçekli kitleye yönelik yapılan pazarlama faaliyetlerine verilen isimdir. Blogculutaki niş kavramı da aynı pazarlamada olduğu gibi belli bir kitleye hitap eden mikro ölçekli bir konuda blog yazmaya denir. Bir grafikle açıklamak istiyorum.

 

Niş blogculuk

 

Teknoloji konulu bir blog, alttaki tüm konuları kapsadığından daha mantıklı gibi gözükebilir. Peki gerçekten öyle mi? Bilgisayarlarla ilglilenen biri, teknoloji blogları yerine bilgisayar konusunda yayın yapan bir blogu tercih eder. Daha da özele indirgersek, Notebooklarla ilgilinenen bir kişi her türde bilgisayarla ilgili yayın yapan bir blog yerine özellikle notebooklarla ilgili yayın yapan bir blogu tercih eder. Son olarak HP marka notebook kullanan biri olduğunuzu düşünün. Diğer HP notebook kullanıcılarının bir araya geldiği ve sadece HP notebooklarla ilgili bilgilerin olduğu bir blogu tercih etmezmisiniz? İşte burada HP notebook konusunda yayın yapan blog bir niş blogdur.

 

Yani mikro ölçekli belli bir kitleye hitap eden blog yazma işine niş blogculuk diyebiliriz.

 

Niş Blog Yazmanın Avantajları

 

- Aslında bir kıyaslama yapacak olursak; teknoloji konusu 1 milyon kişiye hitap ederken HP notebook konusu 1000 kişiye hitap ediyordur. Ancak bloglarda önemli olan geri dönüşüm ve etkileşimdir. Bu durumda 1000 kişilik kitleden aldığınız geri dönüşüm, 1 milyon  kişilik kitleden aldığınız geri dönüşümden daha fazladır.

 

- Niş bloglarda sadık bir okuyucu kitlesi oluşturmak çok daha kolaydır. Hedef kitleniz çok belli olduğundan onlara ulaşma ve blogunuza bağlama konusunda çok sıkıntı çekmezsiniz.

 

- Niş blogların arama motorlarında üst sıralarda çıkması da muhtemeldir. Niş bir blogun odaklandığı anahtar kelimeler belli olduğundan ister istemez o kelimelere göre blogunuzu optimize edersiniz. Bu da anahtar kelimenizde üst sıralarda çıkmanızı sağlar.

 

- Niş blog yazmak, yazdığınız konuda otorite sahibi olmanızı sağlar. Bu otorite size ilerleyen zamanlar kariyer fırsatları, reklam fırsatları, sponsorluk fırsatları gibi pek çok avantaj sağlar.

 

Son olarak kişisel blog yazanlara bir mesaj vererek yazımı bitireceğim. Eğer her şyden bağımsız olarak kendi düşüncelerinizi, fikirlerinizi yaşadıklarınızı yazdığınız bir blogunuz varsa yukarıda yazdıklarımı sakın dikkate almayın. Aynı şekilde yazmaya devam edin. Ben de ilk fırsatta aranıza katılmak istiyorum  :)

3 Mart 2013 Pazar

En güzel blogger temaları

En güzel blogger temaları


Sizin de bir blogger sayfanız varsa veya yeni blog açmayı düşünüyorsanız, işte size en güzel blog temaları...
Temaları nasıl yükleyeceğinizi Blogger tema yükleme isimli yazımdan öğrenebilirsiniz. Bu temaları beğenmezseniz Kişisel blogger temaları adlı yazımada bakabilirsiniz.

Desktop Chaos

Desktop Chaos

ÖNİZLEMEİNDİR

Abrasive

abrasive

ÖNİZLEMEİNDİR

ProDesign

ProDesign

ÖNİZLEMEİNDİR

Busby Blogger Template

Busby Blogger Template

ÖNİZLEMEİNDİR

Western

Western

ÖNİZLEMEİNDİR

FullBox Multipurpose Blogger Template

FullBox Multipurpose Blogger Template

ÖNİZLEMEİNDİR

Max mag

Max mag

ÖNİZLEMEİNDİR

Vortex



ÖNİZLEMEİNDİR

Norma

Norma

ÖNİZLEMEİNDİR

WeightLoss

WeightLoss

ÖNİZLEMEİNDİR

Fashionista

Fashionista

ÖNİZLEMEİNDİR

BloggerTube

BloggerTube

ÖNİZLEMEİNDİR

Exotic Vacation

Exotic Vacation

ÖNİZLEMEİNDİR

Smell Like Facebook

Smell Like Facebook

ÖNİZLEMEİNDİR

Coffee Desk

Coffee Desk

ÖNİZLEMEİNDİR

Desarrollo

Desarrollo

ÖNİZLEMEİNDİR

Johny Ember

Johny Ember

ÖNİZLEMEİNDİR

Videoism

Videoism

ÖNİZLEMEİNDİR

vCard Personal CV

vCard Personal CV

ÖNİZLEMEİNDİR

Decorus

Decorus

ÖNİZLEMEİNDİR

True Pixel

True Pixel

ÖNİZLEMEİNDİR

Sunrise

Sunrise

ÖNİZLEMEİNDİR

Vento

Vento

ÖNİZLEMEİNDİR

MetroBT

MetroBT

ÖNİZLEMEİNDİR

Frau Responsive

Frau Responsive

ÖNİZLEMEİNDİR

Metro UI

Metro UI

ÖNİZLEMEİNDİR

Montric

Montric

ÖNİZLEMEİNDİR

Flat Vetro Magazine

Flat Vetro Magazine

ÖNİZLEMEİNDİR

Scopic Magazine

Scopic Magazine

ÖNİZLEMEİNDİR

Rocket

Rocket

ÖNİZLEMEİNDİR

Business Solutions

Business Solutions

ÖNİZLEMEİNDİR

DarknessBlog

DarknessBlog

ÖNİZLEMEİNDİR

TheStyle

TheStyle

ÖNİZLEMEİNDİR

Typominima

Typominima

ÖNİZLEMEİNDİR