Ne sıklıkta kullanıyorsunuz bilmiyorum ama Google Web Yöntecisi Araçları blogunuzun kullanıcı deneyimini ve arama motoru performansını arttırmaya yönelik pek çok detay veren harika bir araç.
Geçtiğimiz günlerde Google çalışalarından Maile Ohye, Goole Web Yöneticisi Araçlarında bulunan arama sorguları ile ilgili bir video yayınladı. Videoda bu kısmı nasıl kullanabileceğimizden kısaca bahsediyordu. Ben de videoda söylenenleri ve kendi düşüncelerimi birleştirerek Google Web Yöneticisi Araçlarındaki arama sorguları bölümü ile ilgili bir şeyler yazmak istedim.
Söz konusu video:
Arama Sorgularını Nasıl Görebilirim?
Arama sorguları, Google’da yapılan hangi aramalarda blogunuzun çıktığı ve kaç kez tıklandığı ile ilgili bazı bilgiler verir. Blogunuzun arama sorgularına görmek için Google Web Yöneticisi Araçlarına giderek blogunuzun ismine tıklayın ve soldaki menüden Trafik > Arama Sorguları’nı seçin.
Burada gördüğünüz sorgular sütunu blogunuzun arama sonuçlarında görünmesini sağlayan spesifik kullanıcı sorgularını gösterir. Gösterimler sütununda ise blogunuzun o arama sorgusunda kaç kez göründüğü bilgisi yer alır. Tıklamalar o arama sorgusunda blogunuzun linkine kaç kez tıklandığını gösterir.TO ise tıklama oranının kısaltmasıdır ve blogunuza tıklamayla sonuçlanan gösterimlerin yüzdesini ifade eder. Ortalama konum, söz konusu sorgu için blogunuzun arama sonuçları sayfasındaki ortalama konumunu gösterir.
!!! Burada gösterilen değerler yuvarlatılmış tahmini değerlerdir. Kesin sayıyı yansıtmaz.
Arama sorguları ekranındaki terimlerin anlamını açıkladıktan sonra bunları nasıl kullanacağımıza ve bu veriler ışığında blogumuzu nasıl optmize edeceğimize geçelim.
Potansiyel Ziyaretçileri Kaybetmeyin!
Gösterim – Tıklanma Oranı verilerini kıyaslayın. Arama sonuçlarında çokça gözükmenize rağmen az tık alıyorsanız yazıda bazı düzenlemelere gidebilirsiniz. Örneğin Google Authorship’i etkinleştirerek arama sonuçlarında profil resminizin görünmesini sağlayabilir, yazının meta açıklamasını değiştirebilir veya yazı başlığını daha dikkat çekici hale getirebilirsiniz.
Daha Üst Sıralara Oynayın!
Arama sorgularında ortalama konumu düşük olan yazılarınızı tekrar elden geçirmekte fayda var. Daha üst sıralarda çıkmak demek daha çok tıklanmak demektir. Bunun için anahtar kelime yoğunluğunu ve kullanımını geliştirebilir, diğer sayfalarınızdan söz konusu yazınıza dahili link verebilir, yazıya görsel ekleyerek alt etiketi kullanabilirsiniz.
Blogunuza Yapılan Saldırıları Görün
Bildiğiniz gibi yakın zamanda Google, negatif SEO saldırılarına çözüm için link reddetme aracını kullanıma sundu. Arama sorgularında porno, kumar, viagra gibi beklemediğiniz kelimeler görürseniz blogunuza bu kelimeler üzerinden negatif SEO saldırısı yapılmış demektir. Bu durumda SEO analiz araçlarını kullanarak linklerin hangi sitelerden verildiğini tespit etmeli ve Google’dan bunları reddetmesi için istekte bulunmalısınız.