12 Kasım 2012 Pazartesi

Kendi Tasarımım: Sementit Blogger Theme

Bir süre önce, kendi düzenlediğim Sementit Blogger temasının beta versiyonunu, sosyal medya hesaplarımda yaptığım bazı etkinliklerle paylaşmıştım.Gelen geri bildirimler sonucunda temadaki hataları ve eksikleri gidererek tam sürümünü blogda paylaşmaya karar verdim.

 

box

 

Öncelikle temanın orijinalinden bahsetmek istiyorum.Daha önce de belirttiğim gibi bu temayı sıfırdan kodlamadım.Alfa isimli temayı düzenleyerek bu hale getirdim. Tema nereden nereye geldi diye merak ediyorsanız buyurun ilk ve son hali…

 

alfa     sementit

                                        ÖNCE                      SONRA

Temaya pek çok özellik ekledim ve modern bir görünüme kavuşturdum.Kısaca özelliklerinden bahsetmek gerekirse:

 

  • Header  bölümünün geniş olması çok istendi.Bu blogunuzun banner ya da logosunu koyabileceğiniz header bölümünü genişlettim.
  • Sayfalar arasındaki geçiş önceki – sonraki şekilndeyken numaralı geçiş eklentisini ekledim.
  • Arka plan resmini ve renk paleetin tamamen değiştirdim.
  • Tipografi, yazı başlıkları ve sidebar başlıklarını değiştirdim.
  • Resimli benzer yazılar eklentisi ve paylaşım kutusu ekledim.
  • Yorum bölümünü özelleştirdim.
  • Statik sayfalardaki hatayı düzelttim.

 

Temanın diğer özelliklerini görmek ve düzenleme konusunda bilgi almak için DEMO siteye bakabilirsiniz.

Demo sitedeki yorumları kapattım.Temayla ilgili tüm sorularınızı bu başlık altına yorum yazarak sorun lütfen

>>> Download Sementit Blogger Theme <<<

9 Kasım 2012 Cuma

Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – II (Google Site/ Blog Dışı Algılama)

!!! Bu makale; “Kullanıcı Tabanlı SEO Çalışmaları”  yazı serisinin 2. parçasıdır. Serinin ilk parçası olan Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – I ( Google Site/ Blog İçi Algılama ) başlıklı yazıyı buradan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların site içerisindeki hareket dökümünün seo yönünden ne gibi etkiler yaratabileceğini daha önce Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – I yazımda açıklamaya çalışmıştım. Şimdi ise ziyaretçilerinizin blogunuz ile ilgili dış hareketlenmelerin sizi nasıl etkileyebileceğinden bahsetmek istiyorum. Durum daha rahat anlaşılsın diye tekrar bir istatistik örneği ile konudan bahsedeceğim.
ziyaretciler

Önümüzde belli bir zaman dilimi baz alınmış olarak siteye gelen trafiğin verileri mevcut. Görüldüğü gibi bir sitenin alabileceği ziyaretçi sayısı Google gözünde üç kategoride ele alınmış.

 

Doğrudan Trafik: Doğrudan trafik linklere tıkmadan sitenizin adresini browser çubuğuna yazarak gelen kullanıcılardır. Bu oranın yüksek olması blogunuzun kalitesini ortaya koyar. Google doğrudan gelen trafiği yüksek olan siteleri, değerli ve içeriği güçlü olduğu için akıllarda yer etmiş olarak algıılar ve size arama sıralamasında yukarıya çeker. ( Kemikleşmiş ziyaretçi trafiğinizden farklıdır. Kemikleşmiş kitleniz RSS dizinlerden, e-mail aboneliği gibi takip yardımcılarından da gelebilir. )

Bu sayıyı artırmak için sitenizi sık kullanılanlara eklenmesini sağlayacak yönlendirme tuşları
kullanabilirsiniz. Ayrıca içeriğiniz ile alakalı akılda kalıcı alan adı seçimleri size yardımcı olacaktır.

Yönlendirme Trafiği: Yönlendirme trafiğinden gelen ziyaretçilerin sayısı değil nereden geldiği önemlidir. Analystic üzerinden rahatlıkla kontrol edebilirsiniz, sitenize/blogunuza ziyaretçi gönderen sitelerin/blogların tam listesini görebilirsiniz. Yönlendirme trafiği bir nevi referans olma sistemidir. Size ziyaretçi gönderen siteler/bloglar sizin blogunuz için destekleyici ve değer verici olarak görülür. Sitenizin değeri size link veren sitelerin kalitesi ile değerlendirilir.

Yönlendirme trafiğinden gelen ziyaretçiler size yararın yanında zararda getirebilirler. Kalitesiz sitelerde yer alan linkler sizin blogunuzu/sitenizi aramalarda aşağılara çeker. Bu sebeple sadece ziyaretçi elde etmek için warez/adult/kalitesiz içerik üreten sitelere özellikle alakasız forumlara link bırakmayın.

Linklerinizin siteniz ile alakası olmayan içerik üreten sitelerde yer alması da size zarar vermese de çok olumlu bir etki yaratmayacaktır.


Yayın hayatınız boyunca size link veren onlarca, yüzlerce site/blog olacak bunların çoğundan da ziyaretçi elde edeceksiniz. Zamanla elinizde size hit gönderen bir link havuzu olacak, bu havuz linkleri ne kadar kaliteli ve site içeriğiniz ile alakadar ise Google size benzer aramalarda daha fazla şans verecektir.

Arama Trafiği: Arama trafiği Google optimasyonun da oldukça önemli bir etkendir. Blogunuza arama motorlarından gelen hitlerin hangi kelimeler üzerinden geldiği seo çalışmalarınızda blogunuza olumlu ya da olumsuz bir etki yaratabilir. Bu kelimeler sitenizin referans kelimeleri blog sahiplerinin deyimi ile anahtar kelimeleridir. Arama motorlarından gelen ziyaretçilerin tıkladığı kelimeler ile sizin içeriğiniz arasında bir uyum olmalıdır. Bu sayede bu kelimelerde benzer içerik ile yayın yaptığınız siteleri sıralamalar da geçmeniz mümkün olur.


Durumu bir örnek ile biraz irdelemek istiyorum. Özgün içeriğinde önem kazandığı bu noktada dikkat etmeniz gereken blog içeriğinizle ilgili aramalardan hit alabilmenizdir. Blogger eklentileri, anahtar kelimesi ile ilgili aramalardan hit alamıyorsunuz, sizden çok daha güçlü içeriğe sahip olan siteler var. Türkiye de ‘’ Son Yorumlar Blogger Eklentisi ‘’ konu başlığı ve Blogger eklentileri etiketi ile bir yayın hazırlıyorsunuz. Son Yorumlar Blogger Eklentisi konusunda tek yayıncı sizsiniz, bu konuda yapılan aramalar mecburen sizin yayınıza yönlenecektir.
Özgün İçerik

Son yorumlar Blogger eklentisi, son yorumlar eklentisi, yorumlar Blogger eklentisi ve türevleri aramalarda blogunuz arama trafiği elde etmeye başlayacak. Kısa süre sonra Google, Blogger eklentisi ile ilgili aramalarda, ‘’ Blogger eklentisi etiketli ve konu başlığında Blogger eklentisi ‘’ olan bir blog yayınızın sürekli ziyaretçi elde ettiğini fark edecek. Google’ın düşüncesi Blogger eklentileri konusunda özgün, kaliteli içerik oluşturan bir blog olduğunuz yönünde olacaktır, zamanla Blogger eklentileri aramaların da Google size daha fazla şans vermeye başlayacaktır.

Bu duruma dikkat ederek öne çıkmak istediğiniz anahtar kelimeleri özgün içeriklerle kullanmalısınız. Eğer dantel kelimesi ile ziyaretçi çekemiyorsanız olmayan bir dantel türünü paylaşarak ziyaretçi elde etmeyi denemelisiniz. Kısa süre sonra dantel kelimesi aramalarında güçlü bir hale geldiğinizi fark edeceksiniz.

Benzer içerikli sitelerinizin eksik noktalarını belirleyin! Bu bir Fenerbahçe Galatasaray derbisi gibidir. Sizin varlığınız diğerine bağlıdır, aranızdaki rekabet ikinizi de daha güçlü içerik üretmeye iten bir faktördür. Benzer içerik üreten siteleri/blogları rakip olarak görmek yerine sizin daha kaliteli işler yapmanızı teşvik edici etkenler olarak görmeniz fayda sağlayacaktır.

Arama trafiğinden seo yönünden zamanla fayda sağlamak için;
      - Alakasız anahtar kelimeler kullanmayın
      - İçeriğiniz ile alakalı olmayan kelimeler ile ziyaretçi elde etmeye çalışmayın
       - Sadece ziyaretçi çekmek için popüler kelimeler ile backlinkler edinmeyin
       - Güçlü kelimeler ile rekabet etmeden önce incelenmemiş benzer konuları gerekli anahtar kelimeler ile paylaşarak ilgiyi üzerinize toplamaya çalışın.

Sosyal Medya Trafiği / Popülerliği: Algoritma güncellemeleri sonrası kalite standartları değiştikçe Google Analytics değer verilen yeni kriterleri kullanıcılarına sunar. Sosyal medyaetkisi Analytics sisteminde mevcut bulunmayan bir veri zinciriydi fakat seo çalışmalarında sosyal medya etkili olmaya başlayınca, Analytics bu konuda da site/blog sahiplerine bir takım bilgiler sunmaya başladı.
sosyal medya trafiği

Google anlaşılması zor bir parametre değildir. Google botları sosyal paylaşım sitelerini sıkça ziyareteder ve tüm sayfaları tarar. Bu taramalarda linkleri fark eder ve kayıt altına alırlar. Arama sisteminin net bir düşüncesi vardır; Eğer bir site sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılıyorsa kalitelidir. Artık Google sayfaların sosyal paylaşım sitelerindeki popülerliğini dikkate alıyor. Bu sebeple sosyal paylaşım sitelerinde yer almalı ve kullanıcıların içeriğinizi paylaşmasını teşvik etmelisiniz.

Kullanıcı tabanlı seo çalışmaları site dışında sosyal medya ve linkleme faktörü etkilidir. Bu iki değerlik için mantıklı çalışmalar yaparak sitenizi/blogunuzu arama sonuçlarında üst sıralara çıkarabilir ve daha fazla kişi ile içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Özet olarak hit çekmek için alakasız backlink sağlama çalışmaları, ilgisiz etiketleme, ilgisiz konulara link verme gibi bir dizi anlamsız çalışma, size kısa süreli ziyaretçiler kazandırsa da uzun vadede aramalardan gelecek ve sizin içeriğiniz ile ilgili yüksek hiti kaybetmenize neden olacaktır.

Üzerinde sıkça dursam da söylemekten yorulmadım. Seo çalışmaları kalitesiz içerik üreten sitelerihak etmedikleri değeri görmesini sağlamak değil, kaliteyi ön plana çıkarmaya çalışmaktır.

Yazar Hakkında: Bu makale, bloggerdersleri.com yazarlarından Sercan Sak tarafından kaleme alınmıştır.

7 Kasım 2012 Çarşamba

Bloglar Ve Kız Arkadaşlar Arasındaki 4 Benzerlik

Konuya geçmeden önce bu yazıyı eğlence için yazdığımı hatırlatmak istiyorum. Blogumu takip eden çok sayıda bayan arkadaş olduğunu biliyorum.Lütfen bu yazının eğlence için yazıldığını idrak ettikten sonra yazıyı okuyun.

Kızlarla bir alıp veremediğim olduğunu düşünmemeniz için şunu da belirtmek istiyorum.Ben yaklaşık 1 yıldır nişanlıyım ve evliliğin eşiğindeyim.Bu yazıyı yayınlamadan önce nişanlıma da okuttum ve beraber güldük.

 

Kız arkadaş

 

1. İkisi De Öngörülemez

 

Kız arkadaşın hangi olaya hangi tepkiyi vereceğini kestirmek zordur. Erkekler için sıradan olan bir konuya kız arkadaşları çok büyük tepkiler verebilirler.

Blogunuza özenerek yazdığınız ve çok fazla yorum alacağını tahmin ettiğiniz bir yazı okuyucular tarafından beğenilmeyebilir.Ya da bu konu çok tutar diyerek bir blog açarsınız ama sonuç fiyasko olabilir.

Kız arkadaşların da blogların da nerede nasıl tepkiler vereceğini önceden kestirmek oldukça zordur.

 

2. İkisine De Zaman Ayırmak Gerekir

 

Kız arkadaşınızı mutlu etmek istiyorsanız ona yeterince zaman ayırmalısınız.Hatta çoğu zaman hobilerinize, diğer arkadaşlarınıza ve ailenize ayırdığınız zamandan fedakarlık yapmanız gerekebilr çünkü kız arkadaşlar hep ilgi beklerkler ve bu konuda biraz bencildirler.

 

Blogunuzun başarılı ve popüler olması için ona da ciddi bir zaman ayırmalısınız. Kaliteli içerikler üretmek, blogun görünümünü geliştirmek, okuyucu kitles oluşturmak için onlarla iletişim kurmak… Bunları yapmak için bloguınuza vakit ayırmalısınız.

Hem kız arkadaşınıza, hem de blogunuza yeteri kadar vakit ayırmazsanız sonucun hayal kırıklığı  olması kaçınılmazdır.

 

3. İkisinin De Birden Fazlasını Yönetmek Zordur

 

Burada olayın doğruluğu ve etikliğinden bahsetmiyorum ama ortada bir gerçek var ki bir erkeğin aynı anda birden fazla kız arkadaşı idare etmesi gerçekten zordur.Hepsine eşit zaman ayıırmak, hepsini memnun etmek mümkün değildir. Bu yüzden erkek eninde sonunda bir yerde takılır ve kız arkadaşların tamamını kaybeder.

 

Aynı anda birden fazla blog yönetmek ve yazmak ta oldukça zordur.Hepsinin ayrı bir okuyucu kitlesi ve her birinin ayrı beklentileri vardır.Eğer 24 saatini PC başında geçiren işsiz güçsüz bir insan deilseniz bu beklentileri karşılamak imkansızdır.

Hem kız arkadaş için hem de blog için birden fazlasını idare etmeye çalışmak eldekilerin tamamını kaybetmeye yol açar.

 

4. İkisi İçin De Para Harcamak Gerekir

 

Türk erkeği centilmendir. Kız arkadaşını yemeğe çıkardığında hesabı kendi öder.Zaman zaman pahalı hediyeler de alır.Üstelik özel günlerin sonu yok.Tanışma yıl dönümü, sevgililer günü, dübya kadınlar günü… vs. Sonuç olarak tüm bunlar erkeğin para harcamasını gerektirir.

 

Blogunuz için de zaman zaman para harcamanız gerekerebilir.Alan adı almak, host kiralamak, tasarım yaptırmak, reklam yapmak… vs. Bunların hepsi için elinizi cebinize armalısınız.

 

!!! Hanımlar sıra sizde. Siz de erkek arkadaşlar bloglar arasındaki benzerlikleri yazın. Hem siz yazarken eğleneceksiniz, hem de okuyucularınız okurken. Bu konudaki postlarınızı merakla bekliyorum.

5 Kasım 2012 Pazartesi

Analiz İçin Kullandığım SEO Araçları

Blogumun arama motoru optimizasyonuna çok kafa yoran ve bunun için çok vakit ayıran bir blogcu değilim.Sadece belli başlı SEO araçlarını kullanarak hem kendimi geliştiriyor hem de neler yapmışım diye bakarak merakımı gideriyorum.

Eğer sizin amacınız Google’da üst sıralarda yer almak ve bunu paraya çevirmekse, benim yaptığımın aksine SEO’ya fazlasıyla vakit ayırmak zorundasınız.

Her iki blogcu profili için de faydalı olacağını düşündüğüm ve yer imlerime kayıtlı olan ücretsiz SEO araçlarını paylamşak istiyorum.SEO analizi yapmanıza yardımcı olacaktır.

1. Majestic SEO

Majestic SEO


Blogunuzun link analizini yapmak için kullanabileceğiniz harika bir araç. Ücretsiz üye olarak kullanabileceğiniz bu araç, blogunuza ait linklerin analizini yaparak detaylı bir rapor sunuyor. Bu rapor sayesinde linklerinizin tarihsel durumunu, anchor text detaylarını, kaybettiğiniz ve kazandığınız linkleri görebilirsiniz.

2. Ahrefs

ahrefs


Yine ücretsiz üye olarak kullanabileceğiniz harika bir backlink ve anahtar kelime analiz aracı. Bu aracın en beğendiğim özelliklerinden biri backlinktürlerini detaylı bir şekilde göstermesi.Örneğin sitenize gelen backlink metinden mi yoksa görselden mi gelmiş? Ya da dofollow mu yoksa nofolllow mu? gibi bilgileri görebiliyorsunuz.

3. Google AdWords Anahtar Kelime Aracı

Google Adwords Anahtar Kelime Aracı
Anahtar kelime raştırması yaparken kullanabileceğiniz ücretsiz bir Google aracı. Bir kelime veya kelime grubunun Google’da global ve yerel aranma hacmiyle rekabet oranını görebileceğiniz gibi önerilen anahtar kelimeler sayesinde yeni yazı fikirleri de bulabilirsiniz.

4. Screaming Frog SEO Spider

Screaming Frog SEO Spider
Ücretsiz olarak bilgisayarınıza indirebileceğiniz bu küçük program ile sitenizdeki her sayfanın meta description, title, keyword, headings, resim ve link analizini görebilir, sorunları kolayca tespit edebilirsiniz.

5. Google Web Yöneticisi Araçları

Google Web Yöneticisi Araçları


Fazla söze gerek yok sanırım.Çoüunuzun bildiği ve kullandığı bir araç olan Google Webmaster Tool, benim de en sık başvurduğum SEO aracı.Sitenizin tarama,  indexleme, yapılandırma ve sağlık işlemlerini buradan yürütebiliyorsunuz.

2 Kasım 2012 Cuma

Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – I (Google Site/ Blog İçi Algılama)

Google her geçen gün kullanıcılarına daha kaliteli içerik sunabilmek için arama optimizasyonu ve kalite standartlarını değiştiriyor. Bunu yaparken kendilerine sordukları çok net bir soru var, bir sitenin/blogun kaliteli, güncel, ziyaretçilerine faydalı bilgiler sunan ve verdiği bilgilerin güvenilirliğine itimat edilebilir olduğunu nereden anlayabilirim? İşte bu soru cümlesinin cevabı blogunuz/siteniz için yapmanız gereken seo çalışmaları ile paralellik gösteriyor.

 

Google botları sanılanın aksine ezbere çalışan bir matematiksel fonksiyon değil aksine sürekli insan zekâsı ile yönlendirilen ve geliştirilen birer tarayıcıdırlar. Geçmişte Google sadece sitelerin durumu üzerinden kalite standartları belirlemeye çalışırken artık blogları/siteleri ziyaret eden kişilerin davranışlarını takip ederek bir değerlendirme yapmaya çalışıyor. Bu noktada arama motorlarının son sürprizi kullanıcı tabanlı algılama ve biz blog/site sahiplerinin verdiği karşılıkla kullanıcı tabanlı seo çalışmaları.

Kullanıcı tabanlı arama motoru değerlendirmesi kısaca bir siteyi ziyaret eden kullanıcının hareketlerini takip ederek site hakkında fikir sahibi olma çabasıdır. Siz bir siteyi/blogu ziyaret ettiğinizde yâda bir kullanıcı sizin sitenizi/blogunuzu ziyaret ettiğinde Google ziyaretçinin tüm hareketlerinizi dikkatle takip eder. Google is Watching You !

Google is watching

Peki, Google siteyi ziyaret eden kullanıcıları takip ederek ne gibi veriler topluyor ve ne gibi sonuçlara varıyor? Bu soruyu cevaplayabilmemiz için öncelikle hangi kriterleri dikkate aldığını anlamamız gerekir. Bunun en kolay yolu Google Analytics verilerini takip etmek. Google Analytics, verilerinde size bir takım istatistikler sunarak, sizlere bunlar önemli veriler dikkat edin ve kontrol altında tutun demektedir. Bu sebeple Google güncellemeleri sonrası Analytics tabanında yeni kriterler görebilirsiniz. Bu verilerin birçoğu Google tarafından izlenen ve kullanıcı tabanlı kalite kontrol testlerinde kullanılan verilerdir.

Google bu verileri nasıl algılıyor nasıl değerlendiriyor ve bu verilere uygun yatırımları nasıl yapabiliriz?

İstatistikler

Durumu daha rahat algılayabilmek için örnek istatistiki bir veri tablosu örneği.

Returning Visitor: Türkçeye sadık ziyaretçi olarak çevrilmiş olsa da daha Türkçe bir ifadeyle kemikleşmiş ziyaretçi kitleniz. Bu blogunuzu ziyaret edenlerin ne kadarlık bir yüzdesinin tekrar blogunuzu ziyaret ettiğini kayıt altında tutar. Google algoritması bunu net bir şekilde şöyle algılar: ‘’ Eğer bir sitenin/blogun takipçisi varsa güvenilir bir platformdur ‘’ Verdiği bilgiler ve yaptığı paylaşımlar faydalı bulunmuş ve tekrar ziyaret edilmiş. Kemikleşmiş bir ziyaretçi kitleniz olması size seo yönünden oldukça fayda sağlar.

* Sosyal medya sayfaları, RSS dizinler, bloglar için tasarlanmış izleyiciler sekmesi,

e-mail aboneliği ve kolay hatırlanabilir bir domain ile kullanıcıları sizi takip edip, sadık ziyaretçileriniz olmaya teşvik edebilirsiniz.

Sayfa/Ziyaret: Sitenize/Blogunuza gelen tüm kullanıcıların gezdiği sayfa ortalamasını gösterir. Google blogunuza/sitenize girenlerin kaç sayfa ziyaret ettiğini hesaplayarak platform hakkında bir fikir edinir. Ziyaretçileriniz çokça sayfa gezmesi sizin, kaliteli, içerikleri özgün ve faydalı bilgiler içeren bir blog sahibi olduğunuzun kanıtıdır. Kullanıcı blogu/siteyi yararlı bulmuş ve sayfalar içerisinde dolaşarak bilgi edinmiştir.

* Bu veride kalite standartlarını yakalamak için sayfa içi linklendirme yöntemi, popüler konular, rastgele yazılar, en çok yorumlanan konular ve benzer yazılar eklentilerini kullanabilirsiniz.

Ortalama Ziyaret Süresi: Google bu kez ziyaretçilerin sitede/blogta ne kadar zaman harcadığına odaklanır. Mantığı çok basittir kullanıcılar site içerisinde ne kadar fazla zaman geçiriyorsa siteniz/blogunuz o kadar kalitelidir.

* Kullanıcıların blogunuz da fazlaca zaman geçirmesini sağlamak için makale uzunluklarını
artırmalısınız. Sayfa/ziyaret oranını artırmaya yönelik yatırımlarınız, ortalama ziyaret süresi
verilerinize de olumlu katkı yapacaktır. Burada şirin bir hileye başvurabiliriz, imkânınız varsa içeriğiniz ile alakalı kullanıcılara ufak oyunlar, eğlenceli testler sunarak sayfanızda geçirdikleri ziyaret sürelerini artırabilirsiniz.

 

Hemen Çıkma Oranı: Hemen çıkma oranı sitenize bir şekilde ziyarette bulunup zaman
geçirmeden seri bir şekilde ayrılmış kullanıcıların oranıdır. Bu oran sitenizin ne kadar yararlı ve güvenilir olduğunu belirler. Google botlarını algılamak için makineleşmiş bir düşünceden ziyade insani bir zekâ yapısını algılamanız yeterlidir. Nasıl bir ortamdan insanlar vakit geçirmeden seri bir şekilde ayrılır? Google da aynı düşüncede hemen çıkma oranları ne kadar yüksekse sitenize verilen değer bir o kadar azalacaktır. Ziyaretçi siteye giriş yapmış ve seri bir şekilde kalitesiz ortamdan uzaklaşmıştır.

* Blogunuza ziyaretçi çekebilmek için kullanıcıyı kandırmaya yönelik linklendirme ve ilgisiz
anahtar kelime kullanımından mümkün olduğunca uzak durarak, sadece yazdığınız konu ile
ilgili ziyaretçilere odaklanarak bu oranı düşürmeniz mümkün.

 

Kullanıcı tabanlı seo değerlendirmesinde artık ne gibi kriterlerin etkin olduğunu biliyorsunuz. Değer verilen kalite standartları üzerine yatırım yaparak arama sonuçlarında daha üst sıraları hedefleyebilirsiniz. Blog sahibi olarak amacınız bilinçsizce yüksek ziyaretçi sayısına ulaşmak değil, ürettiğiniz içeriğe değer veren kullanıcılara hitap etmek olmalı. Son olarak özellikle algıda yaşanan bir yanlışı düzeltmek istiyorum, seo çalışmaları kalitesiz bir siteyi kaliteli gösterme stratejileri değildir, içerik üreten, kaliteli bir sitenin arama motoru botlarına mantıklı sinyal gönderme çabasıdır.

Yazar Hakkında: Bu makale, bloggerdersleri.com yazarlarından Sercan Sak tarafından kaleme alınmıştır.

!!! Bu makale, 2 parçadan oluşan yazı serisinin ilk parçasıdır.Serinin 2. yazısını ilerleyen günlerde okuyacaksınız.