4 Temmuz 2012 Çarşamba

Blog Yazılarınızda Kullanabileceğiniz Şablon

Blog yazılarımda belli bir format ve şablon kullanmaya dikkat ederim.Herkese de öneririm.Yazılarınızın kullanıcı dostu olması açısından okunabilirliği yüksek bir biçimlendirme, format veya şablon ( adını ne koyarsnız ) kullanmak her zaman iyidir.

 

İçeriği metin ağırlıklı bloglar için blog yazılarınızda kullanabileceğiniz kullanıcı dostu bir yazı formatını gösteren basit bir grafik hazırladım.Eğer hala bir yazı formatınız yoksa bu grafikteki formatı kullanabilirsiniz.

 

Blog Yazısı Şablonu

 

1. Yazı Başlığı: Dikkat çekici ve merak uyandırcı olmalı.Eğer Google’dan daha fazla organik trafik istiyorsanız başlıkta anahtar kelime kullanabilirsiniz.

 

2. Görsel: Yazılarda küçük bir görsel kullanmak hem okuyucunun ilgisini çekmek hem de SEO açısından faydalıdır. Giriş paragrafının sağ veya sol tarafına hizalanacak şekilde orta boyutlarda bir görsel kullanabilirsiniz.

 

3. Giriş Paragrafı: Anlatmak istediğiniz şeyi anlatmaya hemen başlamak yerine ne anlatacağınızı, neden böyle bir yazı yazmaya karar verdiğinizi veya bunun gibi şeylerden oluşan küçük bir giriş paragrafıyla yazıya başlamak iyidir.

 

4-6. Ara Başlıklar: Yazınızı uzun bir paragrafşeklinde yazmak yerine daha kısa paragraflara bölmek ve her bir paragraftan önce o paragrafta anlattığınız konuya ait bir ara balşık atmak daha iyi olacaktır.

 

5-7. Paragraflar: Az önce de dediğim gibi yazınızı uzun bir paragraf şeklinde yazmak yerine daha kısa paragraflara bölmek yazınızın okunabilirliğini artttıracaktır.Ben grafikte 2 pargaf gösterdim ama yazınızın uzunluğuna ve içeriğinize göre ara başlıklarla paragrafların sayısını arttırabilirsiniz.

 

8. Call To Action: Yazınızın en sonuna bir “call to action” eklemenizi kesinlikle tavsiye ederim.Call to action olarak e-posta abonelik formu, paylaşım butonları, yorum yazmaya teşvik edici bir cümle veya başka bir yazıya yönlendirme gibi şeyler kullanabilirsiniz.

2 Temmuz 2012 Pazartesi

Başarılı Bir Blog Nasıl Oluşturulur? [ İlk Adımlar ]

Blogların gücünü ve popülaritesini gören çoğu internet kullanıcısı kendi blogunu oluşturmak istiyor.Hepsinin amacı da aynı: tanınan ve söz sahibi bir blogcu olmak, hatta blogundan para kazanmak.

 

Başarılı Bir Blog Nasıl Oluşturulur?

 

Blog Hocam’ın takipçi sayısı ve popülaritesinin artmasının yanında bu blog sayesinde karşıma çıkan ek gelir fırsatlarını gören arkadaşlar böyle bir blog oluşturmak istediklerini ve yardım etmemi istiyorlar.Bugüne kadar bu soruyu soranlara ve bundan sonra da soracak olarak yol göstermesi açısından iyi bir blog oluşturmak için uyguladığım ve uygalanması gerektiğini düşündüğüm önemli adımları yazdım.

 

Hedef Koyun

 

Ben Blog Hocam’ı ilk oluşturduğumda hobi amaçlı oluşturdum için o gün koyduğum uzun vadeli hedefim okuyucu kitlemi genişletim, yazılarımı daha fazla okişiye ulaştırmaktı.Yolumu ve stratejilerimi de bu hedefe göre belirledim.

 

Siz de başarılı bir blog oluşturmak istiyorsanız kendinize haftalıki aylık, yıllık hedefler belirleyin ve çalışmalarınızı bu hedeflere ulaşmak için yapın.

 

 

Niş Ve Üretebileceğiniz Bir Konuda Yazın

 

Bildiğiniz gibi Blog Hocam’da ağırlıklı olarak blog yazarlığı ve Blogger platformu ile ilgili yazılar yazıyorum.Ve bu  blogun tutttuğunu göre onlarca kişi kerametin bu konuda olduğunu düşünüp aynı konuda bir blog oluşturuyorlar.Ancak o konudayeterli bilgi ve deneimleri olmadığı için başarılı olamıyorlar.Sonrasında da bana şu soruluyor: “Hangi konu tutar?”

 

Hemem hemen her konunun bir alıcısı yani okuyucusu vardır.Önemli olan yazdığınız konuda bilgi sahibi olmanızdır.Kaliteli, özgün ve devamlı içerik üretmek, bir blogun tutması için gerekli olan en temel unsurdur.

 

Markalaşmaya Çalışın

 

Blogunuzun markalaşması; akılda kalıcılık ve virallik açısından çok etkili olacağı gibi en başta koyduğunuz hedeflere daha kolay ulaşmanıza yardımcı olacaktır.Markalaşmak bir logodan daha fazlasıdır.

 

Tasarımınız ve yazı tonunuzla özgün olun.Backlink kazanmak için saçma sapan sitelerde yer alarak markalaşma sürecinizi baltalamayın.İmkanlarınız varsa kaliteli sitelere relam verin.

 

İçeriğinizle Fark Yaratın

 

Blogunuzda aynı konuda yayın yapan yüzlerce hatta binlerce blog daha olabilir.Rakiplerinizin arasından sıyrılmak için kullanabileceğiniz en güçlü silahınız içeriğinizdir.Bu yüzden oluşturduğunuz içeriğin kalitesine ve özgünlüğüne fazlasıyla önem vermelisiniz.

 

İnsanlara blogunuzu takip etmeleri için ikna edici sebepler sunun.Bunlar tabiki yazılarınızdır.Güçlü içerik oluşturup blogunuzu güncel tutarsanız okuyucu kitleniz gün geçtikçe genişleyecektir.Diğer bloglarda yer alan bir haberi paylaşırken bile kendi tarzınızı ve multimedya öğeleri kullanarak fark yaratabilirsiniz.Bu sayede rakiplerinizden her zaman 1 adım önde olursunuz.

 

Sosyal Medyayı Etkin Kullanın

 

Bazı blogcuların sosyal medyadaki hesaplarını ziyaret ettiğimde çok sık karşılaştığım bir hata var.Sadece bloglarındaki güncellemeleri paylaşarak sosyal medya bir takip merkezi olarak kullanıyorlar.

 

Sosyal medya blog yazılarınızın promosyonunu yapmak için çok etkili bir platformdur ancak sosyal medyayı sadece bu şekilde kullanırsanız sosyal medyanın diğer nimetlerinden faydalanmamış olursunuz.Sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanarak ve orada da kaliteli paylaşımlar yaparak blogunuza yeni okuyucular kazandırabilir, mevcut okuyucularınızla etkileşime geçebilirsiniz.

 

Yorum Yazın

 

Hem kendi blogunuzun hem de sizinli aynı konuda yayın yapan blogların yorum bölümlerini etkili bir şekilde kullanın.Kendi blogunuza yapılan yorumlara ciddi, faydalı, tatminkar cevaplar yazarsanız okuyucu ile güçlü bir bağ kurar ve sadık bir okuyucu kitlesine sahip olabilirsiniz.

 

Blogunuzun konusuyla aynı bloglara yorum yaparak hem backlink kazanabilir, hem yeni okuyucular kazanabilir, hem de diğer blogcularla bir network kurabilirsiniz.

 

Misafir Blogcu Olun

 

Yeni kurulan blogların en büyük hastalığı nedir? Elbette kimsenin ziyaret etmemesi.Peki bu hastalıpın ilacı nedir? Misafir blogculuk.Hedef kitlenizin takip ettiği popüler blogları tespit edip, onlara misafir yazı yazarak kısa sürede ciddi bir ziyaretçi trafiği elde edebilirsiniz.

 

Misafir blogculuk sayesinde ziyaretçi trafiğinin yanında nitelikli backlink kazanmış olur ve misafir olduğunuz blogcularla tanışarak online çevrenizi genişletebilirsiniz.

 

Hiç bir başarı bir gecede kendiliğinden gelmez.Başarılı bir blog sahibi olmak istiyorsanız sabırlı olmalı ve düzenli bir şekilde çalışmalısınız.

29 Haziran 2012 Cuma

12 Adımda Split Testing ile Takipçilerinizi Arttırın

Split Testing Nedir ? BlogHocam’a bıraktığım bir kaç yorumda Split-Testing’den bahsetmiştim. Şimdi Split-Testing’in anlamını, uygulanış biçimini ve faydalarından bahsedeceğim. İnternet sitenizin türü ne olursa olsun Split-Testing uygulanmalıdır. Split-Testing uygularsanız zamanla istediğiniz değerleri arttırabilirsiniz mesela takipçilerinizi arttırabilir, YouTube ve benzeri video sitelerine yüklediğiniz videoların izlenme sayılarını arttırabilir, sitenizin ziyaretçi sayısını arttırabilirsiniz hatta sahip olduğunuz yada satış ortaklığını yaptığınız hizmet yada ürünün satışlarını 2’ye 3’e katlayabilirsiniz.

 

Split-Testing, Türkiye’de pek önemsenmeyen, bilinmeyen bir konu. Çok az sayıda firma yada kişi Split-Testing yapmaktadır fakat yurtdışında ki firmalar ve bloggerlar bunun önemini anlamış ve üzerinde çok durmuşlardır.

 

Sizin için aşağıda bir görsel hazırladım, Split-Testing yaparak hiç zorlanmadan hedefinize ulaşabilirsiniz. Aşağıda ki senaryoya bakarsanız %1 dönüşüm var. Süreyi kısaltmak için ya ziyaretçiyi 10 katına çıkartmamız gerekiyor yada hedefi 10 kat küçültmemiz gerekiyor. Trafiği arttırmak o kadar kolay değildir ve zaman alır, hedefi küçültmeninde bir anlamı yoktur.

 

 

Split Test İstatistikleri

 

 

Split-Testing’in anlamı, ziyaretçinin hareketlerini test etmektir yani tasarımda ve içerikte yaptığınız ufak değişikliklere ziyaretçinin tepkisini ölçmektir. Bunu yapmak için az da olsa trafiğe ihtiyacınız var. Trafiği nereden sağlayacaksınız; Seo, Banner Reklam, Forumlar, Konuk Yazarlık, CPC vb.

 

Split-Testing yaparken kullanacağım araçlar Google Website Optimizer ve daha da önemlisi kağıt-kalem. Şuan için bu konuda tecrübesizim. Facebook vs beğenilerini nasıl otomatik takip edeceğimi bilmiyorum, belki de ufak bir script yazabilirim ( Bu scripti yaparsam sizinle paylaşırım ). Elimden geldiğince zorlukların üstesinden gelip ve size anlatmaya çalışacağım.

 

Şimdi Split-Testing’in anlamını ve ihtiyacımız olanları öğrendiğimize göre uygulamaya geçelim. Kendi blogumda Split-Testing uygulamaya başlayacağım. Şuan için Aweber gibi otomatik cevaplayıcı sistemler kullanmadığım için şimdilik takipçi sayılarımı ve Rss abonelerimi çoğaltmayı hedefliyorum. Blogumda bir makalede bahsettiğim gibi tam olarak 2012 sonuna kadar hedefim kullandığım sosyal medya hesaplarında ve Rss abonelerinde +500’e ulaşmak. Aslına bakarsanız bu canlı bir ders olacak, yani ilerleyişimi günbegün görebileceksiniz. Peki hedefime ulaşmak için neler yapabilirim ?

 

1- Sidebar’a site renkleriyle uyumlu bir takip kutusu ekleyebilirim. ( BlogHocam’da ki gibi )

 

2- Makale sonlarına eklediğim paylaşma ve takip tasarımının düzenleyebilirim. Renklerle oynayabilirim, yerlerini ve şekillerini değiştirebilirim.

Makale Sonu Paylaş
3- Site rengine uyumlu oklar kullanarak insanların dikkatini istediğim yere çekebilirim.

Bu yöntemi yurtdışında ki bloggerlardan öğrendim. Okları kullanarak insanların dikkatlerini istedikleri yerlere çekebiliyorlar. Böylece hem takipçi sayılarını arttırıyorlar hemde satışlarını ikiye katlıyorlar.

Örnek: Pat Flynn - GreenAxamAcademy.com, Siteye girdiğinizde yukarıda ki bannerda kırmızı bir ok göreceksiniz. Pat, o kırmızı okun satışlarını %30 arttırdığınız söylüyor. Bunu anlattığı videonun o bölümü .

 

4- Ücretsiz bir rehber çıkartarak insanların e-posta adreslerini alabilirim.

Bu en hızlı ve en kolay yoldur fakat dikkat etmemiz gereken bir şey var. İnsanlara verdiğimiz ücretsiz rehberlerin içi gerçekten kaliteli bilgi ile dolu olmalıdır. Baştan savma bir kitap verirseniz sadece insanların e-postalarını kaybetmekle kalmazsınız, onların güveninide kaybedersiniz.

 

5- Bir takım kodlarla ziyaretçi yazının sonuna geldiğinde bir süre sonra ona bir kutu gösterebilirim. Böylece dikkatini birden bire kutuya çekebilirim.

Pop-up’tan biraz daha farklı bir yöntem. Kodları bulup, kullanıp, sonuç alınca sizinle burada paylaşacağım.

 

6- Pop-up Yazılımları Kullanabilirim

Arama motorları ve ziyaretçiler tarafından rahatsız edici bulunsa da gerçekten işe yarayan bir yöntem. Tabi doğru kullanıldığında.

 

7- Hakkımda Sayfasına Takip Kutusu Ekleyebilirim

Bunuda yurt dışında ki bloggerlardan öğrendim. Oldukça etkili bir yöntem. İnsanların sizi tanıdığı sayfada size güvenip, sizi takip etmesi daha muhtemeldir. Bu hiç aklıma gelmezdi ama gerçekten işe yarıyormuş. Bunu deneyip bende göreceğim.

 

8- Yorum Kutusunu Kullanabilirim

Bunu çok denedim ama başarısız oldum, profesyonel bir yazılımcı bulup bunu ona danışacağım. İnsanlar bloguma yorum bırakırken e-posta adreslerini yazmak zorundalar. Onlardan bir checkbox yardımı ile izin isteyebilir ve böylece zahmetsizce bültenime kayıt edebilirim. Blogumda şuan +250 yorum var. Problemi çözebilseydim bu sayının yarısını bültenime kayıt edebilirdim.

 

9- Ödüllü Yarışmalar/Çekilişler Düzenleyebilirim

Her bir mecrada takip etmek bir çekiliş hakkı olsa, eminim 5-10 çekilişte amacıma ulaşabilirim.

 

10- Facebook Uygulaması ile E-Postalarını Alabilirim

Facebook uygulamaları ile ilgili bir kitap almıştım ama pek derinine inemedim. Okuldan arkadaşım ( Barış Gün ) kendini php konusunda kanıtladı. Ondan yardım alarak bu facebook yazılımını üretebiliriz. Böylece insanlardan, onları zahmete sokmadan e-postalarını alabilirim.

 

11- Yorumlara Teşekkür Eklentisini Kullanabilirim

Bir ziyaretçi, bloguma ilk yorumunu bıraktığında onu hazırladığım teşekkür sayfasına yönlendirip, samimi düşüncelerimi ona aktarabilirim. Daha sonra ona ücretsiz bir e-kitap verebilir yada gelecekle ilgili bir haber verip beni takip etmesini isteyebilirim. Eminim bu akılda kalıcı olacaktır.

 

12- İletişim Kutusunu Optimize Edebilirim

Genelde makale sonlarında " benden istediğiniz gibi yardım talep edebilirsiniz " mesajını veriyorum. İletişim sayfasından bana mesaj atmak isteyen bir kişi kesinlikle e-posta adresini vermek zorunda, ki geri dönüş yapabileyim.

 

31 Aralık 2012’ye kadar bunlar dahil bulduğum bütün yöntemleri uygulayıp bütün sosyal medyalarda +500 takipçiye ulaşmaya çalışacağım. Gelişmelerden sizi tekrar tekrar haberdar edeceğim ve sonuçları yine bir misafir yazı olarak BlogHocam’da paylaşacağım, elbette Serdar Kara kabul ederse. Hedeflerime ulaşmama yardım etmek için bana başka fikirler verebilir, beni takip edebilir ve bu yazıyı paylaşabilirsiniz.

 

Bu Makale : İnternetten para kazanmak, profesyonel blog yazarlığı ve uzmanlık sektörüyle ilgilenen ve içerik üreten Batuhan ŞASI tarafından yazılmıştır. Yazarın diğer yazılarını okumak için Affiliate Hocasi.com'u ziyaret edebilirsiniz. 

28 Haziran 2012 Perşembe

Blogger’dan Yeni Özellik: Özel Permalinkler

Blogger kullanıcılarının gelişmesini en çok istedikleri şeylerin başında şüphesiz SEO kontrolü ve deneyimi geliyor.Blogger da kullanıcılarının bu beklntisini kraşılayacak adımları atmaya devam ediyor.Blogger Draft’ta kullanılmaya başlanan ve çok yakında normal kumanda panelinde de aktifleşecek olan son özellik ise özel permalink ayarları.

 

Permalink Nedir?

 

Blogunuzda yer alan her hangi bir yazının  başlığına tıkladığınızda tarayıcınızın adres satırında gözüken URL’ye permalink ya da permanent link ( kalıcı bağlantı ) denir.

 

Blogger’da biryazı yayınladıktan sonra Blogger o yazınızın permalinkini 35-40 karakter olacak şekilde otomatik olarak belirler.Eğer başlıkta türkçe karakterler kullandıysanız oluşturulan bu otomatik permalinkanlamsız bir URL olur ve arama sonuçlarında sizi 1 adım geriye iter.

 

Daha önce bloguma misafir yazar olan Burak Göç, Blog Hocam için yazdığı SEO Dostu Url Oluşturalım başlıklı yazısında bu konudan bahsetmiş ve bu sorun için meşakkatli de olsa bir çözüm bulmuştu.Artık o yazıda anlatılan ve çoğumuzun üşendiği için uygulamadığı bu hileye gerek kalmayacak çünkü Blogger, Draft panelinde özel permalink ayarını kullanıma açtı.

 

Özel Permalink ( Kalıcı Bağlantı ) Nasıl Oluşturulur?

 

Yukarıda da söylediğim gibi özel permalink ayarı şu an için sadece Draft panelde mevcut.Bunun için öncelikle Blogger Draft paneine giriş yaparak yeni bir kayıt oluşturun.Yazınıın başlığını yazdıktan sonra sağ taraftaki Kalıcı Bağlantı seçeneğine tıkladığınızda yazı başlığınıza göre oluşturulan otomatik URL’yi göreceksiniz.

 

Örneğin ben yazı başlığına Özel Kalıcı Bağlantı Ayarı yazdım ve otomatik URL şu şekilde oldu: http://bloghocam.blogspot.com/2012/06/ozel-kalc-baglant-ayar.html

Blogger Özel Kalıcı Bağlantı Ayarı

 

Gördüğünüz gibi otomatik oluşturulan permalink türkçe karakterleri içermediği için oldukça anlamsız oldu ve beni Google aramasında bir adım geri attı.

 

Şimdi buradaki Özel URL seçeneğini işaretleyip SEO dostu bir permalink oluşturacağım.Özel URL olarak Ozel-Kalici-Baglanti-Ayari yazarsam türkçe karakterlerden kurtulmuş olurum böylece permalinkim daha anlamlıı bir hale dönüşür: http://bloghocamtest.blogspot.com/2012/06/Ozel-KaliciBaglantiAyari.html

 

Blogger Özel Kalıcı Bağlantı Ayarı

 

Blogger eski arayüze alışan kullanıcılarını (ben de dahil) yeni arayüze geçmeye bir türlü ikna edemediği için tüm eski arayüzü tammamen iptal etme kararını aylar öncesinden almasına rağmen sürekli erteliyordu.Bu sırada kullanıcılara yeni arayüze geçmeleri içinyeni sebepler üretmeye devam etti.Son sebebimiz de bu özel permalink ayarı.Bakalım yeni arayüze geçmeye ne zaman mecbur bırakılacağız.

27 Haziran 2012 Çarşamba

Kıtalar Arası bir KuşAtma!

9 metrelik dev bir sapan, kocaman Angry Birds kuşları, üzerinde domuzcukların olduğu devasa bir platform ve muhteşem İstanbul Boğazı manzarası... Bunların hepsi biraraya gelmiş ve bu görüntüleri oluşturmuş:



Videonun asıl amacı Cheetos için hazırlanan ve www.istanbulkusatmasi.com  adresinde bulunan özel Angry Birds oyununu tanıtmak. Oyunda hergün 1 iPad 2 başta olmak üzere Angry Birds anahtarlıklar, peluş oyuncaklar, 100 ve 200 TL’lik Teknosa hediye çekleri de ödül olarak veriliyor. Twitter paylaşımlarında da #istanbulkusatmasi hashtag’i ile video yayılmakta.

Bir bumads advertorial içeriğidir.