13 Haziran 2012 Çarşamba

Blogları Takip Etmenin En İyi Yolu: Google Reader

İletişim formundan bana gelen mesajlardan anladığım kadarıyla blogcular takip etmek istedikleri diğer blogları iki şekilde takip etmeye çalışıyorlar.En çok kullandıkları yöntem Google Friend Connect aracılığıyla bloglara üye olarak yeni yazıları Blogger kumanda panelinden takip etmek.Kullandıkları ikinci yöntem ise blogları sık kullanılanlar listesine ekleyerek ara ara ziyaret ederek yeni bir yazı olup olmadığını kontrol etmek.Takip ettiğiniz blog sayısı arttıkça her iki yöntem de sizi zorlamaya başlar.Gelen mesajlardan da bunu rahatlıkla anlayabiliyorum.Bu sıkıntıları ortadan kaldırmak için, benim gibi onlarca hatta yüzlerce blogu takip eden blogcuların işini çok kolaylaştıracak ve yıllardır kullandığım bir araç olan Google Reader’dan bahsedeceğim.

 

Google Reader Nedir?

 

Google Reader kısaca; blogların RSS beslemelerini algılayarak o blogları takip etmenizi sağlayan ücretsiz bir araçtır.Çalışma prensibi şu şekildedir: Takip etmek istediğiniz blogların tam adreslerini veya RSS adreslerini araca eklersiniz.Eklediğiniz bloglarda yeni bir yazı yayınlandığında o yazı otomatik olarak Google Reader ana sayfasında görüntülenir.Şimdi Google Reader’a ait ekran görüntülerinin de yardımıyla, soru-cevap şeklinde aracı nasıl kullanabileceğinizi anlatmaya çalışacağım.

 

1. Google Reader’ı kullanmaya nasıl başlayabilirim?

Google Reader Ana Sayfa

Google Reader kullanmak için ihtiyacınız olan tek şey bir Google yani Gmail hesabıdır.Google Reader ana sayfasını ziyaret edip Google hesabınızla giriş yaptıktan sonra Google Reader kullanıma hazır olacaktır.

 

2. Takip etmek istediğim blogları Google Reader’a nasıl ekleyebilirim?

Google Reader Blog Ekleme

 

Sol taraftaki kırmızı Abone Ol butonuna tıkladığınızda açılan kutudaki satıra blogun tam adresini (http://bloghocam.blogspot.com/) veya RSS adresini (http://feeds.feedburner.com/bloghocam) yazdıktan sonra Ekle butonuna basarak o blogu takip listesine ekleyebilirsiniz.

 

3. Takip Ettiğim Blogları Konularına Göre Nasıl Kategorilere Ayırabilirim?

 

Google Reader Kalasör Oluşturma

 

Google Reader’ın en sevdiğim özelliklerinden biri abone olduğum blogları kategorilere ayırabilmemdir.Bunun için sol taraftaki Abonelikler bölümüne eklenen blogun ismine tıkladıktan sonra üst taraftaki Yayın Ayarları’na tıklayıp Yeni Klasör seçeneğine tıkladıktan sonra klasöre isim verip blogu o klasörün içine atabılırsiniz.

 

4. Takip Ettiğim Bloglardaki Yeni Yazılardan Nasıl Haberdar Olabilirim?

 

Google Reader Yeni Yazıyı Görüntüleme

 

Google Reader ana sayfasına giriş yaptığınızda eğer abone listenize eklediğiniz bloglardan birinde yeni bir yazı yayınlanmışsa ana sayfada özet şeklinde gözükür ve yazı başlığına tıklayarak yazının devamına ulaşabilirsiniz.Yazıyı okuduktan sonra okundu olarak işaretlenecek ve ana sayfadan kalkacaktır.

 

5. Abone Olduğum bir blogu takip listemden nasıl kaldırabilirim?

 

Google Reader Aboneliği İptal Etme

 

Sol taraftaki Abonelikler kısmında abone olduğunuz blogların listesi vardır.Oradan aboneliğini iptal etmek istediğiniz blogun ismine tıklayın.Üst taraftan Yayın Ayarlarını açın ve listeden Aboneliği İptal Et seçeneğini seçin.

 

Başlangıç için bu kadar bilgi yeterlidir sanırım.Basit ve Türkçe arayüze sahip olduğu için diğer özelliklerini kullana kullana kendi başınıza rahatça öğenebilirsiniz.

11 Haziran 2012 Pazartesi

Hani Facebook'ta İş Yoktu? İnsankaynaklari.com ile İş Bulmak Artık Çok Kolay!

Yenibiris.com'un yeni uygulaması insankaynaklari.com adaylara Facebook üzerinden profesyonel iş ağı oluşturarak en uygun işi en kısa sürede bulma fırsatı tanıyor!



İnsankaynaklari.com, zaten dahil olduğunuz Facebook’u iş hayatınızda da etkin bir şekilde kullanmanızı sağlayan bir uygulama. İnsankaynaklari.com ile profesyonel iş ağınız genişlerken, ağdaki tüm iş ilanlarına doğrudan ulaşabilir,  'Şimdi Başvur' tuşuyla istediğiniz ilana başvuru yapabilirsiniz. Ve dahası istediğiniz pozisyonların olduğu şirketlere arkadaş listenizden 1 ya da 2. derece bağlantınız varsa bulabilir, gerekli gördüğünüzde bu bağlantıları kullanabilirsiniz.

Ücretsiz olan uygulamada Yenibiris.com ya da Linkedin özgeçmişlerinizi uygulamaya aktararak iş ilanlarını inceleyip başvurularınızı gerçekleştirebilirsiniz. Üstelik profil gizlilik ayarlarını kullanarak özgeçmiş bilgilerinizin ne kadarının gözükeceğine kendiniz karar verebilirsiniz. İnsankaynaklari.com sayesinde bağlantılarınız üzerinden profesyonel profillerinizi zenginleştirebilir, diğer sosyal ağlardaki bağlantılarınızı da davet edebilirsiniz.

Uygulamayı incelemek ve giriş yapmak için Facebook ile bağlan!

Bir bumads advertorial içeriğidir.

Blogunuza Sosyal Takip Butonları Ekleyin

Bu yazıda sizlere blogunuzun kenar çubuğuna ekleyebileceğiniz ve ziyartçileri sosyal profillerinize yönlendirebileceğiniz sosyal butonlar paylaşacağım.

 

Sosyal Takip Butonları

 

Bu sosyal butonlar CSS sprite özelliği kullanılarak oluşturulmuş.Bu ne anlama geliyor? Sosyal ağlara ait ayrı ayrı butonlar kullamnak yerinr hepsi tek bir görselde toplanmış bu sayede sayfa boyutunda düşüş yani açılış hızında artış sağlanmış.

 

Ayrıca yine CSS sprite ile hover özellği verilmiş.Yani hepsi tek renk olan sosyal ikonların üzerine gelindiğinde renkli hale dönüşüyor ve o sosyal ağa ait tooltip dediğimiz bir açıklama metni çıkıyor.

 

Sosyal takip butonlarını blogunuza eklemek için öncelikle şablonunuzdan ]]></b:skin> kodunu buşun ve hemen üstüne aşağıdaki kodları ekleyin.

 

ul#m-soc2{  
margin: 18px 0 0 10px;padding: 0;width: 220px;height:50px;}
ul#m-soc2 li{
list-style: none;margin: 7px;padding: 0;float:left;border: none;}
ul#m-soc2 li a{
background: url(https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjC5nut81QyU9cRThaxv-4jHkhfSzFx-TOUgZbVwIBIWAuZqhoKhUcqoyY4yZYps1OQ3iZ48-bRE610lUbnDtp1D0U4CeG0gYCSrnsX-eQxHNM59QtpEaRi2drpdE-68NJA80FksyjM5NAu/s132/sosyal-butonlar.png) no-repeat 0 0;
margin:0;padding:0;display: block;position:relative;
width: 33px;
height: 33px;
overflow: visible;
}
ul#m-soc2 li a.twitter{
background-position: 0 0;
}
ul#m-soc2 li a.facebook{
background-position: -33px 0;
}
ul#m-soc2 li a.google{
background-position: -66px 0;
}
ul#m-soc2 li a.rss{
background-position: -99px 0;
}
ul#m-soc2 li a.twitter:hover{
background-position: 0 -33px;
}
ul#m-soc2 li a.facebook:hover{
background-position: -33px -33px;
}
ul#m-soc2 li a.google:hover {
background-position:-66px -33px;
}
ul#m-soc2 li a.rss:hover{
background-position:-99px -33px;
}
ul#m-soc2 li a span{
background: #555;position:absolute;
top:-10px;left:-10px;width:auto;height:auto;opacity:0;
padding:3px;text-align:left;
color:#fff;filter:alpha(opacity=0);
white-space:nowrap;border-radius:3px;font-size:12px;
-webkit-transition: all 0.25s ease-in-out;
-moz-transition: all 0.25s ease-in-out;
-o-transition: all 0.25s ease-in-out;
-ms-transition: all 0.25s ease-in-out;
transition: all 0.25s ease-in-out;} ul#m-soc2 li a:hover{text-decoration:none}
ul#m-soc2 li a:hover span{
opacity:.7;
filter:alpha(opacity=70);
top:-23px}

 

Ardından sayfa yerleşimine gidin ve  HTML/JavaScript gadet olarak aşağıdaki kodları ekleyin.

 

<ul id="m-soc2"><li><a class="twitter" href="http://twitter.com/bloghocam"><span>Twitter</span></a></li><li><a class="facebook" href="http://facebook.com/bloghocam"><span>Facebook</span></a></li><li><a class="google" href="https://plus.google.com/108761595756468128383"><span>Google+</span></a></li><li><a class="rss" href="http://feeds.feedburner.com/bloghocam"><span>RSS</span></a></li></ul>

 

Kodlarda değiştirmeniz gereken yerler:

9 Haziran 2012 Cumartesi

Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!

Google’ın dünyada en çok tercih edilen arama motoru olmasında sağlıklı işleyen algoritması ve site indeksleme modüllerinin başarısı yatmaktadır. Bu nedenle, yazılarının google sıralamasında daha iyi yerlere gelmesini isteyen blogcular için en doğru yol; son zamanlarda sıkça artan, backlink kazandırma iddiası ve/veya blogunuzun tanıtımı için koşullar sunan sitelere başvurmadan önce, özgün içerik oluşturmaktan geçer. Tam burada, üst sıraları hedefleyen yazarlar için yüksek google pagerank değeri ve düşük alexa sıralaması en önemli noktalardır.

 

vGoogle’da Üst Sıraları Hedefleyin!

 

SEO, yani; “arama motoru optimizasyonu” için bugün kurumsal kimliği önplanda olan siteler başta olmak üzere, kar amacı güden bir çok blogcununda çeşitli hizmet kanallarıylada başvurduğu bir çalışma. Google’da hakettiğiniz yerde olmadığınızı düşünüyorsanız, sizin içinde “blogunuzun ayarlarıyla oynamanın vakti” geldi demektir. Her blogcu, dikkat edeceği birkaç küçük nokta ile kendi SEO çalışmasını yapabilir.

 

İşte Blogcular için bazı basit ipuçları;

 

1-) Google, Blogger görsellerini önemser;

 

Bir google hizmeti olan Blogger, görseller açısından Google’ın en kısa sürede indekslediği blog hizmetidir. Bu nedenle sitedeki postların mümkün olduğu kadar görsel içermesi önemlidir fakat dikkat edilmesi gereken bazı şeyler var;

 

* Görselleriniz özgün olsun.

 

Postunuza eklediğiniz görsellerin, muhtemel benzer içeriğe sahip görsellerden öne çıkması için görsellerinizi “farklı” ve “özgün” hale getirmelisiniz, bunuda; aldığınız görseli farklı kaydederek yani boyutunu/niteliğini değiştirerek sağlayabilirsiniz. Mümkünse kullancağınız görsel, benzer alanda sizinle yarışacak konularda kullanılmış olanlardan daha dikkat çekici olmalı.

 

* Görselinizi yeniden adlandırın.

 

Google’ın en ilginç hizmetlerinden biri olan, “görsel sürükleyerek arama yapma” imkanından da anlıyoruz ki; google, anahtar kelimeler için ilgili konularda eklenen görselin adınıda değerlendiriyor. Örneğin üstte kullandığım görselin adı, sıkça rastladığımız şekilde ”..4j3p98.png” gibi anlamsız değil, konu başlığıyla alakalıdır. Resmi farklı kaydederek görebilirsiniz.

 

* Görsel sayısı, içeriğin barındırdığı karakterle orantılı olmalı.

 

Konu ile ilgili olarak, gönderilere eklenen görseller aramalar için Google tarafından indekslenirken, içerikle ilişkilendirilir. Eğer içerik; “kısır”, “kısa” veya yeterince görselle ilgili kelime içermiyorsa; yalnızca başlığınızın görselinizle ilgili olması, iyi bir sıralama için yetersizdir.

 

2-) Uzmanlık yazıları yazın;

 

Menfaatçi ziyaretçi ve meraklı ziyaretçi arasındaki ayrımın başladığı nokta, her zaman; “uzmanlık yazıları” olarak nitelediğim faydalı içeriklerdir. Google’ın pagerank değeri açısından en fazla önem verdiği nokta, özgün ve faydalı içerik.

 

Uzmanlık yazısını örnekle açıklayım;

 

Şu an okuduğunuz bu yazının başlığı; “Google’da Üst Sıraları Hedefleyin!”. İçeriğimizde ise; “blog”, “görsel”, “site”, “pagerank”, “google” ve “seo” gibi konumuzla tam olarak ilgili kelimelere sıkça yer veriliyor. Bu demek oluyor ki; yazımız, üst sıra hedefi veya benzer konularda Google’a başvuran bloggerlara tam olarak istediğini sunabilecek yetide faydalı bir yazı.

 

Bir başka açıdan sıralamaya etkisini ele alırsak; uzmanlık yazıları ziyaretçisine faydalıdır, buda demek olur ki, ziyaretçi ulaştığı sitede daha fazla zaman geçirecektir. Siteye ulaşan ziyaretçinin, sayfada geçirdiği sürenin uzunluğuda Google sıralama algoritmasının temel taşı olan pagerankı doğrudan etkiler.

 

Günlük gibi nitelendirilebilecek tarzda yazıların olduğu blogların, alexa sıralaması ve pagerank puanı açısından başarısızlığını, yukarıda anlattığım; “uzmanlık yazısı” bağlamında değerlendirdiğimizde konu daha iyi anlaşılacaktır.

 

Bu tip yazılarda, Popüler öğelere fırsat buldukça yer verin.

 

3-) Back link kazanmaya çalışın, fakat dikkatli olun!

 

Sayfa dışı seo uygulamarının başında “back link” kavramı gelir. Pagerankı yüksek sitelerden alacağınız tıklanmalar, özellikle ilgili site ile benzer içeriğe sahipseniz Google sıralamanızı olumlu yönde etkiler. Pagerank değeri 1 olan siteden 100 kez link almak yerine; pagerank’ı 5 olan benzer içerikli siteden bir kez link kazanmak; sizinde pagerank puanınızı arttıracaktır. Fakat bu varsayım, kazanacağınız back linkin ait olduğu sitenin; özgün içereğe sahip olması, legal, kaliteli ve dönüşlü ziyaretçisinin yoğun olmasınada bağlıdır.

 

Yazının başında da değindiğim gibi; bugün, blogcuların back link kazanmak adına atacağı adımları, bilgisiz olmalarından faydalanarak kötüye kullanan çok sayıda site mevcut. Google tıpkı içerik indekslerken yaptığı gibi, bu siteleride belirli aralıklarla kara listesine ekliyor. Bunlardan biriside sizin blogunuz ya da siteniz olabilir. Dikkat!

 

Blogunuzu seviyosanız; hırs ile asla bu yola başvurmayın. Kaliteli içeriğiniz ile zamanı geldikçe güvenilir siteler tarafından referans verileceğinden kuşkunuz olmasın.

 

4-) Sitenizi güncel tutun;

 

Deneysel olarakta kolayca farkedebileceğiniz bir gerçek olan site güncellemenin Google sıralamasına etkisini, blogunuzu terketmişseniz kolayca farketmişsinizdir aslında. Yine aynı şekilde; düzenli olarak sitenizi güncellediğiniz sürece, site içeriğiniz sizi hakettiğiniz alexa sıralamanıza doğru yaklaştıracaktır.

 

Unutmayın; Google, güncel bloglara içerilen benzer konularda öncelik tanır.

 

5-) Meta Taglar kullanın;

 

Sitenizin kodlarında, “head” bölümüne yerleştireceğiniz bazı kodlar ile, arama motorunun sitenizi denetimini düzenleyebileceğiniz gibi, Google arayüzünde sitenize istediğiniz açıklamalarla yer vererek ziyaretçinin dikkatini çekebilirsiniz.

 

Son olarak; yazılarınızda bold, italic karakterlere ve tırnak işaretlerine gerek gördükçe yer verin.

 

Yazar Hakkında: Bu yazı Mustafa BAŞER tarafından Blog Hocam için yazılmıştır.Yazarın diğer yazılarını kişisel blogu olan Cafe Mystic’te okuyabilirsiniz.

8 Haziran 2012 Cuma

60 Gün Hazırlık, 36 Saat Çekim, 3 Dakika Zevk



Ruffles’tan Türkiye’de ilk defa yapılan, birçok aletin otomatik bir şekilde birbini tetikleyerek takip ettiği ilginç bir iş... Öğrencilerin not alacakları bir derse dönüşen bu proje için, Plato Film Okulu ile anlaşılmış, 25 öğrenci ve 5 öğretmen ile çalışılmış. Projenin en ilginç yanı ise, bu ekibin videodaki düzeneği kurmak için tam 2 ay boyunca çalışmış olması...

Ayrıca Ruffles, bu videoya kutular gizleyerek Facebook üzerinden oynanabilen bir oyun yaratmış ve videoyu interaktif bir hale getirmiş. Bu enteresan mekanizma üzerinden oynanan oyunu, Ruffles’ın Facebook sayfasında bulabilirsiniz:

https://www.facebook.com/rufflesturkiye/app_298027463617532

Düzeneği oluşturan binlerce parçadan gözüme çarpanlar şunlar:

2  adet 74 model Mini Cooper (bayandan)
2 kum torbası (vurmak için)
3 barbekü (hepsi kül olmuş)
2.3 km ip
1.5 kilo barut
15 kilo boya
42 metre hortum (ışıklı, janjanlı)
80 futbol topu
280 kitap (kalın)
300 kutu pepsi
426 adet kanca
630 balon
342 misket (12’si balyoz)
800 adet tahta (tahta)
1600 paket Ruffles MAX
28 konfeti ve kızkaçıran
7 çamaşır makinesi tamburu
812 çivi, vida, civata
3750 parça lego
57 adet jilet
327 adet okey taşı
2.5 kilo biber
2 deniz botu (şişme)
3 adet satır (kasap stili)
122 oyuncak araba
150 mandal
4 litre tiner (uçan cinsinden)
1 fırın (davul fırın)

Bir bumads advertorial içeriğidir.