29 Mart 2012 Perşembe

Makale Başlığı Analizi Yaparak Blogunuzun Hitini Arttırın

Serdar Kara'nın Tweeti

 

Serdar Kara’nın tweetinden sonra bu makaleyi yazmaya karar verdim. Misafir yazarlığı desteklediği ve Türkiye’de yaygınlaştırmaya çalıştığı ( Misafir Yazarlık Rehberi ) için ve makalemi kabul ettiği için teşekkür ederim.

 

Blog sahiplerinin ilk hedefi bloglarına gelen ziyaretçi kitlesini gün geçtikçe arttırmak. Hatta Serdar bu konu hakkında bir makale hazırlamıştı, basit ve oldukça etkili 6 tüyo paylaşmıştı. Bende bu konuya destek olmak için bu makaleyi hazırlamaya karar verdim. Bu makalenin sonunda öğreneceğiniz yöntem ile yeni bir makale yazmadan , daha önce dikkatini çekemediğiniz kişilerin dikkatini çekip hiç bir uğraş vermeden blogunuza yeni ziyaretçiler buna bağlı olarak yeni takipçiler kazanacaksınız.

 

Gerekenler

Google Hesabı

Tablolama Programı ( Excel yada benim önerim Google Dökümanlar )

Twuffer Hesabı

 

Önce bu yöntemi hangi makalenize uygulayacağınıza karar vermelisiniz. Bu makale daha önceden birazda olsa rehabet görmüş bir makale olmalı yani yeni gelecek olan insanlar bu makaleyi sevmeli çünkü bu onların blogunuzla ilk izlenimi olabilir ve ilk izlenim çok önemlidir.

 

Ziyaretçilerinizi takipçiye çevirmek istiyorsanız makaleniz de revizyonlara gidebilirsiniz. Mesela makalenin sonuna takipçiniz olması için kişileri harekete geçirici cümleler ekleyebilirsiniz. Makalenizin sonuna abone olma kutusu ekleyebilirsiniz, Sosyal Medya’da paylaş butonlarını ekleyebilirsiniz.

 

Goo.gl sitesine giriş yapıyoruz. Bu site Google’ın tamamen ücretsiz url kısaltma ve takip servisidir. Daha önce Bit.ly yi kullanırım diye düşünmüştüm fakat Bit.ly veri tabanında ki şişmeye karşı aynı linkin bir çok versiyonunu oluşturmuyordu, mesela A linkinin kısalmış hali B linki olsun. Nereden bağlanırsanız bağlanın A linkini kısaltmaya çalıştığınız da size B linkini veriyor. Sisteme üye olursanız C linkini alabilirsiniz fakat bu seferde sadece C linkini veriyor, her link için farklı üyelik açmak büyük külfet bu yüzden bende başka bir yöntem denedim, işe de yaradı ama sadece WordPress kullanıcıları bu yöntemi kullanabilirdi. BlogHocam’ın takipçi kitlesi sadece WordPress değil bir çok platformu kullanan bloggerlardan oluştuğu için bu yöntemi de atladım ve Goo.gl ile yola devam etmeyi tercih ettim.

Bu yöntemde kullanacağınız makaleniz çok uzun olmamalıdır 300-500 kelime arasında olması iyidir neden diye soracak olursanız: Ziyaretçilerin bir bölümü blogunuza ilk defa girecek olabilir bu yüzden onları sıkmamalısınız , elbette istediğiniz uzunlukta makale yazabilirsiniz mesela benim en uzun makalem 1300 kelimelik “ En Detaylı Anahtar Kelime Analizi Rehberi “ fakat en çok ilgi alan ve en çok yorum alan makalemde bu. Benim tabirimle “Çerez Makale” seçmelisiniz. Çerez Makale , insanları sıkmayacak uzunlukta, gündemi baz alan ve takipçi kitlesine yararı olan makaledir. Makalenize karar verdiğinize göre 2. aşamaya geçebiliriz.

 

Şimdi makaleyi baştan sona 2-3 kere okuyun ve makalenizin alabileceği diğer başlıklara karar verin. Şimdi ki hedefimiz arama motorları değil sosyal medya ve biliyorsunuz ki sosyal medya’da “ İLGİ “ kazanır. Makalenize yeni başlık belirlerken şu soruları sorabilirsiniz:

 

Makaleniz hangi sorulara yanıt veriyor ?
Makale başlığını soru şeklinde belirleyebilirsiniz: - Ayda 1000$ Gelirli Niche Site Kurmak İster misiniz ?  

 

Makalenizi maddeler halinde yazmak isteseydiniz kaç maddeden oluşurdu ? 
İnsanlar listeleri okumaya bayılırlar :) - 10 Adımda Niche Site Kurma Rehberi  

 

Makaleniz günümüze uygun mu ? 
İnsanlar güncel bilgilere daha çok ilgi gösterir - 2012 Niche Site Kurma Rehberi  

 

Makalenizde gizli yöntemler var mı ? 
Herkes başkaları tarafından bilinmeyen gizli bilgilerin cazibesinin farkındadır. - Niche Sitelerden Para Kazanmanın Gizli Yolları  

 

Makaleniz de görsel veya video kullandınız mı ? 
1 görsel 1000 söze bedeldir. İnsanlar okumak yerine izlemeyi veya dinlemeyi tercih eder   - Niche Site Rehberi [ Videolu Anlatım ]  

 

Makalenizin EN ‘i yada İLK i var mı ?
En yada İlk olan şeyler insanların daha çok ilgisini çeker ve sosyal medyada daha çabuk yayılır - Türkiye’nin İlk Niche Site Rehberi - En Çok Tercih Edilen Niche Site Rehberi  

 

Hepsini bir arada kullanmakta işe yarıya bilir
- 10 Gizli Adımda En Kazançlı Niche Siteyi Oluşturmak [ Videolu Anlatım / 2012 ]

Tabi ki başlık seçiminin en önemli noktası, makalenizin başlığın altında yatan anlamı tamamen karşılaması eğer makale içerik olarak başlığı karşılayamıyorsa ziyaretçinin size olan güveni kırılacaktır.

 

Tercih ettiğiniz tablolama programına hazırladığınız makale başlıklarını alt alta gelecek şekilde kaydedin.

 

Google Dökümanlar ile Makale Analizi

 

Goo.gl sitesine giriş yapıyoruz. Bu site Google’ın tamamen ücretsiz url kısaltma ve takip servisidir. Daha önce Bit.ly yi kullanırım diye düşünmüştüm fakat Bit.ly veri tabanında ki şişmeye karşı aynı linkin bir çok versiyonunu oluşturmuyordu, mesela A linkinin kısalmış hali B linki olsun. Nereden bağlanırsanız bağlanın A linkini kısaltmaya çalıştığınız da size B linkini veriyor. Sisteme üye olursanız C linkini alabilirsiniz fakat bu seferde sadece C linkini veriyor, her link için farklı üyelik açmak büyük külfet bu yüzden bende başka bir yöntem denedim, işe de yaradı ama sadece WordPress kullanıcıları bu yöntemi kullanabilirdi. BlogHocam’ın takipçi kitlesi sadece WordPress değil bir çok platformu kullanan bloggerlardan oluştuğu için bu yöntemi de atladım ve Goo.gl ile yola devam etmeyi tercih ettim.

 

Bit.ly’den Vazgeçmek İsteyemenlere WordPress Yöntemi

 

WordPress’te konu linklerinin sonuna “/” getirdikten sonra sayısal değer girerseniz wordpress bu sayısal değerleri algılamadan sizi konuya gönderiyor. Alfabetik değer girerseniz işler değişir.

 

Örneğin : .com/niche-site-rehberi/1 , .com/niche-site-rehberi/2 , .com/niche-site-rehberi/5123 aynı yere giderken .com/niche-site-rehberi/a , a ile başlayan son yazıya gitmekte. Bu yöntemi kullanarak bit.ly ile işlerinizi yürütebilirsiniz.

 

Goo.Gl ile seçtiğiniz makalenin linklerini oluşturun ve tablolama programında her makalenin karşısına 1 tane gelecek şekilde sıralayın.

 

Twuffer Kullanımı

 

Şimdi işi otomatikleştirmeye geldi. Twuffer.com’a giriyoruz ve Twitter hesabımızla giriş yapıyoruz. Twuffer uygulaması bizim istediğimiz günde ve saate otomatik olarak tweet gönderen yazılımdır. Şimdi makale başlıklarını ve başlıklara atanmış linkleri bir bir Twuffer’a yerleştireceğiz. Şunu unutmayın 2-3 günde bir makale analizi için tweet atın eğer takipçileriniz sürekli aynı konuyu paylaştığınızı görürse bundan rahatsız olabilir bu yüzden 2-3 günde bir kere ve farklı saatlerde tweet atın her günün ve saatin kitlesi farklı olur.

 

Twuffer uygulaması ile gönderilecek tweetlerinizi ayarladığınıza göre artık yapmamız gereken tek şey beklemek ve istatistikleri değerlendirmek. 1-2 aylık bir plan yaptığınızı varsayarsak yaklaşık 2 ay sonunda makaleniz için en doğru başlığı tespit etmiş olacaksınız ve makalenizin başlığını değiştirebileceksiniz peki bu size ne fayda sağlayacak. Unutmayın ki sosyal medya’da ipler sizin eliniz de değil siz uyurken ,yemek yerken veya gezerken insanlar sizin makalelerinizi paylaşabilir. İnsanlar sizin makalelerinizi paylaşırken en ilgi çekici olan başlıkla paylaşacaklar böylece makalenizin viral etkisi maksimuma ulaşmış olacak.

 

Anlamadığınız her hangi bir yer, sistemle ilgili bir sorun yada öneriniz varsa lütfen makalenin altına yorum bırakarak bana ulaşın.Sosyal medyada da beni yanlız bırakmazsanız sevinirim :)

 

Yazar Hakkında: Bu yazı, internetten para kazanmak, blog yazarlığı ve dijital pazarlamayla ilgilenen ve içerik üreten Batuhan ŞASI tarafından yazılmıştır. Yazarın diğer yazılarını kendi blogu olan Affiliate Hocası’ndan okuyabilirsiniz.

27 Mart 2012 Salı

En İyi 5 Online Resim Editörü

Bir blogcunun sahip olması gereken becerilerden birinin resim düzenlemek olduğunu şu yazımda belirtmiştim.Gerek blogunuzun tasarımında, gerek blog yazılarınızda, gerekse sosyal medyada Photoshop veya Gimp gibi resim düzenleme proggramlarını kullanmak çok işe yarayabiliyor.Eğer Photoshop veya Gimp gibi programları kullanmak zor geliyorsa çevrimiçi resim düzenleyici şu araçlar size ilaç gibi gelecektir.

 

1. Splashup

 

Splashup

 

Kolay kullanımı, profesyonel özellikleri ve agerçek zamanlı çalışma özelliği ile oldukça güçlü bir resim düzemleme aracı.Tüm tarayıcılarda çalışması, sosyal medya  platformlarıyla ilişkilendirilebilmesi ve kendi dosya uzantısı sayesinde yarım kalan işlerinizi kaydedip daha sonra tdevam edebilme imkanı vermesi Splashup’ın öne çıkan özellikleri. [ http://splashup.com/ ]

 

2. Picnik

 

Picnik

 

Mac, Windows ve Linux’te çalışan, tek tıklamayla redüzenleme yapabileceğiniz, gerçek zamalı olarak crop, resize, rotate gibi işlemler yapabildiğiniz, hızlı ve basit bir resim düzenleme aracı.Resimlreinize onlarca özel efekt ve hazır, eğlenceli şekiller eklenebilmesi bu aracın en güzel özellikleri. [ http://www.picnik.com/ ]

 

3. FotoFlexer

 

FotoFlexer

 

Profesyonel fotoğraf düzenleyicilerdeki çoğu işlemin oldukça basit bir arayüzle kullanıma sunulduğu harika bir araç.Fotoğraflarınıza tek tıkla efekt verebilir, çeşitli şekiller ve doodle’lar ekleyebilir, zengin font seçeneği ile profesyonel görünümlü yazılar ekleyebilirsiniz. [ http://fotoflexer.com/ ]

 

4. Pixlr

 

Pixlr

 

Hem arayüzü hem de özellikleriyle Photoshop programının online versiyonu diyebiliriz.Onlarca filtre ve katman özelliğinin yanı sıra Photoshop’a ait .psd uzantılı dosyaları açabilmesi sayesinde kısa sürede çok geniş bir kullanıcı kitlesi oluşturdu. [ http://pixlr.com/ ]

 

5. BeFunky

 

BeFunky

 

Resmlerinize tek tıkla tam 147 farklı efekt verbileceğiniz bir araç.Resim ve renk efektlerinin yanı sıra resimlerinize kolayca konuşma balonları, çerçeveler, çeşitli şekil ve clipartlar ekleyebilirsiniz. [ http://www.befunky.com/ ]

25 Mart 2012 Pazar

Balon

müzik: anyone else but you, the moldy peaches

Özel Yönlendirmeler İle Kendi URL’lerinizi Oluşturun

Geçtiğimiz günlerde Blogger’a eklenen yeni SEO ayarlarını sizlerle paylaşmıştım.Henüz çok yeni olduğu için biraz kurcalayıp ayarlardaki değişiklikleri yaratacağı sonuçları görmeden sizlere detaylı bilgi vermemiştim.Uğraştıkta bu ayarların marifetlerini öğrenmeye başlıyorum ve sizlerle paylaşacağım ilk ipucu özel yönlendirmeler ile ilgili olacak.

 

İlk kontrol ettiğimde özel yönlendirmeleri eski bir yazıyı, aynı konuda ki daha güncel olan başka bir yazıya yönlendirmek için kullanabildiğimizi düşünmüştüm ancak farklı bir şekilde daha kullanabileceğimizi gördüm.Nasıl mı?

 

Özel yönlendirme ayarı sayesinde blogunuz.blogspot.com/sayfa şeklinde özel bir adres oluşturabiliyorsunuz.Bu adrese tıklandığında ise belirlediğiniz her hangi bir sayfaya yönlendirme yuapabiliyorsunuz.Hemen bir örnekle açıklayayım.

 

Test blogum için bir iletişim sayfası oluşturdum ve adresi şu şekilde:

http://bloghocamtest.blogspot.com/p/iletisim-formu.html

 

Ancak ben bu adresi çok uzun ve karışık bulduğum için http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda iletişim sayfasının açılmasını istiyorum.

 

Bunun için güncellenmiş Blogger arayüünde Ayarlar > Arama tercihleri > Özel Yönlendirmeler‘i açıyorum ve yeni yinlendirme oluşturuyorum.

 

Özel Yönlendirme

 

Kaynak: /serdar

Hedef: /p/iletisim-formu.html

 

Bu şekilde ayarladıktan sonra kaydediyorum.Artık tarayıcının adres satırına http://bloghocamtest.blogspot.com/serdar yazdığımda otomatik olarak iletişim sayfası açılacak.

 

Blogger’da etiketlere ait URL’ler bildiğiniz gibi çok uzun.Özellikle o konuda çok işimize yarayacağını düşünüyorum.

24 Mart 2012 Cumartesi

Akıllı Popup: Facebook Beğen Kutusu Ve E-Posta Abonelik Formu

Daha önce paylaştığım Facebook popup’ın her sayfa yenilendiğinde açılmasının ne kadar sıkcı bir durum olduğundan ve buna bir çözüm aradığımdan bahstmiştim.Sonunda güzel ve akıllı bir popup buldum.Hemen bu akıllı popup’ın  marifetlerinden bahsedeyim.

 

Akıllı Popup: Facebook Beğen Kutusu Ve E-Posta Abonelik Formu

 

Öncelikle başlıkta neden akıllı dediğimi söyleyeyim.Bu popup; ziyaretçileri çerezler yardımıyla tanıyor ve aynı ziyaretçiye bir kez gözüktükten sonra X gün süreyle gözükmüyor ( kaç gün olacağını siz belirleyebiliyorsunuz ). Popup pencerede resimde gördüğünüz gibi Facebook sayfanıza ait beğen kutusu ve altında Feedburner ile e-posta abonelik formu var.Bu popup hem Facebook sayfanızı beğenenlerin sayısını, hem de e-posta takipçilerinizin sayısını arttıracaktır.Popup’ın demosunu görmeniz için oluşturduğum videoyu izleyebilirsiniz. ( Videoda Facebook beğen kutusunun biraz geç yüklendiğini göreceksiniz.Sebebi; videoyu oluşturmak için popup’ı test ettiğimde bağlantımın yavaş olması.)

 

 

 

Blogunuza Ekleyin

 

Popup’ı blogunuza eklemek için gerekli kodlar uzun olduğu için buraya yazamadım.Onun yerine şuraya yükledim.Kodları kopyalayıp HTML/JavaScript gadet olarak blogunuza ekledikten sonra şu kısımları değiştirin:

 

  • var fifteenDays = 1000*60*60*24*30;  burada 30’un anlamı popup aynı ziyaretçiye kaç gün sonra gözükecek?
  • <iframe src="//www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fbloghocam&amp;width=300… şklinde uzayıp giden bölümdeki bloghocam yerine kendi Facebook sayfanızın kullanıcı adını yazın.
  • onsubmit="window.open('http://feedburner.google.com/fb/a/mailverify?uri=bloghocam', 'popupwindow', 'scrollbars=yes,width=550,height=520') buradaki bloghocam yerine kendi feedburner id’nizi yazın.
  • <input value="bloghocam" name="uri" type="hidden" /> buradaki bloghocam yerine de kendi feedburner id’nzi yazın.

Bu popupı blogunuzda 1 kez denedikten sonra tekrar bloga girdiğinizde sizi tanıyacağı için gözükmeyecektir.İkinci kez test etmek istiyorsanız bilgisayarınızdaki çerezleri silin.