Arama motoru optimizasyonu kavramı Google’ın Türkiye’de yüksek kullanım oranlarına çıkmasıyla tanınmaya başladı. Son 2 yılda firmalar kendi bünyelerinde Seo uzmanı çalıştırmaya başladılar. Doğal olarak Seo da iş hayatında bir sektör haline geldi. Peki seo uzmanları hangi konularda bilgi sahibi olmalı?
Seo çalışmaları genel olarak site içi ve site dışı (backlink stratejisi) olmak üzere ikiye ayrılır. Sadece site dışı seo çalışmalarında yetenekli olmanız yeterli değildir. Nedeni şu : Site içi optimizasyon konusunu iyi bir şekilde yapmadığınızda site dışı çalışmalara daha fazla bütçe ve zaman ayırırsınız. Bu da genel anlamda bir kayıptır. Bazen sıralamada yol kat edememenizin nedeni iç optimizasyonu yapmamanızdır. Bu nedenle Seo uzmanı her iki konuda da bilgi sahibi olmalıdır.
Seo uzmanı iyi bir analist olmalıdır. Site trafiğini iyi bir şekilde analiz edip gerekli değişiklikleri ziyaretçi verilerine göre yapmalıdır. İnternette Seo sektörü ile ilgili olan yerli ve yabancı makaleleri takip etmeli gerekli testleri de vakit buldukça farklı sitelerde yapmalıdır. Google algoritma değişiklikleri, Google patentleri ve ziyaretçi davranışlarını sürekli analiz edip Seo stratejisine buna göre yön vermelidir.
Seo uzmanı internet pazarlaması alanında da bilgi sahibi olmalıdır. Google Adwords konusunda orta düzeyde bilgisi olmalı ve gerektiğinde Seo çalışmalarına başlarken Adwords’ü de seçebilmelidir. Her ne kadar seo çalışmasını ücretsiz arama sonuçları ile bağdaştırsak da ücretli arama sonuçları da organik çalışmalara yardımcı olur. Adwords raporlarında ziyaretçilerin tercih ettiği arama terimlerini çıkarttıktan sonra Seo çalışmalarınıza buna göre yön verebilirsiniz.
Seo bir işi internet ortamında pazarlamanın yollarından biridir. Amaç müşteri ve prestij kazanmaktır. Bu nedenle Seo uzmanı aynı zamanda iyi bir pazarlamacı olmalıdır.
Koordinasyon Seo uzmanları için önemli bir diğer kavramdır. Firma içinde çalışırken tasarım ve kod ekibi ile iyi bir koordinasyon kurmanız gerekir. Tasarımın ziyaretçilere göre kodlamanın da arama motorlarına göre yapılmasını sağlamanız gerekir. Yönetme ve organize etme yetenekleriniz iyi olmalıdır. Bir firmanın sosyal medya danışmanlığı hizmeti alması gerekiyorsa bunun hangi firma ile yapılacağını Seo uzmanı değerlendirip karar vermelidir.
Seo uzmanı kendini geliştirmeli ve yetiştirmelidir. Örnek olarak Türkiye’de ilk defa düzenlenen Seo konferansı gibi etkinliklere mutlaka katılmalı ve katılımcılarla iyi ilişkiler kurmalıdır.
Özgün içerik ekleme ve içerik üretme stratejileri hakkında yetenekli olmanız da işiniz icabı gereklidir. Bu da iyi bir blog yazarlığı deneyimi gerektirmektedir.
Genel olarak bir Seo uzmanının iyi bir analist ve planlamacı olması gerektiğini söyleyebilirim.
Seo uzmanlarının özelliklerinden bahsederken firmaların da Seo uzmanı ilanları verirken yaptıkları hatalara da buradan bakabilirsiniz. Firma olarak Seo uzmanın yapması gerekmeyen işleri de ona yaptırma hedefleriniz olmamalı. Seo uzmanın kendi alanına odaklanması ve o alanda çalışması gerekir.
Yazar hakkında: Ben Mehmet Emre Baş. 2009 yılından bu yana Seo ve Sem alanında hizmet veriyorum. Yeni çıkan algoritmalara göre kendi sitelerimde testler yaparak yeni stratejiler geliştiriyorum. 2007 yılından beri de Burayayaz.com adlı kişisel günlüğümde keyifle her alanda yazıyorum.
11 Kasım 2013 Pazartesi
Seo Uzmanlarının Özellikleri Neler Olmalı?
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder