9 Kasım 2012 Cuma

Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – II (Google Site/ Blog Dışı Algılama)

!!! Bu makale; “Kullanıcı Tabanlı SEO Çalışmaları”  yazı serisinin 2. parçasıdır. Serinin ilk parçası olan Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – I ( Google Site/ Blog İçi Algılama ) başlıklı yazıyı buradan okuyabilirsiniz.

Kullanıcıların site içerisindeki hareket dökümünün seo yönünden ne gibi etkiler yaratabileceğini daha önce Kullanıcı Tabanlı Seo Çalışmaları – I yazımda açıklamaya çalışmıştım. Şimdi ise ziyaretçilerinizin blogunuz ile ilgili dış hareketlenmelerin sizi nasıl etkileyebileceğinden bahsetmek istiyorum. Durum daha rahat anlaşılsın diye tekrar bir istatistik örneği ile konudan bahsedeceğim.
ziyaretciler

Önümüzde belli bir zaman dilimi baz alınmış olarak siteye gelen trafiğin verileri mevcut. Görüldüğü gibi bir sitenin alabileceği ziyaretçi sayısı Google gözünde üç kategoride ele alınmış.

 

Doğrudan Trafik: Doğrudan trafik linklere tıkmadan sitenizin adresini browser çubuğuna yazarak gelen kullanıcılardır. Bu oranın yüksek olması blogunuzun kalitesini ortaya koyar. Google doğrudan gelen trafiği yüksek olan siteleri, değerli ve içeriği güçlü olduğu için akıllarda yer etmiş olarak algıılar ve size arama sıralamasında yukarıya çeker. ( Kemikleşmiş ziyaretçi trafiğinizden farklıdır. Kemikleşmiş kitleniz RSS dizinlerden, e-mail aboneliği gibi takip yardımcılarından da gelebilir. )

Bu sayıyı artırmak için sitenizi sık kullanılanlara eklenmesini sağlayacak yönlendirme tuşları
kullanabilirsiniz. Ayrıca içeriğiniz ile alakalı akılda kalıcı alan adı seçimleri size yardımcı olacaktır.

Yönlendirme Trafiği: Yönlendirme trafiğinden gelen ziyaretçilerin sayısı değil nereden geldiği önemlidir. Analystic üzerinden rahatlıkla kontrol edebilirsiniz, sitenize/blogunuza ziyaretçi gönderen sitelerin/blogların tam listesini görebilirsiniz. Yönlendirme trafiği bir nevi referans olma sistemidir. Size ziyaretçi gönderen siteler/bloglar sizin blogunuz için destekleyici ve değer verici olarak görülür. Sitenizin değeri size link veren sitelerin kalitesi ile değerlendirilir.

Yönlendirme trafiğinden gelen ziyaretçiler size yararın yanında zararda getirebilirler. Kalitesiz sitelerde yer alan linkler sizin blogunuzu/sitenizi aramalarda aşağılara çeker. Bu sebeple sadece ziyaretçi elde etmek için warez/adult/kalitesiz içerik üreten sitelere özellikle alakasız forumlara link bırakmayın.

Linklerinizin siteniz ile alakası olmayan içerik üreten sitelerde yer alması da size zarar vermese de çok olumlu bir etki yaratmayacaktır.


Yayın hayatınız boyunca size link veren onlarca, yüzlerce site/blog olacak bunların çoğundan da ziyaretçi elde edeceksiniz. Zamanla elinizde size hit gönderen bir link havuzu olacak, bu havuz linkleri ne kadar kaliteli ve site içeriğiniz ile alakadar ise Google size benzer aramalarda daha fazla şans verecektir.

Arama Trafiği: Arama trafiği Google optimasyonun da oldukça önemli bir etkendir. Blogunuza arama motorlarından gelen hitlerin hangi kelimeler üzerinden geldiği seo çalışmalarınızda blogunuza olumlu ya da olumsuz bir etki yaratabilir. Bu kelimeler sitenizin referans kelimeleri blog sahiplerinin deyimi ile anahtar kelimeleridir. Arama motorlarından gelen ziyaretçilerin tıkladığı kelimeler ile sizin içeriğiniz arasında bir uyum olmalıdır. Bu sayede bu kelimelerde benzer içerik ile yayın yaptığınız siteleri sıralamalar da geçmeniz mümkün olur.


Durumu bir örnek ile biraz irdelemek istiyorum. Özgün içeriğinde önem kazandığı bu noktada dikkat etmeniz gereken blog içeriğinizle ilgili aramalardan hit alabilmenizdir. Blogger eklentileri, anahtar kelimesi ile ilgili aramalardan hit alamıyorsunuz, sizden çok daha güçlü içeriğe sahip olan siteler var. Türkiye de ‘’ Son Yorumlar Blogger Eklentisi ‘’ konu başlığı ve Blogger eklentileri etiketi ile bir yayın hazırlıyorsunuz. Son Yorumlar Blogger Eklentisi konusunda tek yayıncı sizsiniz, bu konuda yapılan aramalar mecburen sizin yayınıza yönlenecektir.
Özgün İçerik

Son yorumlar Blogger eklentisi, son yorumlar eklentisi, yorumlar Blogger eklentisi ve türevleri aramalarda blogunuz arama trafiği elde etmeye başlayacak. Kısa süre sonra Google, Blogger eklentisi ile ilgili aramalarda, ‘’ Blogger eklentisi etiketli ve konu başlığında Blogger eklentisi ‘’ olan bir blog yayınızın sürekli ziyaretçi elde ettiğini fark edecek. Google’ın düşüncesi Blogger eklentileri konusunda özgün, kaliteli içerik oluşturan bir blog olduğunuz yönünde olacaktır, zamanla Blogger eklentileri aramaların da Google size daha fazla şans vermeye başlayacaktır.

Bu duruma dikkat ederek öne çıkmak istediğiniz anahtar kelimeleri özgün içeriklerle kullanmalısınız. Eğer dantel kelimesi ile ziyaretçi çekemiyorsanız olmayan bir dantel türünü paylaşarak ziyaretçi elde etmeyi denemelisiniz. Kısa süre sonra dantel kelimesi aramalarında güçlü bir hale geldiğinizi fark edeceksiniz.

Benzer içerikli sitelerinizin eksik noktalarını belirleyin! Bu bir Fenerbahçe Galatasaray derbisi gibidir. Sizin varlığınız diğerine bağlıdır, aranızdaki rekabet ikinizi de daha güçlü içerik üretmeye iten bir faktördür. Benzer içerik üreten siteleri/blogları rakip olarak görmek yerine sizin daha kaliteli işler yapmanızı teşvik edici etkenler olarak görmeniz fayda sağlayacaktır.

Arama trafiğinden seo yönünden zamanla fayda sağlamak için;
      - Alakasız anahtar kelimeler kullanmayın
      - İçeriğiniz ile alakalı olmayan kelimeler ile ziyaretçi elde etmeye çalışmayın
       - Sadece ziyaretçi çekmek için popüler kelimeler ile backlinkler edinmeyin
       - Güçlü kelimeler ile rekabet etmeden önce incelenmemiş benzer konuları gerekli anahtar kelimeler ile paylaşarak ilgiyi üzerinize toplamaya çalışın.

Sosyal Medya Trafiği / Popülerliği: Algoritma güncellemeleri sonrası kalite standartları değiştikçe Google Analytics değer verilen yeni kriterleri kullanıcılarına sunar. Sosyal medyaetkisi Analytics sisteminde mevcut bulunmayan bir veri zinciriydi fakat seo çalışmalarında sosyal medya etkili olmaya başlayınca, Analytics bu konuda da site/blog sahiplerine bir takım bilgiler sunmaya başladı.
sosyal medya trafiği

Google anlaşılması zor bir parametre değildir. Google botları sosyal paylaşım sitelerini sıkça ziyareteder ve tüm sayfaları tarar. Bu taramalarda linkleri fark eder ve kayıt altına alırlar. Arama sisteminin net bir düşüncesi vardır; Eğer bir site sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılıyorsa kalitelidir. Artık Google sayfaların sosyal paylaşım sitelerindeki popülerliğini dikkate alıyor. Bu sebeple sosyal paylaşım sitelerinde yer almalı ve kullanıcıların içeriğinizi paylaşmasını teşvik etmelisiniz.

Kullanıcı tabanlı seo çalışmaları site dışında sosyal medya ve linkleme faktörü etkilidir. Bu iki değerlik için mantıklı çalışmalar yaparak sitenizi/blogunuzu arama sonuçlarında üst sıralara çıkarabilir ve daha fazla kişi ile içeriğinizi paylaşabilirsiniz.

Özet olarak hit çekmek için alakasız backlink sağlama çalışmaları, ilgisiz etiketleme, ilgisiz konulara link verme gibi bir dizi anlamsız çalışma, size kısa süreli ziyaretçiler kazandırsa da uzun vadede aramalardan gelecek ve sizin içeriğiniz ile ilgili yüksek hiti kaybetmenize neden olacaktır.

Üzerinde sıkça dursam da söylemekten yorulmadım. Seo çalışmaları kalitesiz içerik üreten sitelerihak etmedikleri değeri görmesini sağlamak değil, kaliteyi ön plana çıkarmaya çalışmaktır.

Yazar Hakkında: Bu makale, bloggerdersleri.com yazarlarından Sercan Sak tarafından kaleme alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder