Ερώτημα 1
Ας πούμε οτι κουβαλάς μια τσάντα Loui Vuitton. Γεμάτη/ος χαρά που μόλις την αγόρασες. Εσκασες βέβαια 400 Ευρουλάκια αλλά χαλάλι. Ήταν όνειρο να κρατάς μία τέτοια. Πας σε μια φίλη σου για να την επιδίξεις. Την κοιτάει. Και μετά απο λίγο σου λέει: Αυτή είναι μαϊμού. Δεν είναι αυθεντικοί. Τσατίζεσαι αλλα λες μπας; Πας σε κατάστημα και σου το επιβεβαιώνουν, έπειτα απο εξονυχιστικό ψάξιμο. Έσκασες 400Ε για μία τσάντα που κοστίζει 5Ε. Και τώρα;
Τελικά τι έχει σημασία; Υποτίθεται οτι την αγόρασες γι' αυτό που είναι. Ήξερες πως 400Ε δίνεις για αυτό που αγοράζεις. Γι' αυτό που βλέπεις και παίρνεις. Και για τίποτε άλλο. Έτσι δεν είναι; Γιατί μετά τσατίζεσαι; Τι καθορίζει την αξία του προϊόντος; Το trademark ή αυτό που το προϊόν είναι; Κάνοντας ένα μεγάλο brand και πουλώντας απλά πράγματα σε υπερτιμολογημένες τιμές τους δίνει αυτόματα και παραπάνω αξία; Αν είναι έτσι τότε νομίζω πως κάπου το χάνουμε το νόημα.
Ένα παράδειγμα είναι τα προϊόντα της apple. Οκ ας πούμε οτι έχουνε κάποια παραπάνω πλεονεκτήματα απο πλευράς σταθερότητας και γρηγοράσας (για τα mac.) Αυτό όμως δικαιολογεί την υπερβολικά μεγάλη τιμή τους; Ή απλά είμαστε τόσο καταναλωτές που πέφτουμε στην παγίδα του μάρκετινγκ και μας πιάνουν απο τη μύτη;
Ερώτημα 2
Αγόρασα πορτοκάλια. Τα έχω στο ψυγείο. Ο γείτονας μου φέρνει και αυτός μια σακούλα πορτοκάλια δώρο. Καλής ποιότητας και αυτά. Ας πούμε πως και αυτά που πλήρωσα και αυτά που μου έκαναν δώρο είναι ίδιας ποιότητας. Και ας υποθέσουμε πως αν καταναλώσω τα μεν, τότε τα δε θα έχουν χαλάσει και έτσι δεν θα μπορέσω να τα φάω. Ποιά πρέπει να φάω; Αυτά που πλήρωσα ή αυτά που πήρα τζάμπα; Ποιά έχουν μεγαλύτερη αξία;
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder