19 Ekim 2012 Cuma

İstenmeyen Bağlantılar İçin Google Disavow Aracı

Nisan aynın sonlarında Google, arama sonuçlarında üst sıralarda üst sıralarda gözükmek için yapılan spam backlink çalışmalarını hedef alan Penguen algoritmasını duyurmuştu.Bu algoritmayla birlikte Google, spam backlink çalışması yapan siteleri cezalandırmayı amaçlıyordu ancak bu drum başka bir sıkıntının da doğmasına yol açmıştı.Negatif SEO…

 

Negatif SEO Nedir?

 

Spam backlink çalışmalarının sitelere verdiği zararı anlayan kişiler, bu durumu rakiplerinin aleyhine kullanmaya başladılıır ve böylece negatif SEO kavramı oluştu.

 

Sıralamada kendinden daha üst sırada yer alan bir sitenin sıralamasını düşürmek isteyen kişiler, o site için spam backlink çalışmaları yapmaya başladılar ve Google tarafından cezalandırılıp sıralamada gerilere üşmesini sağladılar.

Google Disavow Aracı Nedir?

 

Google Penguen algoritmasının yol açtığı bu olumsuz durum yüzünden bir süredir Google’dan karşı bir hamle bekleniyordu ki geçtiğimiz günlerde Matt Cutts, resmi Google blogunda yaptığı bir açıklamayla, sitelere gelen ancak istenmeyen linkleri reddedebileceğiniz Disavow aracını duyurdu.

Yukarıda bu aracın ortaya çıkmasına neden olan “Negatif SEO”  kavramından bahsetmeye çalıştığım.Eğer siz de negatif SEO saldırısına maruz kaldıysanız ve bilmediğiniz sitelerde yüzlerce spam link alıyorsanız bu aracı kullanarak, istemediğiniz bağlantıları reddedebilir ve Google’ın bu linkleri görmezden gelmesini sağlayabilirsiniz.Böylece siteniz bu olumsuz SEO saldırılarından etkilenmemiş olur.

Google Disavow Aracı Nasıl Kullanılır?

Öncelikle bu aracın, Google Penguen güncellemesi sonrasında negatif SEO saldrısına maruz kalan siteler için olduğunu tekrar hatırlatmak isterim.Son zamanlarda Google sıralamalarınızda ciddi düşüşler yaşadıysanız, Google Webmaster Central veya diğer üçüncü parti backlink uygulamalarını kullanarak spam olarak sitenize gelen bağlantıları tespit etmelisiniz.

 

Reddetmek istediğiniz siteleri tespit ettikten sonra Google Disavow aracına gidin. Burada açılır menüden iyileştirme yapacağınız sitenizi eçere bir sonraki adıma geçin.

Google Disavow tool


Şimdi br .txt dosyası oluşturarak içerisine spam link gönderen siteleri yazın.Txt dosyasına iki şekilde URL girebilirsiniz.

  • spam.com sitesinden gelen tüm bağlanttıları reddetmek için domain:spam.com
  • spam.com sitesindeki belli sayfalardan gelen bağlantıları reddetmek için her satıra bir adet olmak üzere
    http://www.spam.com/contentA.html
    http://www.spam.com/contentB.html http://www.spam.com/contentC.html

şeklinde oluşturduğunuz TXT dosyasını seçin ve gönderin.Google’ın bu bildirimi işleme koyması ve sitenizi yeniden değerlendirmesi 1-2 hafta kadar sürebilir.

 

Google Disavow tool

 

Önemli Not: Bizim gibi kişisel blog sahipleri çok büyük ihtimalle bu araca ihtiyaç duymayacaklardır. Gerçekten ihtiyacınız yoksa ve ne yaptıüğınızdan emin değilseniz bu aracı kesinlikle kullanmayın!

18 Ekim 2012 Perşembe

2012 Bumerang Ödülleri Başlıyor

Bumerang network bloglara ilk desteğini trafik sağlayarak vermeye başlamıştı. Ardından belkide Türkiye’nin en kazançlı ve en güvenilir kazanç sistemi olan bumads ile bloglara maddi destek vermeye başladı.

Zaman zaman düzenlediği özel etkinliklerle blog yazarlarını bir araya getiren ve onların gsosyalleşerek güzel vakit geçirmesini sağlayan Bumerang’ın etkinliklerinden biri de, ilkini geçen sene gerçekleştirdiği blog ödülleri.


Bumerang ödülleri 2012 etkinliği için de başvurular başladı.6 farklı kategoride en iyi blogların seçileceği yarışmada blogcular birbirinden güzel hediyelerin yanısıra Mirkelam ve İskender Paydaş konserleriyle de eğlenceli bir gün geçireceğe benziyor.

Ödül Töreni

Blooglar Hangi Kategorilerde Yarışacak?

 

Blogların yarışacağı kategoriler şunlar:

En Tarz Blog: Sitede kullanılan görsellerin içerikle uyumlu bir biçimde bütünleştiği, tema tasarımıyla ve uyumlu renk kullanımlarıyla dikkat çeken, ziyaretçilerine kolay ve rahat bir okuma olanağı sunan, özgün, yaratıcı tasarıma sahip, site menüsünde anlaşılır ve kolay kullanım sağlayan siteleri kapsar.

En Çalışkan Blog: Hedef kitlesine uygun içerik zenginliği ve geniş arşivi ile dikkat çeken, blog içeriklerini düzenli aralıklarla güncelleyen, okuyucularına benzersiz araştırmalar sunan, yazılarını video ve görsellerle zenginleştiren, özgün ve farklı anlatıma sahip bilgileri içeren siteleri kapsar.

En Sosyal Blog: Okuyucularına kendi alanında özgün içerikler sunan, sosyal medyayı yakından takip ederek aktif kullanan, tüm platformlarda okuyucularıyla etkileşim halinde olan, okuyucu yorumlarına önem veren, sitesini faydalı widgetlarla zenginleştiren siteler bu kategoride değerlendirilecektir.

En Bilge Forum: Belirli bir konu üzerine yoğunlaşmış, belirlenen konu üzerinde güncel paylaşımları bulunan, oturmuş bir içerik paylaşımcı kitlesine sahip, konu ile ilgili farklı bilgi ve paylaşımları içeren, içeriklerini doğru kategorilendiren, tasarım olarak kullanışlı forumları içerir.

En İyi Yerel Site: Güncel il ve ilçe haberlerinin bulunduğu, ekonomi, etkinlik, kültür& sanat ve siyasi içeriklere yer verip tasarım açısından da özenli olan siteler bu kategoriden başvurabilirler.

En Uyumlu Site: Arama motorlarıyla uyumlu, tüm browserlarda (tarayıcı) sorunsuz çalışan, içeriklerine mobil cihazlardan da kolayca erişilebilen, site yüklenme hızına önem veren siteleri içerir.

Yarışmaya Nasıl Katılabilirim?


1. Bumerang ödüllerin 4 aşaması var.Bunlarda ilki katılım aşaması.Yarışmaya katılmak için yarışma başvuru sayfasına giderek formu esksiksiz ve doğru bir şekilde doldurmanız yeterli.

2. İkinci aşama ise onay aşaması.Başvurunuzu değerlendiren editörler şartları sağladığınıza kanaat getirdikleri taktirde başvurunuzu onaylayacaklar.

3. Üçüncü aşama halk oylaması aşaması.Katılımınız onaylandığında size bir link ve şablon kodu verilecek.Bu link ve şablon yardımıyla ziyaretçileriniz veya takipçileriniz blogunuza oy verebilecekler.Halk oylamasında maniplasyonların önüne geçmek için cep telefonu onayı gerektiğini de hatırlatayım.

4. Son aşama ise jüri değerlendirmesi aşaması.Halk oylaması sonucunda, her kategoride en çok oyu alan 10 blog jüri değerlendirmesine sunulacak ve hürinin belirlediği 3 bloga ödül verilecek.

 

Kategori Birincilerine Verilecek Ödüller

 

Kategori birincilerine verilecek ödüller arasında göze en çarpanı The New iPad olsa gerek.Bunun dışında sponsorlar tarafından sürpriz hediyelerin verileceği ve geniş kapsamlı basın duyuruşarının yapılacacğı da belirtilmiş.

 

Ben katılmayı düşünmüyorum.Katılacak arkadaşlara başarılar dilerim.Umarım adil bir değerlendirme olur ve hakedenler kazanır.

BOL ŞANS!

Kaynak: http://bumerang.hurriyet.com.tr/bumerang-blog-odulleri.htm

17 Ekim 2012 Çarşamba

Smoother Blogger Teması

Dikkat ettiyseniz bir blogda sadece farklı özelliklere sahip ve orijinal temalar paylaşıyorum.Beğendiğim diğer tüm temaları ise Facebook, Google+ ve Twitter hesaplarımda paylaşıyorum.

Smoother Blogger Template

DEMO & DOWNLOAD

 

Smoother temasının da kendine has, harika özellikleri olduğu için blogda paylaşmaya karar verdim.İşte temanın göze çarpan bazı özellikleri:

  • Temanın sağ tarafında şık bir sidebar var.Sol tarafta ise sayfayla birlikte kayan ve sadece paylaşım butonlarından oluşan bir bar var.
  • Blog başlığında kullanılan font hover efekti sayesinde logosu olmayanların ayrıca logoya ihtiyacı yok.
  • Yazı başlıklarında gölgelendirme kullanılmış ve üzerine gelindiğinde yumuşak bir renk geçişi var.
  • Numaralı sayfa navidasyonu, otomatik devamını oku gibi bazı eklentiler hazır.
  • Tüm  ekran çözünürlüklerinde sorunsuz çalışıyor.
  • Blogger şablon düzenleyiciyle uyumlu olduğu için bazı değişiklikleri kolayca yapabilirsiniz.

15 Ekim 2012 Pazartesi

Facebook’ta Görünürlüğünüzü Arttırın

Blogcular dünyanın en büyük sosyal ağı olan Facebook’ta blogları için hayran sayfaları oluşturarak oradaki hedef kitleleriyle etkileşime geçiyor ve bloglarının promosyonunu yapıyorlar.Peki sayfalarının beğenerek onları takip etmeye başlayan hayranlarının kaçına ulaşabiliyorlar?

 

Facebook sayfanızda paylaştığınız bir gönderinin, sayfanızı beğenen herkese ulaştığını sanıyorsanız yanılıyorsunuz.Paylaştığınız gönderiler hayranlarınızın sadece belli bir kısmına ulaşır ve bunu Facebook’un “EdgeRank” isimli algoritması belirler.

 

edgerank

 

EdgeRank Nedir?

 

EdgeRank, yularıda da bahsettiğim gibi hangi gönderinizin hangi takipçide gösterileceğini belirleyen algoritmanın adıdır ve şu 3 faktöre bağlıdır:

  • Yakınlık: Gönderilerinizin, daha önceki gönderilerinize yorum yazarak,  beğenerek, paylaşarak sizinle etkileşimde bulunan kişilerde gözükme oranı çok daha fazladır.
  • Ağırlık: Sayfanızı beğenen bir kişi, daha önce fotoğraf türündeki gönderilere daha fazla ilgi gösterdiyse, bundan sonraki fotoğraf türündeki paylaşımlarınızın, o kişide gözükme oranı fazladır.
  • Zaman: Gönderinizin ne kadar yeni olduğu ve sayfanızı beğenen kişinin Facebook hesabına ne sıklıkla girdiği, gönderinin o kişide gözüküp gözükmeyeceğinde rol oynar.

 

EdgeRank Neden Önemlidir?

 

Ben gönderimi Facebook sayfamda paylaşırım, insanlar sayfamı ziyaret edip linkime tıklar ve gönderimi beğenir diye bekliyorsanız çok büyük bir hata yapıyorsunuz demektir.Çünkü Facebook sayfasında paylaşılan bir öğeyi beğenen veya yorum yazanların %96’sı bu gönderiyi kendi zaman tünellerinde gördüklerinde etkileşime geçiyorlar.

 

Facebook’a giren bir kullanıcı, zamanının %27’sini zaman tünelindeki gönderilere bakmakla geçiriyor.Ve Alexa verilerine göre Facebook, Google’ı da geride bırakarak Türkiye’nin en çok ziyaret edilen sitesi olmuş durumda.

 

İşte tüm bu nedenlerden dolayı her blogcu Facebook’ta ve insanların zaman tünelinde olmak zorunda.

 

EdgeRank Nasıl Geliştirilir?

 

Daha fazla kişinin zaman tünelinde gözükerek, Facebook’tan daha fazla trafik sağlamak istiyorsanız EdgeRank’inizi geliştirmelisiniz.Bunun için yapablecekleriniz şunlar:

  • Kısa Yazın: Sosyal medya ajanslarının araştırmalarına göre 100-250 karakter arasında yazılan mesajlar %60 daha fazla yorum, beğeni ve paylaşım alıyor.
  • Görselliğe Önem Verin: Paylaşımlarınızda fotoraf ve video içerikleri kullanmaya dikkat edin.Fotoğraf ve video içeren gönderilre %100 daha fazla etkileşim getiriyor.
  • Katılıma Çağırın: Hayranlarınızdan yorum yazmalarını ve beğenmelerini rica edin.Zaman zaman küçük yarışma ve oyunlar düzenleyerek katılımı arttırın.
  • Sık Paylaşın: Facebook sayfanızda paylaşım yapma sıklığınız ne kadar artarsa hayranların zaman tünelinde gözükme şansınız da o kadar artar.Unutmayın insanların %96’sı zaman tüneline düşen gönderiler sayesinde sizinle etkileşime geçiyor.
  • Zamanlamayı İyi Yapın: Her asyfanın takipçi kitlesi birbirinden farklıdır.Benim sayfamı takip edenler sabahları online olurken, sizin takipçileriniz gece yarısı online olabilir.Çeşitli denemeler yaparak en çok hangi zaman aralığında yaptığınız paylsşımlara reaksiyon aldığınızı tespit edin paylsşımlarınız saatlerde yapmaya çalışın.
  • İlgili İçerik Paylaşın: Blogunuzun ismiyle açtığınız Facebook sayfasında sadece blogunuza ait içerik ve linkleri paylaşmak doğru değildir.Sayfanızı beğenenlerin ilgisini çekecek konularda haberler, fotoğraflar, videolar ve linkler paylaşın.

    12 Ekim 2012 Cuma

    Zirvedeki Dijital Yaratıcılar Toplanıyor!

    Digital Age Summit ‘Dijital Yaratıcılık’ temasıyla bu yıl altıncı kez katılımcılarını ağırlayacak.

    Digital Age dergisi tarafından 2007 yılından bu yana düzenlenen ve bu yıl 18 Ekim’de  gerçekleşecek olan Digital Age Summit 2012’nin program detayları bellioldu. Ana sponsorluğunu Vodefone’un , Gençlik  Sponsorluğu’nu ise Coca-Cola’nın sahiplendiği Digital Age Summit Four Seasons Hotel’de gerçekleşecek.

    dijital yaratıcılık
    ‘Dijital Yaratıcılık’ temasıyla, bu yıl altıncı defa katılımcılarını ağırlayacak olan Digital Age Summit’12’nin ana konuşmacılarından ilki Forbes.com tarafından dünyanın en önemli 10 sosyal medya uzmanından biri olarak gösterilen ‘Unmarketing’ kavramının yaratıcısı ve UnMarketing isimli bestseller kitabın yazarı Scott Stratten. Stratten bu yılki Digital Age Summit’te ‘The Business of Awesome’ isimli yeni kitabından; pazarlama, markalaşma, halkla ilişkiler, sosyal medya, insan kaynakları ve müşteri hizmetleri ile ilgili ana iş konseptlerini kapsayan bir sunum gerçekleştirecek.

    konuşmacılar

    Digital Age Konferansı 2012′nin bir diğer konuşmacısı ise sanal âlemde medya tasarımı konusunda araştırmalar ve yaratıcı çalışmalar yapan Beth Coleman. MIT’de ‘Writing and Humanistic Studies and Comparative Media Studies’ bölümünde Yeni Medya Yazarlığı dalında yardımcı doçent olarak çalışan Coleman, son kitabı Hello Avatar: From Virtual Worlds to X-Reality’de ‘sanal tasarım’ ve ‘sosyal ağ kimlikleri’ konularını incelemişti.

    digitalage 12 summit
    Konferansın diğer konuşmacısı ise Porter Novelli Global Teknoloji Uygulama Lideri Richard Cline. Daha önce Voce, Google, Yahoo!, eBay, NetApp, Bell Sports, Intel, Playstation, Dolby, Discovery Channel, Unisys ve diğer benzeri markaları yöneten Richard Cline konferansta Beyond the Conversation: The Evolution ofCorporate Social Media’ başlıklı konuşmasını yapacak.

    sponsorlar

    Bir diğer konuşmacı ise; Mariano A. Bosaz. 2007 senesinden itibaren Coca-Cola South Latin’de İnteraktif Pazarlama Direktörü olarak görev almaya başlayan Bosaz, Coca-Cola’nın dijital pazarlama stratejisini geliştirdi, markaların web/mobil platformlarını birleştirdi ve WorldCup 2012 ile Powerade Latin Amerika gibi projelerin tüm dijital işlerini devraldı. 2011 senesinde Coca-Cola’nın Avrasya ve Afrika Grup İnteraktif Pazarlama Müdürü olan Mariano Bozas konferansta katılımcılarla deneyimlerini Coca-Cola Türkiye İnteraktif Pazarlama Müdürü Yüce Zerey ile ortak gerçekleştirecekleri sunumlarında paylaşacaklar.

    Digital Age Summit 2012’nin program detayları ise şöyle:

    Digital Age Konferansı saat 9’da Digital Age Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Pelin Özkan’ın açılış konuşmasıyla başlayacak.

    Saat 9.30 – 10.20 arasında ise Beth Coleman ’Hello Avatar’ başlıklı konuşmasıyla sahnede olacak.

    Coleman saat 10.20 – 10.50 arasında da kitabını imzalayacak.

    Saat 13.50 – 14.40 arasında etkinliğin diğer bir önemli ismi Scott Stratten ’Untalk’ başlıklı konuşmasıyla sahnedeki yerini alacak.

    Stratten saat  15.30 – 16.00 arasında kitap imzası için okurlarıyla bir araya gelecek.

    Saat 16.10 – 16.40 arasında ise Porter Novelli Global Teknoloji Uygulama Lideri Richard Cline ’Beyond the Conversation: The Evolution of Corporate Social Media’ başlıklı konuşmasını yapacak.

    İletişim;

    Alper Barış alperbaris@kapital.com.tr / 0 212 282 26 40 – 138
    İnternet sitesi        :http://www.mci.com.tr/konferanslar
    Twitter hesap bilgisi    : @digitalage
    Twitter hashtag        :  #digitalage2012

    Bir bumads advertorial içeriğidir.