4 Şubat 2012 Cumartesi

Facebook Hayran Sayfanıza “İletişim Formu” Uygulaması Ekleyin

Ben de dahil çoğu blogcu blogları için bir Facebook hayran sayfası oluşturarak milyonlarca aktif kullanıcısı bulunan Facebook’ta hem takipçilerine yeni içeriklerinden haber veriyor, hem de takipçi sayısını arttırarak blog trafiğini arttırmaya çalışıyor.

 

Facebook’tan gelen trafiği arttrmak için sayfanıza daha çok vakit ayırmalı, hayranlarınızla sürekli iletişim halinde olmalısınız.Bunun için çeşitli Facebook uygulamalarından faydalanabilirsiniz.

 

Son 2-3 ayda Blog Hocam Facebook Sayfası’nın hayran sayısı oldukça arttı.Facebook üzerinden soru ve görüşlerini iletmek isteyen hayranlar ya benden kendilerini arkadaş olarak eklememi istiyorlar, ya da paylaştığım öğelerin yorum kısımlarını kullanıyorlar.

 

İnsamların Facebook sayfam üzerinden bana ulaşmalarını kolaylaştırmak için sayfama bir İletişim sekmesi eklemeye karar verdim ve benim gibi başkalarının da işine yarayabileceğini düşünerek iletişim sekmesini nasıl eklediğimi burada anlatmak istedim.

 

1.Adım: Kullanacağımız ContactMe uygulamasına giderek Get Started butonuna basıyoruz.

 

Facebook Hayran Sayfaları İçin İletişim Formu Uygulaması

 

2.Adım: Listeden uygulamayı hangi sayfaya eklemek istiyorsak onu seçiyoruz ve Contact Me-Easy Contact Tabs for your Fanpage Uygulamasını Ekle butonna basıyoruz.

 

Facebook Hayran Sayfaları İçin İletişim Formu Uygulaması

 

3.Adım: Sol taraftan Contact sekmesini tıklayıp form kutusuna e-posta adresimizi yazıp hesabımı oluşturuyoruz.( Oluşturduğunuz bu iletişim formu aracılığıyla gönderilen mesajlar buraya yazdığımız e-posta adresine geleceğinden kullandığımız bir e-posta adresini yazıyoruz. )

 

Facebook Hayran Sayfaları İçin İletişim Formu Uygulaması

 

4.Adım: Hesabımızı oluşturduktan sonra kullanacağımız iletişim formunu görebiliriz.Buradaki Customize My Form yazan yerden isteğe bağlı olarak formu özelleştirebilir ve Admin bölümünden yönetici paneline ulaşabilirsiniz.

 

Facebook Hayran Sayfaları İçin İletişim Formu Uygulaması

31 Ocak 2012 Salı

Google Alerts İle Sizden Bahsedenleri Anında Öğrenin

Sizlere Google’ın çok fayalı bir servisinden bahsrtmek istiyorum.İsmi Google Alerts.Aslında yeni bir servis değil Google Alerts ama çoğu kişi duymasına rağmen ne yapacağını bilmediğinden çok fazla kullanmıyor bu servisi.Bu yazıda bilmeyenler için bu ervisi tanıtacağım ve nasıl kullandığımı örneklerle anlatmaya çalışacağım.

Öncelikle Google Alerts Nedir?


Google Alerts, arama sorgunuzla alakalı Google sonuçlarındaki yenilikleri e-posta adresinize gönderen bir alarm sistemidir.

Peki Bir Blogcu Google Alerts’i Nasıl Kullanabilir?


Aslında bu servisi bir sektördeki rakipleri ve gelişmeleri takip etmekten tutun da bir ünlü veya etkinlikle ilgili son bilgileri almaya kadar çok çeşitli şekillerde  kullanabilirsiniz.Ancak ben bir blogcu nasıl kullandığımı örneklerle açıklayayım isterseniz.

1. Kimler Blog Hocam’a Link Vermiş?

Alert olarak sitenizin adını, kendi adınızı veya sitenizin adresini yazarak size link verildiğinde veya bir yazıda adınız geçtiğinde anında haberdar olabilirsiniz.

Google Alerts Kimler Link Vermiş?

Resimdeki örnekte gördüğünüz gibi http://fikrimgeldiblog.blogspot.com sitesinde benim hakkımda bir yazı yazılmış ve link verilmiş.Google’da bunu farkeder farketmez beni bir e-posta ile uyardı.

2. Google Yazımı Index’ledimi?

Bu özellik blogunuzun SEO’sunda bir problem olup olmadığını farketmenize çok yardımcı olacak.Blogunuzda yayınladığınız bir yazınız Google tarafından indekslenir indekslenmez size bir e-posta gönderiliyor.Eğer 1-2 hafta geçmesine rağmen Google’ın yazınızı inbdekslediğini bildiren bir e-posta almazsanız anlayınki ya Google tarafından cezalandırıldınız ya da başka bir sorun var.

Google Alerts Yazım İndekslendimi?

Resimdeki örnekte bir yazım yayınlandktan sonra Google tarafından indekslendiğini ve arama sonuçlarında gözükmeye başladığını bildiren bir e-posta görüyorsunuz.

3. Kimler Blog Hocam’dan Bahsetmiş?

Google’ın blog yazılarında benden ve blogumdan bahsedenleri hatta link verenlerini farkettiği an e-posta göndererek uyarması güzel ancak beni asıl şaşırtan ve sevindiren bir yazıya yapılan bir yorumda bile benden bahsedildiğini bildirmesi olmuştu.Başkalarının yazılarına yazdıları yorumlarda bile benden bahseden kişilerin olduğunu görünce çok mutlu olmuştum açıkçası.

Google Alerts Kim Bahsetmiş?

Resimde gördüğünüz mailde http://birtutamkekik.blogspot.com blogundaki Lütfen Yardım başlıklı yazıda Blog Hocam’dan bahsedildiği  yazıyordu ancak yazıyı okuduğumda hiç bir şey görememiştim.Sonradan yorumları okuyunca farkettim ki AsOrTik yazdığı yorumda benden bahsetmiş.

Nasıl Alert Oluşturabilirim?


Sizde benim gibi takip etmek istediğiniz şeylerle ilgili alertler oluşturmak ve bunlar hakkında Google sonuçlarında bir yenilik olduğunda e-posta le haberdar edilmek istiyorsanız;
  1. Google Alert sayfasına gidin.
  2. Arama sorgunuzu ve gerekli ayarlarınızı belirledikten sonra ALERT OLUŞTUR butonuna basın.
Örnek olarak aşağıdaki resmi inceleyin.

Google Alert Örnek

Not:Dilediğiniz an Google Alert sayfasına gidip Alert’lerinizi Yönetin butonuna basarak alertlerinizi değiştirebilir ve iptal edebilirsiniz.

28 Ocak 2012 Cumartesi

Blogger Yazılara Oy Verme Eklentisi

Geçtiğimiz günlerde kişisel Google+ hesabımdan Ferhat Bayram isimli bir okuyucumla yazışıyordum.Yeni kullanmaya başlaığı bir temayla ilgili yardımcı oluyordum.Sorunu halettikten sonra adresini hatırlamadığım bir sitede ki yazının sonunda o yazıya oy verme scriptini gösterdi bunu ekleyip ekleyemeyeceğimizi sordu.O scripti buldum ancak türkçeleştirme çalışmalarım hüsranla sonuçlandı.Ben de orjinal haliyle paylaşmaya karar verdim.İsteyenler ekleyebilir.

 

Blogger Yazıya Oy Verme Eklentisi

 

Eklentinin mantığı aslında Blogger’ın klasik yıldızlı oy verme olayında olduğu gibi.Ziyaret çiler + veya + olmak üzere sadece 1 kez oy verebiliyor ve oylar hemen değerlendirmeye alınıyor.

 

Gelelim eklentiyi Blogger’a eklemeye.Öncelikle gerekli Java script kodunu ekleyelim.Bunun için şablonunuzdan şu kodu bulun,


</body>

Hemen üstüne şu kodu ekleyin.

<script src="http://js-kit.com/ratings.js"></script>

İkinci olarak scripti yazı sonlarında göstermek için gerekli kodları ekleyeceğiz.Bunun için şu kodu bulun,

<data:post.body/>

Hemen altına şu kodları ekleyin.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'>
<div class='js-kit-rating' expr:path='data:post.url' expr:permalink='data:post.url' expr:title='data:post.title' view='score'>
</div>
</b:if>

25 Ocak 2012 Çarşamba

Google, Fazla Reklam İçeren Blogları Cezalandırıyor

Geçtiğimiz günlerde Google mühendisi Matt Cutts tarafından yapılan resmi açıklama, blog dünyasında ( özellikle reklam yayınlayarak gelir elde edenler arasında ) şaşkınlık yarattı.

 

Yapılan açıklamaya göre, bir blogun içeriği reklam arasında kayboluyorsa ve sayfa açıldığında ziyaretçiler reklamlarla karşılıyor, içeriğe ulaşmak için sayfayı kaydırmak zorunda kalıyorlarsa bu bloglar cezalandırılarak arama sonuçlarında daha aşağılarda yer alacak.

 

Google, Fazla Reklam İçeren Blogları Cezalandırıyor

 

AdSense veya diğer reklam programlarıyla blogunuzdan gelir elde ediyor fakat bu algoritma güncellemesinin bir kurbanı olmak istemiyorsanız şunlara dikkat etmenizde fayda var:

 

  • Vitrininiz içeriğiniz olsun ve sayfanız açıldığında ziyaretçileriniz direk içeriğinizle karşılaşsın.
  • Reklamların sayısı ve boyutunun ziyaretçiyi rahatsız etmeyecek şekilde olmasına özen gösterin.
  • Kaliteli içeriğin önemi devam ediyor.Her zaman içeriğinizin kalitesine ve özgünlüğüne önem verin.

BLogunuza reklam eklerken size tavsiyem Google tarafından hazırlanan şu videoyu izleyerek reklam yerleşimlerinizi videoda belirtilen şartlara uyarak yapmanız.

 

23 Ocak 2012 Pazartesi

Blog Yazıları İçin Kontrol Listesi

Blog yazmaya yeni başlasdığımda yayınlamayı düşündüğüm yazıyı  yazdıktan sonra gönder butonuna basar ve blogumda yayınlardım.Daha sonra yazım hataları, hatalı linkler, yanlış anahtar kelimeler ve yanlış başlık seçimi gibi hatalarımı farkeder geri dönüp bunları düzeltmekle uğraşırdım.Gerçekten çok sıkıntılı ve zahmetli bir durum.

 

Blog Yazısı Kontrol Listesi

 

Sonunda onca zahmeti çekmektense bir blog yazısı kontrol listesi oluşturdum ve yazılarımı yayınlamadan önce bu kontrol listesindeki her maddenin yanına tik işarerti koymadan yazılarımı yayınlamamaya karar verdim.

 

Yazım Yanlışları

Blog yazımızı yazdıktan sonra yazım yanlışlarını kontrol etmek için yazıyı tekrar okumamamızın tek sebebi tembellik sanırım.Benim gibi çoğu blogcunun yaptığı bir hatadır yazıyı yayınlamadan önce tekrar okumamak.Yazıyı yazarken yorgun, uykusuz veya başka birşey düşünüyor olabilirsiniz.Bu durumda yazım hatalarından anlamsız cümle kurmaya kadar pek çok hata yapabilirsiniz.O yüzden en iyisi yazıyı bitirdikten sonra bir kez daha okumak.

 

Anahtar Kelime Araştırması

Blogların en önemli hit kaynağı Google’dır.Google aramalarından daha fazla ziyaretçi kazanmak istiyorsak mutlaka anahtar kelime araştırması yapmalıyız.Anahtar kelime araştırması yaparak hangi kelimelerin daha fazla arandığını tespit etmeli ve yazınızda o anahtar kelimeleri kullanmalıyız.Anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağım diye soracak olursanız Google ile anahtar kelime araştırması yapablilrsiniz.Bu arada anahtar kelimelerinizi yazınızda kullanırken SPAM olarak algılanıp ceza almamak için anahtar kelime yoğunluğuna dikkat etmelisiniz.

 

Başlık Seçimi

Yazı başlığı, ziyaretçilerin yazınızı okuyup okumama kararını etkileyen en önemli faktördür.Güçlü ve etkileyici bir başlık seçerek ziyaretçilerin blogunuzda dolaşırken başlığa tıklayıp yazıyı okumalarını salar.Ayrıca önemli trafik kaynaklarından sosyal paylaşım ve imleme sitelerinden ziyaretçi çekmenin sırrı tabiri caizse mıknatıs etkisi yapacak başlıklar seçmektir.Seçeceğimiz başlık dikkat çekici, merak uyandırıcı olmalı ve mümkünse anahtar kelimeler içermelidir.

 

Dahili Linkler

Blog yazılarınızda daha önce yazdığınız yazılara link vermek okuyucuların diğer yazılarınızı da keşfetmelerini ver okumalarını sağlamak için çok etkili bir yöntemdir.Arama motoru dostıu bir blog için site içi linklemeye mutlaka önem vermeliyiz.Doğru anchor text kullanarak diğer yazılarımıza verdiğimiz linkler arama motoru botlarının blogunuzu en mükemmel şekilde indekslemesine yardımcı olur ve Google’ın çok önem verdiği bounce rate değerinizi düşürmenize yardımcı olur.

 

Harici Linkler

Bazı blogcular nedense başka sitelere link vermekten çekinirler.Sanırım okuyucularına kaybetmekten korktuklarından.Aslında özgün ve kaliteli bir içeriğe sahip bloglarda böyle bir şey söz konusu bile olamaz.Aksine okuyucular okudukları yazıyla ilgili farklı kaynaklara link veren blogcuları daha çok takip ederler.Üstelik yazıyla ilgili diğer kaynaklara link vererek o sitelerin dikkatini çekeriz.Eğer o kaynak ta bizim yazımı beğenirse o da bize link verir bu sayede ekstradan backlink ve okuyucu kazanmış oluruz.

 

Kırık Linkler

İster dahili ister harici link olsun verdiğiniz linklerin doğru olup olmadığını kontrol edin.Google’ın en sevmediği şeylerden biri hata sayfalarıyla karşılaşmaktır.Blogumuzda ki başka bir yazıya ya da diğer bir blogdaki yazıya link verirken adresi doğru yazdığımızdan emin olmalıyız ve linki mutlaka kontrol etmeliyiz.

 

Görsel Kullanımı

Blog yazılarımızda bir konuyu daha iyi anlatmak için ya da yazıya hareket katmak için görsel öğelerden faydalanabiliriz.Üstelik yazılarımızda kullandığımız bu görselleri doğru bir şekilde optimize edersek görsel arama motorlarından da azımsanmayacak sayıda ziyaretçi kazanabiliriz.

 

“Call To Action”

Blog yazılarına daha fazla yorum almanın en etkili yollarından bir yazının sonunda okuyucuları yorum yazmaya yani aksiyona davet ettiğimiz “Call To Action” cümleler yazmaktır.Bu kısımda bazen bir soru sorar, bazen yazıya ilave bilgi ister, bazen yazıyı paylaşmalarını isteriz.Asıl amaç interaktivitedir.Yazar ile okuyucu arasındaki etkileşimi arttırmaktır.

 

Söz Sizde

Benim kontrol listem bu şekilde.Bu liste yayınlaan içeriğin ve blogun konusuna göre değişebilir.Sizden blogunuzun konusu ne olursa olsun blog yazılarınız için bir kontrol listesi oluşturmanızı ve bunu bizimle paylaşmanızı rica ediyorum.