11 Ağustos 2011 Perşembe

Εργασία και χαρά



Παραδοχή: Ζούμε σε μία κοινωνία που σκοπός είναι το ατομικό κέρδος. Ο καθένας ουσιαστικά βρίσκεται σε έναν συνεχή ανταγωνισμό με τα άλλα μέλη της κοινωνίας, έχοντας σαν σκοπό να αποκομίσει μεγαλύτερο οικονομικό κέρδος.



Απο αυτή την παραδοχή πηγάζει πως σε ένα χώρο εργασίας όλοι, εργαζόμενοι και εργοδότες βρίσκονται σε έναν συνεχή ανταγωνισμό μεταξύ τους. Άλλωστε και αυτό ισχύει. Όποιος έχει δουλέψει θα το έχει νιώσει.



Με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία μπορούμε όμως να συμπεράνουμε πως σε έναν χώρο (κοινωνικό ή εργασίας, αλλά στην συγκεκριμένη περίπτωση εργασίας) δεν συμφέρει τους εργαζόμενους να είναι ανταγωνιστικοί μεταξύ τους, αλλά να δείχνουν αλληλεγγύη. Αυτό γιατί ενωμένοι μόνο μπορούν να ανταγωνιστούν τον κοινό ανταγωνιστή που λέγεται εργοδότης. Και εξηγώ: αν η κάθε εργαζόμενη μονάδα έρθει σε σύγκρουση με μία άλλη, ο εργοδότης μπορεί άνετα να καταπατήσει κάθε εργατικό «κεκτημένο» (πχ. μπορεί να μειώσει το μισθό, μπορεί να απολύσει κλπ). Με αυτή τη λογική βγαίνει το συμπέρασμα οτι οι εργαζόμενοι πρέπει να δρουν σαν σύνολο και όχι μεμονωμένα Άλλωστε αυτό συμπεραίνετε και απο παραδείγματα σε χώρους εργασίας, όπου η διάσπαση των εργαζομένων οδήγησε σε εργοδοτικές αυθαιρεσίες και σε χειρότερες συνθήκες εργασίας εώς και απόλυση.



Οπότε μένει ο κοινός αντίπαλος που είναι ο εργοδότης. Και γιατί είναι αντίπαλος; Γιατί απλά τα συμφέροντά του σε μία τέτοια κοινωνία διαμορφωμένη με την παραδοχή που τέθηκε, είναι τελείως αντίθετα με αυτά του εργαζόμενου. Και μιλάω για οποιονδήποτε εργοδότη, μικρό ή μεγάλο, φτωχό ή πλούσιο.



Οποιαδήποτε επιχείρηση ενδιαφέρεται για το κέρδος. Καμία δεν λειτουργεί για να προσφέρει στο σύνολο της κοινωνίας παρά μόνο για αυτόν που έχει την επιχείρηση ή γι’ αυτούς (στην περίπτωση που είναι παραπάνω απο ένας). Πέρα απο τις πωλήσεις και διάφορα άλλα τεχνάσματα που θα αυξήσουν τα κέρδη μίας επιχείρησης ο εργοδότης έχει και μερικές απώλειες χρήματος. Μερικά παν στην ΔΕΗ για το ρεύμα, μερικά απο αυτά παν στο πετρέλαιο για θέρμανση ( ή στο φυσικό αέριο) κλπ, ενώ ένα ποσοστό απο τον τζίρο της επιχείρησης πάει στους εργαζόμενους. Για να αυξηθεί η κερδοφορία λοιπόν, θα πρέπει σε όλους τους τομείς όπου ξοδεύονται χρήματα, να υπάρχει μείωση ή και μηδενισμός των εξόδων αυτών. Έτσι απο τη μεριά του ο εργοδότης, στον τομέα των εξόδων για τους εργαζόμενους, θα πρέπει να τα μειώσει ή να τα μηδενίσει. Αυτό γίνεται με διάφορες τακτικές (απλήρωτες υπερωρίες, απλήρωτη εργασία, αντικατάστασή τους με μηχανές κλπ.).



Απο την μεριά του ο εργαζόμενος αν και δουλεύει σε μία ίδια επιχείρηση με τον εργοδότη του, τα συμφέροντά του θα πρέπει να είναι διαμετρικά αντίθετα με του εργοδότη. Άλλωστε αυτό προστάζει και η κοινωνία μέσω της πρώτης παραδοχής. Και αν η μία μεριά, αυτή της εργοδοσίας είναι ο μηδενισμός του εργατικού κόστους, η άλλη μεριά είναι αυτή του εργαζόμενου. Δηλαδή το όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αμοιβή. Αυτό φυσικά πετυχαίνεται με το να περάσει η επιχείρηση στα χέρια των εργαζομένων. (Φυσικά αν και ο εργοδότης δουλεύει και παράγει για την επιχείρηση τότε θα πρέπει λογικά να αντιμετωπίζεται σαν εργαζόμενος)



Φυσικά, όλες αυτές οι κόντρες δεν θα υπήρχαν αν μπορούσε η κοινωνία να εφαρμόσει τον μικρό κανόνα που λέει πως σαν σύνολο προοδεύουμε πολύ περισσότερο απο ότι σαν μονάδες σε συνεχή ανταγωνισμό μεταξύ μας. Τότε η εργασία θα ήταν εργασία (κοινωνικό λειτούργημα) και όχι δουλειά. Μέχρι όμως εκείνο το σημείο (αν έρθει ποτέ), θα υπάρχει πάντοτε ο ταξικός διαχωρισμός στην κοινωνία. Αυτός ο ταξικός διαχωρισμός που το ίδιο το κοινωνικό σύστημα έχει επιβάλει μέσα απο τον ανελέητο ατομικό ανταγωνισμό. Έτσι και εμείς θα πρέπει να σκεφτόμαστε σαν εργαζόμενοι (όντας τέτοιοι) και όχι σαν εργοδότες. Αυτές τις εποχές της κρίσης, υπάρχει μια (επιτυχής) προσπάθεια απο τη μεριά της εργοδοσίας να διατηρήσει τον ίδιο ρυθμό αύξησης κερδών (ή έστω τα κέρδη της). Ανακοινώνονται απολύσεις, μειώσεις μισθών κλπ μέτρα που μόνο αποτέλεσμα έχουν την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των εργαζομένων και δημιουργώντας μία τεράστια στρώση ανεργίας. Αυτό που ακούγεται είναι πως πρέπει όλοι μαζί να επωμιστούμε τις απώλειες. Αν όμως σκεφτεί τις απλούστατες πιο πάνω σκέψεις θα καταλήξει στο συμπέρασμα πως απο τη στιγμή που δεν έχουμε μερίδιο όλοι μαζί στα κέρδη, τότε δεν θα πρέπει να έχουμε μερίδιο και στην χασούρα. Δεν είναι κάτι δύσκολο στο να κατανοήσει κανείς σε πoιά κοινωνική τάξη ανήκει. Αρκεί να σκεφτεί σαν εργαζόμενος και όχι σαν αφεντικό.

Türkiye'nin İlk Annotation Oyunu Ruffles En Kestirme

Dijital dünyada ilklere imza atmaktan sıkılmayan Ruffles, yine Türkiye’de ilk olan bir kurguya imza atmış ve bu defa viral video, mobil eğlence ve sosyal medyayı tek bir oyun içerisinde birleştirmiş. Türkiye’de bir ilk olan annotation teknolojisi ile hazırlanan oyunda, eğlenceli bir ev partisi ile başlayan hikayede tanıştığımız güzel bir kızı elde tutmak için oldukça yoğun çaba harcıyoruz…

Çılgın bir parti ve koşturmaca içinde başlayan video, bizi bazı seçim ve yollara sürüklüyor, senaryo gereği yanımızda para olmadığından otostop çekmeye başlıyoruz ve kendimizi birden Esra ile Ceyda’nın otomobilinde buluyoruz…



İşin eğlenceli kısmı ise, IVR ve IVN altyapısı ile Esra ve Ceyda kardeşler (nam-ı diğer; Cicişler) ile konuşmamız… Cep telefonumuzu verdiğimiz anda Esra ve Ceyda kardeşler bizi arıyorlar ve şanslıysak bedava 60 dakika ve 100 mb internet kazanıyoruz. Ayrıca numarayı geri aradığımızda Esra ile Ceyda’nın komik ve bir o kadar enteresan muhabbetlerini dinliyoruz. Üstelik her aramada başka bir muhabbet çıkması da ayrı bir güzellik olmuş…

Oyuna en kestirmeden bu linkten ulaşabilirsiniz http://apps.facebook.com/enkestirmeruffles/


Bir bumads advertorial içeriğidir.

10 Ağustos 2011 Çarşamba

Blogunuz İçin Google Plus Widget

Benim gibi çoğu blogcu eminim sosyal medyayı etkin bir şekilde kullanıyordur.Gerek kendi için gerekse blogu için hesaplar, hayran sayfaları oluşturup hem bloguna daha fazla ziyaretçi çekmek hem de okuyucularıyls daha etykin bir iletişim kurmak istiyorlardır.

Twitter ve Facebook’ta blogcuların işini kolaylaştıracak takip et butonu, beğen kutusu gibi widgetlarla biz blogculara oyardımcı oluyor.

 

Google Plus Widget

 

Son olarak Google’ın yeni sosyal ağ projesi olan Google Plus’ın özelliklerini size yazmıştım.Peki kısa sürede bu kadar fazla kullanıcı sayısına ulaşan Google Plus’ın blogumuza ekleyebileceğimiz bir widget’ı yok mu? Elbette var…

 

1.Adım: Google Plus widgetını blogunuza eklemek için ilk olarak http://widgetsplus.com/ sitesine gidiyoruz ve Get widget butonuna basıyoruz.

 

Google Plus Widget

2.Adım: Get widget butronuna bastığımızda alt tarafta Basic settings sekmesinde widget için temel ayarlar gözükecektir.Burada Google+ID yazan yere Google Plus profilinize girdiğinizde adres satırında yazan plus.google.com/110966163584417465277 adresinin renkli kısmını yazacaksınız.Text font yaan yerden yazı tipini değiştirebilirsiniz.Widget width  ayarından  widgetın genişliğini değiştirebilirsiniz.Türkçe dil desteği olmadığı için dil seçeneğini İngilizce olarak belirleyin.Include update feed kutucuğunu işarertlerseniz  widgetta akış özetiniz görünür.

 

Google Plus Widget temel ayarlar

3.Adım: Ayarlarımızı tamamladıktan sonra yukarıdaki Get code  butonuna basıyoruz ve açılan kod kutudaki kodları Blogger hesabımıza giriş yapıp Yerleşim > Gadget ekle > HTML/JavaScript ile görünmesini istediğimiz yere ekliyoruz.

 

Google Plus Widget Kod

Beni Google Plus Çevrelerinize Ekleyin

Google Plus’ta beni çevrelerine ekleyenleri bende çevrelerime ekliyorum ve aktif olarak paylaşımlarda bulunuyorum.Beni çevrelerinize eklemek için profilim: plus.google.com/110966163584417465277

9 Ağustos 2011 Salı

Κοινωνικός διάλογος

Εξαιρετικό, από τον πάντα εύστοχο και καυστικό Πάσχο Μανδραβέλη:
"Κοινωνικός διάλογος στην Ελλάδα σημαίνει να μαζεύονται οι κάτοχοι των κρατικών προνομίων με τον υπουργό, για να διαπιστώσουν ότι τίποτε δεν πρέπει να αλλάξει."

8 Ağustos 2011 Pazartesi

Google Plus İle Tanışmanın Vakti Geldi

Google’ın yeni sosyal ağı olan Google Plus’ı 1 ayı aşkın süredir kullanıyorum.Hakkında epey fikir sahibi oldum ve bu fikirlerimi sizlerle paylaşmanın zamanının geldiğini düşünüyorum.

Öncelikle Google Plus’ın tanıtım videosunu izleyerek bu yeni sosyal ağ ile tanışın.



Şimdi Google Plus’ı biraz daha yakından tanıyalım…

 

Ana Sayfa

Google Plus  Ana Sayfa Ana sayfaya girdiğinizde Akış bölümü sizi karşılıyor.Akışlarda arkadaşlarınızın ve sizin paylatığınız resimler, videolar, linkler, bilgiler gözüküyor.Dilerseniz bir filtreleme ile sadece iş arkadaşlarınızın ya da ailenizin paylaştıklarını görüntülemeniz mümkün.
Aynı Facebook ‘ta olduğu gibi Öneriler kısmında size önerilen kişileri görebilirsiniz ve onları çevrelerinize ekleyebilirsiniz.  Ana sayfada yapabileceğiniz diğer şeyler ise yazılı ve kameralı sohbet.

 

Fotoğraflar

Google Plus Fotoğraflar Fotoğraflar bölümüne girdiğinizde açılan sayfada çevrelernizdeki kişilerin gönderdiği fotoğraflarla karşılaşıyorsunuz.Fotoğraflar arasında geçiş yapmak ve bu  fotoğraflara yorum yazmak oldukça kolay. Resimleriniz için yeni albümleri burada oluşturabilir, albümleri kimlere gösterip göstermeyeceğinizi düzenleyebilirsiniz.

 

Profil

Google Plus Profil İnsanların profilinizi ziyaret ettiklerinde gördükleri sayfa burası .Peki profil sayfasında neler var?
Profil sayfanız 6 sekmeden oluşuyor.Açılışta karşınıza gelen sekme olan Yayınlar sekmesinde paylaştığınız öğeler gözükmektedir.
Hakkında sekmesinde ise profil bilgileriniz ve biyografiniz yazar.Eğer daha önmceden bir Google profil hesabı oluşturduysanız.Bu bölümde o bilgiler yazar.
Fotoğraflar sekmesinde sayfayı ziyaret eden kişiye açık olan albümleriniz ve fotoğraflarınız gözükür.
Videolar sekmesinde upload ettiğiniz videolarınız gözükür, tabi eğer görmek isteyen kişiye bakma izni verdiyseniz.
+1’ler sekmesinde +1 butonu ile beğendiğiniz ve tavsiye ettiğiniz öğeler görüntülenir.
Buzz sekmesinde buzz ile paylaştığınız öğeler vardır.Ben blog yazılarımı otomatik olarak buzz’a yönlendirdiğim için tüm blog yazılarım burada yer alır.

 

Çevreler

Google Plus Çevreler Çevreleri arkadaş listeleri gibi düşünebiliriniz ama Facebook’ta olduğu gibi arkadaşlık teklif etme ve onaylama söz konusu değildir.Siz takip etmek istediğiniz bir kişişiyi çevrenize eklenirsiniz ve o kişinın yayınları akışılarınızda görünür.

 

Google Plus İle İlgili Faydalı Makaleler

- Era’dan Google Plus Rehberi
- Görkem Ünel’den Google Plus Özellikleri
- Görkem Ünel’den Google Plus Ve Facebook Arasındaki Farklar

 

Google Plus Davetiye Talebi

Google Plus her üyesine 150 adet davetiye gönderme hakkı tanıyor.Siz de Google Plus davetiyesi istiyorsanız bloghocam@gmail.com adresine mail gönderin ya da yorum bölümüne mail adresinizi yazın. 
 
Beni Google Plus’ta Çevrelerinize Ekleyin 
Google Plus kullanmaya başladıktan sonra bpaylaşımlarımı takip etmek için beni çevrelerinize eklemeyi unutmayın. Profilim: plus.google.com/110966163584417465277 u izleyerek ibu yenin sosyal ağ ile tanışın.