17 Mayıs 2011 Salı

Facebook

Μπήκε ποτέ κανείς στον κόπο να σκεφτεί γιατί το MSN και το Facebook και άλλες τέτοιες παρόμοιες υπηρεσίες έχουν τόσο μεγάλη απήχηση;

Τις τελευταίες μέρες πιάνω τον εαυτό μου να είναι πολλές ώρες μπροστά απο τον υπολογιστή. Στις ώρες αυτές διαβάζω διάφορα, βλέπω διάφορα, αλλά κυρίως chatάρω και είμαι στο facebook. Μιλάμε για μεγάλο κάψιμο που όμως δεν το θέλω αλλά κατά κάποιο τρόπο είμαι αναγκασμένος να το κάνω. Αν και ο καιρός έχει ανοίξει πολύ και το καλοκαίρι άρχισε, δεν έχω λεφτά ούτε για έναν σπαστό καφέ. Μάλλον για έναν σπαστό καφέ έχω. Το θέμα είναι πως κανείς απο τους γνωστούς και φίλους δεν δέχεται να αράξουμε στο πάρκο και να πιούμε ένα καφέ απο περίπτερο ή απο το τυροπιτάδικο. Μερικοί δουλεύουν και μερικοί παίρνουν κάτι απο τους γονείς τους. Άλλοι προτιμούν να μην βγουν. Έτσι η λύση είναι να μείνω και γω μέσα. Πόσες ώρες θα παίξεις όμως μουσική μόνος; Πόσες ταινίες θα δεις; Πόσα βιβλία θα διαβάσεις; Μετά απο κάποια ώρα θες να κοινωνικοποιηθείς. Έτσι αναγκαστικά θα χρησιμοποιήσεις τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης.

Η κοινωνικοποίηση είναι φυσική ανάγκη. Δεν γίνεται απο επιλογή. Γι' αυτό το λόγο είμαστε κοινωνικά δομημένοι σαν είδος. Η αποξένωση είναι αυτή που σε γεμίζει μελαγχολία και σε μαραζώνει. Όταν μένεις μόνος ουσιαστικά δεν χαμογελάς. Δεν συναναστρέφεσαι και δεν προοδεύεις σαν άνθρωπος. Σε απασχολούν όλο και πιο μικροκοσμικά προβλήματα και καταλήγεις με σπασμένα νεύρα.

Για να αποφύγει ο καθένας τις αρνητικές συνέπειες της απομόνωσης αναγκάζεται να κοινωνικοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο. Έτσι και το chatting γνωρίζει άνθηση. Οπότε την επόμενη φορά που θα μιλήσει κανείς σε χώρο κοινωνικής διαδικτύωσης να ξέρει πως και ο άλλος στην άλλη μεριά του πληκτρολογίου αισθάνεται τόση βαρεμάρα και τόση μοναξιά. Άλλωστε οι περισσότεροι που ξέρω οτι δεν περνάνε ώρα στο πισι τους μπροστά είναι αυτοί που έχουν λεφτά να περνάνε την ώρα τους έξω... (κάπου σίγουρα κάνω και λάθος γιατί πχ και με τον αθλητισμό να ασχολείται κανείς πάλι περνάει την ώρα το εκτός).

16 Mayıs 2011 Pazartesi

Συλλογική ευθύνη;

Ιστορικά έγινε το λάθος και αντί για ένα συστημα διακυβέρνησης που θα στηρίζεται στη γνώμη όλων των πολιτών, έχουμε ένα σύστημα αντιπροσώπων. Αυτό οφείλεται πιθανότατα οτι έπειτα απο κάποια σχετική αύξηση του πληθυσμού δεν μπορούσαν να πέρνουν όλοι αποφάσεις λόγω μεγέθους. Έπρεπε να υπάρχει ευελιξία για γρήγορες αποφάσεις. Πιθανότατα λέω, γιατι δεν έχει γίνει γνωστό γιατί απο την αμεσοδημοκρατία της Αθήνας οδηγηθήκαμε ιστορικά στιν αντιπροσώπευση των 300. Καλός ή κακός έτσι είναι. Και φτάσαμε εδώ που δτάσαμε.

Αυτή την εποχή μεγάλων κοινωνικων αναταράξεων όλοι μάς λένε για την συλλογική ευθύνη που φέρνει ο κάθε ένας απο εμάς για την τύχη που έχει η χώρα και άλλα τέτοια. Το ερώτημα που θέτω είναι το εξής. Γιατί απο τη στιγμή που εμείς απλά επιλέγουμε τους αντιπροσώπους μας για να κάνουν την δουλειά όπως αυτοί νομίζουν καλύτερα για εμάς και την κοινωνία, μιάς και έχουμε τεχνικά προβλήματα (που πλέον δεν υφίστανται με την εποχή του διαδικτύου) να παίρνουμε συλλογικές αποφάσεις για το κάθε ζήτημα, φέρνουμε όλοι μας μία συλλογική ευθύνη για την κατάντια της οικονομίας;

Και για να υποστηρίξω λίγο τα λεγόμενά μου. Το κάθε κόμμα που παρουσιάζει το προεκλογικό του πρόγραμμα θεωρεί πως θα κάνει το καλύτερο για τον λαό (πέρα των ακροδεξιών που λένε ανοιχτά οτι θα αφανίσουν απο τη χώρα όσους δεν τηρούν προδιαγραφές). Έρχεται ο λαός και τους ψηφίζει. Αυτό βγαίνει και τελικά έχει ένα άλφα αποτέλεσμα. Ξανά εκλογές. Ας πούμε οτι ο λαός για οποιονδήποτε λόγο δεν παίρνει χαμπάρι οτι με τις πρακτικές της εκάστοτε κυβέρνησης αντί για το καλύτερο πάει προς το χειρότερο. Έρχονται ξανά εκλογές και ξαναψηφίζει. Βγαίνει το ίδιο ή ένα άλλο κόμμα στην εξουσία. Ο λαός ουσιαστικά ζει μέσα στο γυάλινο κλουβί του και δεν καταλαβαίνει οτι πάει για τον γκρεμό. Για οποιονδήποτε λόγο. Είτε είναι απο αμορφοσιά, είτε απο αγραμματοσύνη, είτε απο χαζομάρα. Τελικά ανοίγει μία μέρα τα μάτια του με χιλιάδες μέτρα να έχουν παρθεί που τον οδηγούν στην κακουχία και την μιζέρια. Φέρει την ευθύνη ο λαός; Μαζί τα φάγαμε; Ή μήπως ηταν υποχρέωση της εκάστοτε εξουσίας να κάνει σωστά τη δουλειά της ενώ αυτή δεν την έκανε; Μήπως αντί για μέτρα να αρχίσει να παίρνει αδιακρίτος κεφάλια ο λαός του κάθε κομματικού στελέχους; Άλλωστε ο κόσμος είχε την υποχρέωση να επιλέξει αντιπροσώπους. Αυτοί θα έκαναν ότι καλύτερο.

11 Mayıs 2011 Çarşamba

Στο Παρίσι θα μιλήσει η Αρχαιολόγος της Θήβας κ. Αλεξάνδρα Χαραμή-Μάμαλη



Στο Παρίσι, στην Ακαδημία Επιγραφών και Καλών Γραμμάτων (Académie des Inscriptions et Belles Lettres) έχει προσκληθεί να μιλήσει την Παρασκευή 13 Μαΐου η αρχαιολόγος της Θ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αλεξάνδρα Χαραμή - Μάμαλη.
Την πρόσκληση έκανε ο Καθηγητής Επιγραφικής και μέλος της γαλλικής Ακαδημίας Denis Knoepfler, πολύ γνωστός μελετητής των αρχαίων Βοιωτικών επιγραφών.
Το θέμα της ομιλίας είναι : «Εορτές και αγώνες στο Γυμνάσιο της αρχαίας Τανάγρας σε μια επιγραφή αυτοκρατορικών χρόνων από το Δήλεσι της Βοιωτίας (αρχαίο Δήλιον)».
Αφορμή για την ομιλία αποτελεί η μελέτη από την κα Χαραμή - Μάμαλη μιας επιγραφής του 3ου αι. μ.Χ., η οποία παρέχει σημαντικές πληροφορίες για τον θεσμό της εφηβείας στην Τανάγρα κατά την περίοδο αυτή, για τις εορτές της πόλης και για τους εφηβικούς αγώνες.

Μήνυμα Γιώργου Μουλκιώτη για τις πανελλήνιες εξετάσεις


Μήνυμα Γιώργου Μουλκιώτη για τις πανελλήνιες εξετάσεις

Από αύριο ξεκινάει για όλους τους υποψηφίους η τελική μάχη στον αγώνα για εισαγωγή στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της Χώρας.
Εύχομαι να ανταμειφθούν οι προσπάθειες και οι κόποι των υποψηφίων. Σίγουρα τα αποτελέσματα θα γίνουν αφορμή για μια νέα αρχή και μια νέα πορεία.
«Καλή επιτυχία σε όλους και καλά αποτελέσματα».

Ο ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΟΥΛΚΙΩΤΗΣ

10 Mayıs 2011 Salı

Κληρονομιά

Γενικά ποτέ σαν οικογένεια δεν είχαμε πολλά λεφτά. Να πεις οτι μας περίσσευαν για πολυτέλειες. Ο πατέρας μου όμως πάντα προσπαθούσε να μη μας λείψει τίποτε. Όταν έφυγε μας άφησε μία σημαντική κληρονομιά. Δεν ήταν αυτοκίνητα και σπίτια και καμιά περιουσία. Αλλά στο σπίτι υπάρχουν εκατοντάδες βιβλία. Μεγαλόνωντας και εγώ άρχισα να διαβάζω λίγο περισσότερο μιάς και μικρός δεν διάβαζα τόσο ή οι αναγνώσεις μου ήταν πολύ επιδερμικές. Το καλό είναι πως επειδή ήταν αριστερός τα περισσότερα βιβλία κινούνται σε αυτόν τον πολιτικό χώρο.

Είχα διαβάσει και μικρότερος λοιπόν τον Βασίλη Ραφαηλίδη. Στις βιβλιοθήκες υπάρχουν σχεδόν όλα τα βιβλία του. Όμως οχι οτι ειχα δώσει την απαραίτητα προσοχή. Τώρα όμως μετά απο χρόνια και αφού έχω πάρα πολύ χρόνο στην διάθεσή μου (μιας και είμαι άνεργος), ξανάρχισα να διαβάζω το "Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας". Με περισσότερη προσοχή αυτή τη φορά. Και η αλήθεια είναι πως εάν με ενθουσίασε παλαιότερα μία φορά, τώρα με ενθουσιάζει σε πολλαπλάσιο βαθμό. Αναλύσεις που ακούς τώρα απο αριστερούς bloggers και αρθρογράφους , αυτός τις είχε κάνει τότε, τη δεκαετία του 90. Λίγο τα ονόματα να αλλάξεις (πχ αντί για Κωσκοτάς βάλεις Άκης) βλέπεις ακριβώς την ίδια ιστορία να επαναλαμβάνεται. Βλέπεις πως αυτά που έλεγε τότε μπορεί και ίσως και ότι παίζει να είναι η φαντασία του, επαληθεύονται. Προτείνω λοιπόν να ψάξει κανείς να αγοράσει ότι βιβλίο του βρει. Δεν θα χάσει. Το ύφος του είναι αρκετά ξεκούραστο και χαλαρό με δόσεις σαρκασμού και χιούμορ. Άλλωστε βαρέθηκα να κοιτάω απλά την οθόνη του υπολογιστή και να διαβάζω ανάμεσα στα blogs. Το χαρτί έχει άλλη χάρη. Ειδικά όταν τα βιβλία είναι έτσι παλιά μυρίζει και υπέροχα...