6 Ağustos 2009 Perşembe

ΧΙΡΟΣΙΜΑ 64 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ






Η ιστορία της ατομικής βόμβας
Το 1939 Γερμανοί φυσικοί απέδειξαν πως ήταν δυνατό να αναπτυχθεί ένα πανίσχυρο όπλο με τη μέθοδο της πυρηνικής σχάσης ουρανίου. Το γερμανικό πυρηνικό πρόγραμμα υπονομεύτηκε όταν έγινε γνωστό το κόστος και η πολυπλοκότητα της κατασκευής. Ο Χίτλερ δυσπιστούσε έναντι της σύγχρονης φυσικής χαρακτηρίζοντας την επιστήμη των Εβραίων. Ετσι Γερμανοί επιστήμονες που είχαν μεταναστεύσει στις ΗΠΑ συνέβαλαν στις έρευνες των συμμαχων. Βρετανοί επιστήμονες σημείωσαν προόδους και παρέδωσαν τα πορίσματά τους στις ΗΠΑ. Στο αμερικανικό πρόγραμμα Μανχάταν εργάστηκαν 150.000 άτομα για 4 χρόνια. Το 1944 είχε παραχθεί σχάσιμο υλικό για την παραγωγή δύο βομβών. Στις 16 Ιουλίου 1945 η βόμβα δοκιμάστηκε επιτυχώς από την ερευνητική ομάδα στο Λος Αλαμος της αεροπορικής βάσης Αλαμογόρδο. Το υπουργείο άμυνας των ΗΠΑ στέλνει ένα αινιγματικό τηλεγράφημα στον πρόεδρο Τρούμαν που βρίσκεται στο Ποτσνταμ: "Ο τοκετός ήταν αίσιος". Η πρώτη ατομική βόμβα έκανε την καρδιά των κατασκευαστών της να γεμίσει από υπερηφάνεια αλλά και τρόμο. "Καταλάβαμε ότι η ζωή μας είχε αλλάξει πια οριστικά και δεν θα ήταν ποτέ η ίδια όπως πρώτα" είπε μελαγχολικά ο φυσικός Rober Openhaimer. H έκθεση της επιτροπής Frank εφιστούσε την προσοχή του προέδρου των ΗΠΑ στους τρομερούς κινδύνους που εγκυμονούσε η χρήση της βόμβας για την ανθρωπότητα. Αλλά στις 3 Αυγούστου ο Τρούμαν έχει πάρει πλέον την απόφασή του. Να ριχθεί η βόμβα, το ταχύτερο και σε πυκνοκατοικημένη πόλη. Καταρτίζεται κατάλογος υποψηφίων πόλεων. Κοκούρα, Χιροσίμα, Γιοκοχάμα, Ναγκασάκι. Στην αρχή είχε μπει και το Κιότο αλλά σβήστηκε μετά από παρέμβαση αξιωματούχου λόγω της ιδιαίτερης σημασίας της ως αρχαίου θρησκευτικού και καλλιτεχνικού κέντρου της Ιαπωνίας. "Χιροσίμα καιρός σχεδόν αίθριος. Ορατότης 10 μιλίων, κάλυψις στερεώματος κατά τα δύο δέκατα στο ύψος των 13000 ποδών".
Ο καλός καιρός της Χιροσίμα έκρινε την τύχη της και η βόμβα ερρίφθη. Στις 9 Αυγούστου μία δεύτερη βόμβα έπληξε το Ναγκασάκι.

27 Temmuz 2009 Pazartesi

Απενεργοποιήστε τα Flash


Εδώ και καιρό είχα ενα μεγάλο πρόβλημα. Καθώς άνοιγα τον firefox έβλεπα οτι μου κολλούσε το σύστημα. Ο επεξεργαστής χτυπούσε κόκκινο και η ραμ (μιας και δεν είναι και πολύ) σερνότανε. Αμέσως κατάλαβα οτι τα όλο και περισσότερο χρησιμοποιούμενα flash στις ιστοσελίδες (οι εικονίτσες που πέζουν διάφορα χαζά διαφημιστικά) έκαναν την βρωμοδουλειά. Με ελάχιστο ψάξιμο βρήκα αυτό. Είναι το flashblock και αυτό που κάνει είναι να μπλοκάρει τα φλας στον firefox και αυτά να ενεργοποιούνται κατα επιλογή μόνο αν πατήσουμε πάνω στο banner με το ποντίκι. Ακόμα και με το youtube Που λειτουργεί με flash αν ανοίξεις ένα βιντεάκι τότε αυτό εμφανίζει απλά το σήμα του flash και για να το παίξεις πρέπει να πατήσεις πάνω του. Σοφότατο και χρήσιμο. ΤΟ συστήνο ανεπιφύλακτα.
downoad εδώ.

25 Temmuz 2009 Cumartesi

iç ticaret hadleri

dün gece saat 12-1 sularında gözümde güneş gözlüğü, evde 3-5-8 oynarken ve bi yandan kolumdaki inanılmaz çok sayıdaki yara bereyi inceleyip bir yandan da masadaki muabbete gülerken farkettim ki, az önce saydığım koşullar altındaki bi insanın ne olursa olsun o kadar çok gülmemesi lazım. gece yarısı güneş gözlüğüyle 3-5-8 oynamamın gerçekten mantıklı bir sebebi var, ama mesela bu yaraların berelerin hiç yok. bir kısmı geçen haftasonundan kalma ama geri kalanları iki gün önce yoktular ve nasıl oluştular hiçbi fikrim yok. hele sol kolumda bi tane morluk var patates büyüklüğünde ve rengarenk, onun olması için koluma bi yaban domuzu tos atmış olmalı. yani bilemiyorum işte, noluyor lan?

tam kola bağımlılığından kurtuluyorum, kürşat geliyor istanbula, gene güne öğlen kola ve sigarayla başlayıp yattığımız yerden mal mal muhabbetler ederken önce akşam sonra tekrar sabah olmasıyla döngüye giren, ancak kola veya sigara bittiğinde loophole bulabildiğimiz haftasonları geçiriyoruz. arada bir dışarı çık, içki iç, eve gel kağıt oyna, belki bi film izle, sonra gene yattığın yerden saçma salak muhabbetler, kola sigara, gene gün ağarsın, gene kalk kola sigara kahvaltısı.. şimdi kolamız bitti, onu bekliyorum.

bi de hayatımdaki her ayrıntı karman çorman şu anda. her ayrıntı ama. ve buna rağmen uzun zamandır ilk defa çok, çok huzurluyum. resmen gözlerim parlıyor. ama güneş gözlüğüyle dolaştığım için pek belli olmuyor tabi ajdksaj. ne mutlu iç ticaret hadleri sürekli cari açık verenlere!

öperim gözlerinizden.

Ακριβή μου πολυτέλεια


Με βάση τα καινούργια μέτρα της κυβέρνησης, για να γεμίσουν τα ταμία μπας και φάνε τίποτε παραπάνω, για τα αυτοκίνητα, μετά απο πολλούς συνειρμούς κατέληξα στο εξής συμπέρασμα:

H Κυβέρνηση πασχίζει να στηρίξει μία ομάδα της αγοράς που της αποφέρει μεγάλα κέρδη, και της κυβέρνησης και αυτής της ομάδας. Αυτή είναι η ομάδα των πωλητών αυτοκινήτων. Σε άλλα κράτη όπως η Αμερική που αυτοί κατασκευάζουν και όχι μόνο πωλούν, σαν την Ελλάδα που έχει καταντήσει χώρα παροχής υπηρεσιών, αφήνουν την βιομηχανία αυτή αβοήθητη στο έλεος της "κρίσης" που η ίδια βιομηχανία δημιούργησε. Στην Ελλάδα όμως ξέρουν πως έτσι θα ξαναεξασφαλίσουν ψήφους και ρευστό τώρα ειδικά που το ταμείο είναι μείον και το χρειάζονται όσο ποτέ άλλοτε. Γι αυτό, με τη μάσκα της οικολογίας βάζουμε φόρο στα παλιά αμάξια ουσιαστικά όσο θα έκανα να αγοράσεις ένα παλαιό μεταχειρισμένο Έτσι λοιπόν αυτή η άχρηστοι, θα σώσουν το περιβάλλον και την τσέπη τους, την ώρα που ακούμε για περιβαλλοντικά σκάνδαλα εργοστασίων που λειτουργούν χωρίς φίλτρα, βιολογικών καθαρισμών που δεν υπάρχουν και χωματερών που γεμίζουν τα εδάφη μας με διοξίνες
Βέβαια σκοπός μου δεν είναι να τα πω πάλι στην κυβέρνηση, και σε κάθε κυβέρνηση. Άλλωστε η γνώμη μου και ο εκνευρισμός που μου προκαλούν νομίζω πως είναι όμοιος με των περισσοτέρων πολιτών που η τηλεόραση δεν σταματήσει την λειτουργία και του τελευταίου νευρώνα του εγκεφάλου τους. Οι υπόλοιποι, που δεν τους νοιάζει απλά είναι αυτοί που θα κλείσουν το φως στην ώρα της γης, και θα αγοράσουν το πανάκριβο αυτοκίνητό τους.
Αλλά γιατί φτάσαμε σε σημείο το αμάξι να είναι ένδειξη κοινωνικού στάτους; Ποιοί οι λόγοι που μας οδήγησαν ως εδώ;
Όλα δεν ξέρουμε απο πότε ξεκινούν. Πάντως απο τα αρχαία χρόνια η άμαξα και το άλογο σίγουρα αναφέρονται σαν σήματα πολυτέλειες. Η ανάγκη του ανθρώπου άλλωστε τον οδήγησε στο να δημιουργήσει μέσα μεταφοράς πιό γρήγορα απο τα πόδια του. Άλογα βέβαια δεν μπορούσαν να διατηρήσουν όλοι και γι αυτό υπήρχαν και τα γαϊδουράκια. Στην αρχή της βιομηχανικής επανάστασης έχουμε τις μαζικές μεταφορές με τραίνα. Βέβαια και εκεί οι έχοντες δεν ταξίδευαν με τον απλό λαό αλλά είχανε το δικό τους μέρος στο τραίνο. Αργότερα κάνει την εμφάνισή του το αυτοκίνητο. Αυτό θα έχει την ίδια υποδοχή. Οι φτωχοί με τα τραμ και οι έχοντες θα αγοράσουν αμάξια. Όταν η τεχνολογία θα εξαπλωθεί και θα δημιουργηθούν πολλές κατασκευάστριες εταιρείες τότε το κόστος κατασκευής θα μειωθεί. Το αμάξι θα διεισδύσει στα μεσαία στρώματα της κοινωνίας. Μα πάλι οι κατέχοντες θα αγοράσουν πιο ασφαλή, πιο γρήγορα και τεχνολογικά πιο προηγμένα αυτοκίνητα. Καθώς τα χρόνια πέρασαν το αυτοκίνητο μπόρεσε να αγοραστεί απο σχεδόν όλο το λαό ανεξαρτήτως εισοδήματος και οικονομικής τάξης. Οι φτωχότεροι μεταχειρισμένα παλία αμάξια, οι πλουσιότεροι ακριβά αυτοκίνητα μάρκας.
Οι τεχνολογίες πλέον για τις ίδιας γεννιάς αυτοκίνητα δεν διαφέρουν και πολύ. Όμως είναι διαφορετικό για τον κοινωνικό περίγυρο να έχεις αμάξι που να φέρει το τριάκτινο αστέρι και αλλιώς να λέει ΚΙΑ. Πλέον είναι θέμα οικονομικής επιφάνειας. Πάντα έτσι ήταν. Πληρώνεις για το ίδιο πράγμα πιο ακριβά απλα για να δείξεις οτι έχεις. Οτι είσαι σε καλύτερη οικονομική κατάσταση απο τους άλλους. Γιατί ένας μεγαλογιατρός ή ένας μεγαλοδικηγόρος, βιομήχανος κλπ δεν έχει κάτι μικρό και φθηνό και ταξιδεύει με κάτι πανάκριβο;
Όταν ένα αυτοκίνητο κοστίζει κατά μέσω όρο 15.000 ευρώ τότε είναι γενικά πολλά λεφτά. είναι περίπου ο μισθός ενός καλά πληγωμένου Έλληνα εργαζόμενου. Όταν στον δυτικό κόσμο σχεδόν κάθε οικογένεια είναι τετραμελής και έχει σχεδόν 2 αυτοκίνητα τα οποία ανανεώνει ανα 5 χρόνια τότε είναι σχεδόν 15000Ε ανα 2,5 χρόνια. Μιλάμε 6000Ε περίπου το χρόνο για αμάξια (η τετραμελής οικογένεια του δυτικού κόσμου). Επιπλέον φόροι, βενζίνη, σήματα, διόδια, πάρκινγκ κλπ τότε καταλαβαίνουμε οτι ένα τεράστιο μέρος του μισθού πάει γύρο απο το αυτοκίνητο.
Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς λοιπόν οτι ένα μεγάλο γρανάζι της δυτικής οικονομίας πέρα απο τις κατασκευές είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτή άλλωστε ευθύνεται και για τεχνολογικές ανακαλύψεις μα και για πολέμους (πετρέλαιο).
Ζώντας έτσι σε μια καπιταλιστική οικονομία που έχει σαν σκοπό την οικονομική ανάπτυξη είναι αναμενόμενο λοιπόν το αυτοκίνητο να είναι και σύμβολο δύναμης. Ο καθένας που έχει όνειρο να πάρει ένα ακριβό αμάξι χωρίς ουσιαστικά να του προσφέρει κάτι είναι θύμα αυτής της οικονομίας που καθημερινά βρίζει και εξορκίζει. Στο όνομα της βιτρίνας σπαταλάει λεφτά που θα μπορούσε να τα έχει επενδύσει σε κάτι πιο ουσιώδες Όσο και να λέει πως είναι ενάντια αυτού του άδικου συστήματος το στηρίζει με νύχια και με δόντια. Γι αυτό ίσως να δίνω και άλλοθι στους γνωστούς άγνωστους που καταστρέφουν πολυτελέστατα και ακριβά αυτοκίνητα.
Άλλωστε αν τα έχεις να το πάρεις σημαίνει πως έχεις και άλλα να πάρεις ένα ακόμα και δύο. Αν δεν τα έχεις τότε η ζωή σου περιστρέφεται γύρο απο ένα κουτί με 4 ρόδες και είσαι πολύ επικίνδυνος για την κοινωνία με τα μυαλά που κουβαλάς. Όπως και να έχει, εκούσια η ακούσια στηρίζεις ένα σύστημα που δημιουργεί πολέμους, γενοκτονίας, μολύνει ανεπανόρθωτα το περιβάλλον. Και όλα αυτά για ποιό λόγο; Για να λένε στη γειτονιά: Κοίτα. Πρόκοψε. Πήρε Mercedes...

17 Temmuz 2009 Cuma

H google Ετοιμάζει Δικοτης Λειτουργικο!!!!

Δικό της λειτουργικό ετοιμάζει η Google.,Θα λέγεται google chrome OS (σαν τον φυλλομετρητή).
Πληροφορίες αναφέρουν οτι θα είναι συνεργάσιμο με προγράμματα απο linux, windows και mac.
Θα είναι πιο ελαφρύ απο windows και φυσικά open source.
Καλοδεχούμενο λοιπον για όσους βαρέθηκαν τα κρασαρίσματα των windows, την μη υποστήριξη προγραμμάτων των linux, και τα άπειρα λεφτά για πακέτο mac.
Δείτε και εδώ:
http://googleblog.blogspot.com/2009/07/introducing-google-chrome-os.html
http://techblog.gr/software/google-chrome-os-2456/