29 Aralık 2008 Pazartesi

H Ιστορία ενος μικρού βατράχου..


Από την αλληγορία της σπηλιάς του Πλάτωνα, έως το Matrix, διαβαίνοντας δια μέσου των μύθων του La Fontaine, η χρήσις του γλωσσικού συμβολισμού είναι ένα προνομιακό μέσο το όποιο κάνει τον κόσμο να σκεφτεί και να διαδώσει τις ιδέες.
Ο Olivier Clerc, συγγραφέας και φιλόσοφος, με αυτή την μικρή ιστοριούλα, μέσω της αλληγορίας, εμφανίζει τα καταστροφικά αποτελέσματα της μη συνειδητοποιήσεως των αλλαγών, που επηρεάζουν δυσμενώς την υγεία μας, τις μεταξύ μας σχέσεις, την κοινωνική εξέλιξη και το περιβάλλον. Είναι μέσα της, συμπυκνωμένες, η ζωή και η γνώση, που ο καθείς μας θα πρέπει να φυτέψει στον προσωπικό του κήπο ώστε ένα αύριο να μπόρεσει να δρέπει τους καρπούς.

Το βατραχάκι που δεν ήξερε ότι θα βραζόταν…


Φανταστείτε μια κατσαρόλα γεμάτη κρύο νερό, μέσα στο οποίο κολυμπά ανέμελα, ένα βατραχάκι
Κάτω από την κατσαρόλα, ανάβεται μια μικρή φωτιά και το νερό, αρχίζει να ζεσταίνεται πολύ σιγά. Το νερό, σιγά σιγά γίνεται χλιαρό και το βατραχάκι, βρίσκοντας το μάλλον ευχάριστο, συνεχίζει να κολυμπά.
Η θερμοκρασία του νερού, συνεχίζει να ανεβαίνει...
Τώρα το νερό είναι πιο ζεστό, από ότι το βατραχάκι θα θεωρούσε ευχάριστο, αισθάνεται λίγο κουρασμένο, αλλά παρ όλα ταύτα δεν αισθάνεται κανέναν φόβο.
Τώρα το νερό είναι πραγματικά ζεστό και το βατραχάκι αρχίζει να αισθάνεται δυσάρεστα, αλλά είναι εξουθενωμένο. Για αυτόν τον λόγο, υπομένει και δεν αντιδρά
Η θερμοκρασία συνεχίζει να ανεβαίνει, έως ότου, το βατραχάκι καταλήγει να βράση και ως εκ τούτου, να πεθάνει..


Εάν έριχναν το ίδιο βατραχάκι κατ’ ευθείαν σε νερό θερμοκρασίας 50 βαθμών, με μια εκτίναξη των ποδιών του, θα είχε πηδήξει αμέσως έξω από την κατσαρόλα
Αυτό, αποδεικνύει, ότι όταν μια αλλαγή γίνει με έναν τρόπο επαρκώς αργό, διαφεύγει της συνειδήσεως και στην πλειονότητα των περιπτώσεων, δεν προκαλεί καμία αντίδραση, καμία αντίσταση, καμία επανάσταση.
Εάν παρατηρούσαμε αυτό που συμβαίνει στην κοινωνία μας εδώ και λίγες δεκαετίες, θα μπορούσαμε να διακρίνουμε ότι υφιστάμεθα μια αργή παρέκκλιση από την σωστή πορεία, την οποία όμως και συνηθίζουμε.
Ένα μεγάλο μέρος καταστάσεων που πριν από 20, 30 η 40 χρόνια, θα μας έκαναν να φρίξουμε, σιγά σιγά έγιναν κοινοτυπίες και σήμερα πέρνανε απαρατήρητες η αφήνουν τελείως αδιάφορη την πλειονότητα του κόσμου.
Εν ονόματι της προόδου, της επιστήμης και του κέρδους, γίνονται διαρκώς αυθαιρεσίες κατά της προσωπικής ελευθερίας εκάστου, της αξιοπρεπείας του, της ακεραιότητας της φύσεως, της ομορφιάς και της χαράς της ζωής, με αργό ρυθμό αλλά ασταμάτητα, με την συνεχή συνένοχη των αδαών θυμάτων, που ίσως και στο μεταξύ να έχουν χάσει την ικανότητα και θέληση τους να αμυνθούν.
Τα άσχημα προγνωστικά για το μέλλον μας, αντι να προκαλούν αντιδράσεις και προληπτικά μετρά, δεν κάνουν τίποτε άλλο παρα να προετοιμάζουν ψυχολογικά τον κόσμο, ώστε να υφίσταται και να αποδέχεται τις εξαθλιώτικες και δραματικές επιβαλλόμενες συνθήκες ζωής
Το συνεχές σφυροκόπημα από τα μέσα ενημερώσεως με την υπερπληροφόρηση, τις κακόγουστες εκπομπές και τα reality shows που ισοπεδώνουν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, μεταλλάσουν τον ανήσυχο ανθρώπινο νου σε παθητικό δέκτη που απλά εκτελεί εντολές χωρίς κρίση και ικανότητα να αντιλαμβάνεται τι γίνεται γύρω του

Όταν για πρώτη φορά μίλησα γι αυτά τα πράγματα, αναφερόμουν στο αύριο…
Τώρα, αναφέρομαι στο σήμερα !!!
Συνειδητοποίηση, η βράσιμο.
Πρέπει να διαλέξετε!
Λοιπόν, αν δεν είστε σαν το βατραχάκι, μισοβρασμένοι, κάντε μια γερή εκτίναξη με τα πόδια, πριν είναι πολύ αργά

Είμαστε ήδη μισοβρασμένοι;!!
Η όχι;
!


Πηγη http://www.olivierclerc.com/

27 Aralık 2008 Cumartesi

δοκιμή



Δοκιμάζοντας να κατεβάσω βίντεο, βρήκα αυτό.

26 Aralık 2008 Cuma

ΕΘΙΜΑ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΕΛΗ




Γεμάτα με έθιμα είναι τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά στην Ρούμελη.
Αρχίζουν από τον τρόπο με τον οποίον θα σφάξουν τα γουρούνια και φτάνουν μέχρι το πάντρεμα της φωτιάς.Αρχίζουν από τα κάλαντα και φτάνουν μέχρι το βασιλόψωμο. Όμως οι ευχές για μια καλύτερη χρονιά, καλύτερη σοδειά και καλύτερη προκοπή είναι αυτές που κυριαρχούν σε κάθε έκφραση της παράδοσης.
Εκτός από τα κάλαντα που ακούγονται σε κάθε γωνιά της Ρούμελης διατηρούνται ακόμη ορισμένα από τα έθιμα που παραδοσιακά μεταφέρονται από γενεά σε γενεά και δίνουν ένα διαφορετικό χρώμα στις Άγιες τούτες μέρες.
Χοιροσφαγή: Στα ορεινά χωριά της δυτικής Φθιώτιδας είναι απίθανο να μη συναντήσουμε τουλάχιστον ένα χοίρο σε κάθε σπίτι.Ήταν πάντα θέμα αρχοντιάς, κοινωνικής και οικονομικής επιφάνειας.Η προετοιμασία για τη σφαγή τους ξεκινά πολύ νωρίς αφού οι νοικοκυρές είναι υποχρεωμένες να βρουν πλέον γανωματή για να γανώσουν (να κασιτερώσουν) τα οικιακά σκεύη που είναι αναγκαία για την χοιροσφαγή.Τώρα όμως τα πράγματα είναι διαφορετικά. Οι παρέες έγιναν μικρότερες και τα πράγματα έχουν περισσότερο απλοποιηθεί.Η χοιροσφαγή όμως παραμένει ολόκληρη τελετουργία αφού είναι απαραίτητο να υπάρχει φωτιά, κάρβουνο και λιβάνι και την ώρα της σφαγής η νοικοκυρά θα πρέπει να τα ρίξει πάνω στη σφαγή ενώ στο στόμα του χοίρου βάζουν ένα λεμόνι για να μένει ανοιχτό και να αερίζεται.Όταν τελικά τελειώσουν τους χοίρους, ολόκληρη η γειτονιά αρχίζει το γλέντι ενώ την ίδια ώρα οι νοικοκυρές ξεκινούν να φτιάξουν τα λουκάνικα και τις "τσιγαρίθρες".
Το αρραβώνιασμα της φωτιάς: γίνεται ξημερώματα των Χριστουγέννων την ώρα που ο λαός την αποκαλεί "ανοιχτή ώρα".Η νοικοκυρά βάζει ένα μεγάλο ξύλο στο τζάκι και σύμφωνα με την παράδοση εκείνη την ώρα ό,τι ζητήσεις - βεβαίως θα πρέπει να αφορά τα παιδιά και όχι τους παντρεμένους - μπορεί να γίνει. Αντίθετα το πάντρεμα της φωτιάς γίνεται τα ξημερώματα της πρωτοχρονιάς.Στο τζάκι μπαίνουν δύο μεγάλα ξύλα που φροντίζει ο νοικοκύρης να είναι ισομερή για να καίγονται το ίδιο.Σύμφωνα με την παράδοση εκείνη την ώρα που δεν αλλάζει μόνο ημέρα, αλλά αλλάζει και χρόνος όποια ευχή η όποια κατάρα και αν κάνει ο άνθρωπος αυτή θα πιάσει τόπο λέει ο λαός.Τα συγκεκριμένα έθιμα τα συναντάμε σε πάρα πολλά σημεία της Ρούμελης ιδιαίτερα όμως στη δυτική Φθιώτιδα και στην ορεινή Δωρίδα.
Το βασιλόψωμο: Το όνομα του προσδιορίστηκε από την ημερομηνία κατανάλωσης.Τρώγεται ανήμερα του Αγίου Βασιλείου από όπου πήρε και το όνομα του.Εκτός από αλεύρι οι νοικοκυρές βάζουν μέσα ρεβύθι αλεσμένο, βασιλικό και νερό και πάνω του δημιουργούν διάφορα σχήματα και παραστάσεις είτε αυτές αφορούν την παραγωγή είτε την υγεία είτε την οικογένεια.Μετά το ψήσιμό του είναι έτοιμο να κοπεί, την ώρα του φαγητού, το μεσημέρι της Πρωτοχρονιάς. Παράλληλα με το βασιλόψωμο οι νοικοκυρές κάνουν και της Βασιλοκουλούρες.

Η Προέλευση του Εορτασμού των Χριστουγέννων


Στα μέσα του χειμώνα συνηθίζονταν διάφοροι εορτασμοί, ακόμα και πριν αρχίσει ο εορτασμός των Χριστουγέννων στις 25 Δεκεμβρίου. Τα Χριστούγεννα ήταν αρχικά μία κινητή γιορτή που εορταζόταν σε πολλές διαφορετικές στιγμές κατά τη διάρκεια του έτους. Η επιλογή της 25ης Δεκεμβρίου έγινε από τον Πάπα Ιούλιο τον Α, τον 4ο μ.Χ. αιώνα επειδή η συγκεκριμένη ημερομηνία συνέπιπτε με τα ειδωλολατρικά τελετουργικά για το Χειμερινό Ηλιοστάσιο ή την Επιστροφή του Ήλιου. Η πρόθεσή του ήταν να αντικατασταθεί ο ειδωλολατρικός εορτασμός από τον Χριστιανικό. Το 1752, αφαιρέθηκαν 11 ημέρες από το έτος, όταν έγινε η αλλαγή από το Ιουλιανό στο Γρηγοριανό ημερολόγιο. Κατά συνέπεια, η ημερομηνία της 25ης Δεκεμβρίου μετακινήθηκε κατά 11 ημέρες. Κάποια τμήματα της Χριστιανικής εκκλησίας, οι λεγόμενοι παλαιοημερολογίτες, γιορτάζουν ακόμα και σήμερα τα Χριστούγεννα στις 7 Ιανουαρίου (25 Δεκεμβρίου με το Ιουλιανό ημερολόγιο). Πολλές από τις παραδόσεις που συνδέονται με τα Χριστούγεννα (ανταλλαγή δώρων, στολισμοί, κάλαντα, Χριστουγεννιάτικο δέντρο) έχουν τις ρίζες τους σε παλαιότερες θρησκείες.
(Από την ιστοσελίδα του Valentine floral creations)

23 Aralık 2008 Salı

ΔΝΤ τι??? Μέρος Β’



Δασκάλα ερωτάει τα παιδάκια «Τι είναι το ΔΝΤ?» Το καθένα απανταει αυτό που φαντάζεται «ένα κοριτσάκι λέει άλογο.. , ένα άλλο ότι είναι σκύλος..,ένα αγοράκι δορυφόρος..» Στο τέλος η κλασική φωνή που υπάρχει σε κάθε διαφήμιση λέει:
« Μπορούμε να σας εξασφαλίσουμε ότι τα παιδία σας δε θα μάθουν ποτέ τι είναι το ΔΝΤ. Αντί να μας δίνουν δάνεια θέλουμε να έρθουν εδώ και να επενδύσουν στη χώρα. Ξέρουμε πώς να το κάνουμε… »

Διαφήμιση της Κριστίνα Φερνάντες Κίρχνερ για την προεκλογική της καμπάνια στις εκλογές του 2007.

Στις αρχές του περασμένου αιώνα η Αργεντινή ήταν μια από τις πιο πλούσιες χώρες του κόσμου. Υποδεχόταν τότε εκατομμύρια μετανάστες από την Ευρώπη και από χώρες της Μέσης Ανατολής που πήγαιναν εκεί προς αναζήτηση μιας καλύτερης τύχης. Με τα χρόνια, με κακούς καπετάνιους στο τιμόνι της διακυβέρνησης, με δικτατορίες η αλλοτινή ισχυρότερη βιομηχανική χώρα της Λατινικής Αμερικής, έχει βρεθεί με ένα εξωτερικό χρέος που ξεπερνά στο ιλιγγιώδες ύψος των 140 δισ. δολαρίων έτσι η Αργεντινή που ήταν - σύμφωνα με το ΔΝΤ- μια υποδειγματική χώρα, ΚΑΤΕΡΡΕΥΣΕ το 2001 ξεπουλημένη στον νεοφιλελευθερισμό υπό το βάρος της αυστηρής λιτότητας και των μαζικών ιδιωτικοποιήσεων που της είχε επιβάλει ο παγκόσμιος χωροφύλακας.. “Όποιος δεν κλαίει μένει πεινασμένος και όποιος δεν κλέβει μένει βλάκας”», τραγουδούσε στο τάνγκο “Καμπαλάτσε”, ο Αργεντινός Ενρίκε Σάντος Ντισέπολο. Αυτό ήταν και το σύνθημα από σεβάσμιους μεσοαστούς που χτυπούσαν κατσαρολικά, καπάκια, κουδούνια έξω από τις τράπεζες, καθώς καθηγητές σχολείων και πανεπιστημίων, δάσκαλοι, γιατροί, νομικοί, έβγαιναν τα βράδια να διαμαρτυρηθούν, όντας απλήρωτοι έξι και οκτώ μήνες..
Στις Εκλογές του 2003 ο Νέστωρ Κιρχνερ ανακηρύσσετε νικητής και ορκίστηκε Πρόεδρος της χώρας. Αμέσως ξεκίνησε δουλεία κάνοντας κάτι που κανένας άλλος προκάτοχος του δεν έκανε τα προηγούμενα χρόνια. Έγραψε το ΔΝΤ στα @@ του! Ενώ ο πληθωρισμός ήταν υψηλός αυτός αύξησε τις δημόσιες δαπάνες, όρισε ανώτατες τιμές σε πετρέλαιο και σε άλλα αγαθά πρώτης ανάγκης. Αντί να ανησυχούσε για το δημόσιο χρέος αυτός ενίσχυε παιδεία και υγεία. Κατά τον παντογνώστη ΔΝΤ όλα αυτά θα οδηγούσαν σε ακόμα μια πτώχευση.. Στην Αργεντινή όμως προς έκπληξη όλων των οικονομολόγων και των «και καλά» guru της οικονομίας έγινε το αντίθετο.. Ο Κιρχνερ έβγαλε από την μιζέρια την φτώχια και εξαθλίωση 11 εκατομμύρια ανθρώπους.. Την θητεία του Κιρχνερ διαδέχτηκε η σύζυγος του Κριστινα Κιρχνερ όπου έκανε και η ίδια ριζοσπαστικές «σοκάροντας» την παγκόσμια οικονομία για ακόμα μια φορά. Η Κιρχνερ εθνικοποίησε το ιδιωτικό σύστημα συντάξεων μεταφέροντας στο εθνικό ταμείο του κράτους εκατομμύρια πέσο δημιουργώντας πάλι άσχημη εντύπωση σε οικονομικούς αναλυτές ανά τον κόσμο που ερμηνεύουν αυτήν την κίνηση ως ύποπτη και ότι θα χρησιμοποιήσει τα χρήματα για να ξεπληρώσει το δημόσιο χρέος.. Δηλαδή ρε μαλάκες ο Ιδιωτικός τομέας δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτά τα χρήματα για να κερδοσκοπήσει η αν ο ιδιωτικός τόμεας καταρρεύσει το κράτος δε θα τα πληρώσει τα σπασμένα?? Έτσι και αλλιώς η ιδιωτικοποίηση του συστήματος συντάξεων το 2001 ήταν ένας από τους κύριους λογούς της οικονομικής κατάρρευσης της Αργεντινής. Επίσης μαζί με το σύστημα συντάξεων εθνικοποίησε ταχυδρομεία ύδρευση εταιριες διαχείρισης αυτοκινητοδρόμων και εθνικό αερομεταφορέα. Στην περίπτωση του τελευταίου είχε ιδιωτικοποιηθεί πριν 20 χρόνια και είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει ένα πολλαπλάσιο χρέος από ότι είχε όταν ήταν δημόσιος.. Αυτά να τα ακούν οι δικοί μας που βρήκαν λύση για την Ολυμπιακή…

Πως εξηγείτε αυτήν την οικονομική ανάπτυξη της αργεντινής που είναι ενάντια στους κανόνες σας Κ. Παγκόσμιε οικονομικέ-παντογνώστη? Τι σκατά επίβλεψη και οικονομική βοήθεια παρέχει αυτό το ΔΝΤ? Υποστηρίζουμε όλοι μας ένα παγκόσμιο σύστημα οικονομίας που έχει σκοπό να μας υποδουλώσει χρεώνοντας τις τσέπες μας..


«Εσεις προστατευετε τις τραπεζες σας με δισεκατομύρια δολαρια, αφηστε εμας να προστατεύσουμε τους εργαζόμενους και τους συνταξιουχους μας»
Κριστίνα Φερνάντες Κίρσνερ