10 Ocak 2009 Cumartesi

ICE AGE 2


Παραθέτω αυτούσια κάποια κομμάτια απο την ηλεκτρονική σελίδα της εφημαρίδας ΤΑ ΝΕΑ:

Υπάρχει μια άλλη εκδοχή που διατυπώνεται από άλλους επιστήμονες: η Γη, υποστηρίζουν, από το 1998 και μετά ψυχραίνει, ενώ δεν είναι αλήθεια ότι ο άνθρωπος μπορεί να επηρεάσει τις κλιματικές αλλαγές. Οι αρνητές της θέσης ότι το κλίμα του πλανήτη αλλάζει και ευθύνεται γι΄ αυτό ο άνθρωπος είναι πολλοί: γεωλόγοι, παγολόγοι, φυσικοί, μετεωρολόγοι, αστροφυσικοί, ωκεανογράφοι, παλαιο- κλιματολόγοι. Εξακόσιοι πενήντα διαφωνούντες επιστήμονες απ΄ όλο τον κόσμο παρουσίασαν πριν από λίγες ημέρες στη Γερουσία των ΗΠΑ ένα ντοσιέ 231 σελίδων με θέμα το «global warming», την άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη.

Οι σκεπτικιστές επιστήμονες προσπαθούν να αντικρούσουν με τις μελέτες τους την «καταστροφολογική», κατά την άποψή τους, θέση της Διακυβερνητικής Επιτροπής του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή (ΙΡCC) ότι οι άνθρωποι επηρεάζουν κατά 90% τις διακυμάνσεις του κλίματος. «Η άνοδος της θερμοκρασίας είναι που προκαλεί αύξηση του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και όχι το αντίθετο», διαβεβαιώνει στην ιταλική «Κοριέρε ντέλα Σέρα» ο Ρώσος γεωγράφος και ερευνητής των πάγων της Ανταρκτικής Αντρέι Καπίτσα. «Είμαι σκεπτικιστής, η παγκόσμια άνοδος της θερμοκρασίας έχει γίνει νέα θρησκεία», λέει ο νομπελίστας της Φυσικής Ιβάρ Γκιάεβερ.

Ο Φρίμαν Τζον Ντάισον, σημαντικός Αμερικανός θεωρητικός φυσικός, υποστηρίζει ότι «όλος αυτός ο θόρυβος για την παγκόσμια άνοδο της θερμοκρασίας είναι αληθινά υπερβολικός» και επικρίνει τα κλιματικά μοντέλα που χρησιμοποιούνται για να μελετηθούν οι διακυμάνσεις: «Δεν περιγράφουν την πραγματικότητα», τονίζει. «Για έναν επιστήμονα είναι ευκολότερο να κάθεται στο γραφείο, όπως κάνουν οι ειδικοί των μοντέλων αντί να βγαίνουν και να μετράνε πραγματικά αυτό που συμβαίνει». Είναι έπειτα οι «μεταμελημένοι» της ΙΡCC, όπως ο Νοτιοαφρικανός Φίλιπ Λόιντ, πυρηνικός φυσικός και χημικός μηχανικός. Ο Λόιντ λέει ότι μπορεί να αποδείξει πώς η ΙΡCC, της οποίας ήταν άλλοτε συντονιστής, «στρέβλωσε την επιστήμη», ενώ ο Φιλ Τσάπμαν, γεωφυσικός, διαστημικός μηχανικός και πρώην αστροναύτης της ΝΑSΑ, μας καλεί «να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε τι θα κάνουμε μπροστά στην πτώση της θερμοκρασίας στον πλανήτη»...

Aκόμη και οι επιστήμονες που είναι πεπεισμένοι ότι η θερμοκρασία του πλανήτη ανεβαίνει, υπογραμμίζουν την εξαιρετική πολυπλοκότητα της επιστήμης του κλίματος και επισημαίνουν ότι το φαινόμενο της υπερθέρμανσης του πλανήτη δεν θα είναι σε καμία περίπτωση γραμμικό. Σύμφωνα με μια έρευνα που δημοσιεύτηκε τον Απρίλιο στην επιθεώρηση «Νature», η υπερθέρμανση μπορεί να σημειώσει παύση μέσα στην επόμενη δεκαετία λόγω της φυσικής εξέλιξης της κυκλοφορίας των ωκεάνιων ρευμάτων, ιδιαίτερα εξαιτίας μιας προσωρινής εξασθένησης του Ρεύματος του Κόλπου, το οποίο ανεβάζει στον Βόρειο Ατλαντικό τα θερμά ύδατα του Νότου.

7 Ocak 2009 Çarşamba

ΠΑΟΚ




Δικεφαλε αρωστησααα θελωωωω γιατροοο
Δικεφαλε για παρτι σου θα τρελαθωωω
Για σενα εχω κανει κρατητηριο
Και σκοτωσα για ενα εισητηριο
ποτε σου δεν θα παιζεις μονος να το ξες
στα αρχιδια μου οι μπατσοι και οι καμερεςςς
θα αφησω τη ζωη μου σ΄ενα πεταλοοο
που θα φωναζει ΠΑΟΚΑΡΑΑΑ ΣΑΑΑΑΓΑΠΩ!

6 Ocak 2009 Salı

ΙΘΑΚΗ, Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗΣ


Σα βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη,
να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος,
γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον θυμωμένο Ποσειδώνα μη φοβάσαι,
τέτοια στον δρόμο σου ποτέ σου δεν θα βρεις,
αν μέν’ η σκέψις σου υψηλή, αν εκλεκτή
συγκίνησις το πνεύμα και το σώμα σου αγγίζει.
Τους Λαιστρυγόνας και τους Κύκλωπας,
τον άγριο Ποσειδώνα δεν θα συναντήσεις,
αν δεν τους κουβανείς μες στην ψυχή σου,
αν η ψυχή σου δεν τους στήνει εμπρός σου.

Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος.
Πολλά τα καλοκαιρινά πρωιά να είναι
που με τι ευχαρίστησι, με τι χαρά
θα μπαίνεις σε λιμένας πρωτοειδωμένους·
να σταματήσεις σ’ εμπορεία Φοινικικά,
και τες καλές πραγμάτειες ν’ αποκτήσεις,
σεντέφια και κοράλλια, κεχριμπάρια κ’ έβενους,
και ηδονικά μυρωδικά κάθε λογής,
όσο μπορείς πιο άφθονα ηδονικά μυρωδικά·
σε πόλεις Aιγυπτιακές πολλές να πας,
να μάθεις και να μάθεις απ’ τους σπουδασμένους.

Πάντα στον νου σου νάχεις την Ιθάκη.
Το φθάσιμον εκεί είν’ ο προορισμός σου.
Aλλά μη βιάζεις το ταξείδι διόλου.
Καλλίτερα χρόνια πολλά να διαρκέσει·
και γέρος πια ν’ αράξεις στο νησί,
πλούσιος με όσα κέρδισες στον δρόμο,
μη προσδοκώντας πλούτη να σε δώσει η Ιθάκη.

Η Ιθάκη σ’ έδωσε τ’ ωραίο ταξείδι.
Χωρίς αυτήν δεν θάβγαινες στον δρόμο.
Άλλα δεν έχει να σε δώσει πια.

Κι αν πτωχική την βρεις, η Ιθάκη δεν σε γέλασε.
Έτσι σοφός που έγινες, με τόση πείρα,
ήδη θα το κατάλαβες η Ιθάκες τι σημαίνουν.

5 Ocak 2009 Pazartesi

Δρόμοι

Στην εποχή μας...
... η κατάσταση έκτακτης ανάγκης έχει γίνει από εξαίρεση κανόνας, έλεγε ο φιλόσοφος Βάλτερ Μπένγιαμιν στην «Κριτική της βίας» (όπου αναρωτιόταν αν μπορούμε να κάνουμε τη διάκριση ανάμεσα στη βία που υποτάσσει και τη βία που απελευθερώνει).

Στις συμπαραγωγές...
... της βίας, που γίνονται ολοένα και πιο συχνές στην εποχή μας, πρωταγωνιστούν οι νέοι και η αστυνομία. Το κράτος διατηρεί τη θέση τού παρατηρητή. Το κράτος αρνείται να σκεφτεί τη βία, επειδή, αν τη σκεφτεί, τότε θα πρέπει να τη συγχωρέσει. Όμως, μόνο αν τη σκεφτεί θα μπορέσει να δώσει τις κατάλληλες κοινωνικές λύσεις. Δεν τη σκέφτεται. Αρκείται σε αυτήν και τρέφεται από τον φόβο που εμπνέει στους φιλήσυχους πολίτες. Χρησιμοποιεί τη βία σαν να βρισκόμαστε μονίμως σε μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Έρευνα που έγινε από τους δικαστικούς και δικηγορικούς συλλόγους της Γαλλίας- και που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Λιμπερασιόν» με τίτλο «Πολίτες, δικαιοσύνη, αστυνομία»- καταλήγει στο συμπέρασμα πως τίποτε άλλο δεν φοβίζει σήμερα τους νέους όσο η αστυνομία: «Για τα παιδιά, η αστυνομική στολή έχει γίνει ένα σήμα κινδύνου. Πολλοί γονείς διαπιστώνουν μια πρόωρη πολιτικοποίηση των παιδιών τους, ακόμη και σε μικρές ηλικίες (8-10 ετών), με εκδηλώσεις και συνθήματα κατά της αστυνομίας. Τα παιδιά ανησυχούν και διακατέχονται από άγχος μήπως οι γονείς των συμμαθητών τους συλληφθούν». Κάποτε οι νέοι εργάζονταν περισσότερο. Σήμερα, η ανεργία μεταξύ των νέων έχει ξεπεράσει το 25%. Οι εργοδότες επικαλούνται καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Και διαμαρτύρονται: «Οι σημερινοί νέοι δεν είναι εντάξει. Παραείναι απαιτητικοί. Και καίνε κι αυτοκίνητα». Θα ήταν πιο εντάξει αν αποδέχονταν να γίνουν στη φτήνια πρώτη ύλη στα εργοστάσιά τους, αμελητέα ποσότητα, προσαρμόσιμη ανάλογα με τις ανάγκες και τις κρίσεις τους. Τόσοι και τόσοι άλλοι νέοι από παλαιότερες γενιές, που κάηκαν σαν κούτσουρα στα λεβητοστάσια της μισθωτής δουλείας, δεν είχαν ψυχή; Στα γκρίζα χρόνια που ζούμε, όμως, ίσως οι νέοι της εποχής μας να έχουν ακόμη μεγαλύτερη ψυχή. Πιο απαιτητικοί, λιγότερο εύπιστοι, πιο διψασμένοι για κάτι καλύτερο, δεν έχουν φιλοδοξίες για μια τέτοια δουλεία ούτε ονειρεύονται να ζήσουν και να πεθάνουν σε ένα μόνιμο καθεστώς έκτακτης ανάγκης.

Ο τρόπος...
... παραγωγής είναι μια νόμιμη βία. Η εξουσία είναι μια νόμιμη βία. Η αστυνομία είναι μια νόμιμη βία. Η φυλακή είναι μια νόμιμη βία. Η δικαιοσύνη είναι μια νόμιμη βία. Η ανεργία είναι μια νόμιμη βία. Το Ταμείο ανεργίας είναι μια νόμιμη βία. Η κερδοσκοπία είναι μια νόμιμη βία. Το χρηματιστήριο είναι μια νόμιμη βία. Οι τράπεζες είναι μια νόμιμη βία. Οι ιδιωτικοποιήσεις είναι μια νόμιμη βία. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι μια νόμιμη βία. Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης είναι μια νόμιμη βία.

Κι όσο αυτή...
... η νόμιμη βία θα ονομάζεται δικαιοσύνη, τόσο η δικαιοσύνη των νέων θα ονομάζεται βία.

Του Ρούσσου Βρανά
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ στα Νέα: 8 Δεκεμβρίου 2008

http://www.tanea.gr/default.asp?pid=10&ct=13&artid=4490965